Valokuva: Jan Löfström
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 3A)

    00014

    Suomi

20002019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Tutkimusintressit: historian didaktiikka, yhteiskunnallisten aineiden didaktiikka, historitietoisuus, historiapolitiikka, historialliset hyvitykset, historialliset anteeksipyynnöt, ylioppilastutkinnon reaalikoe, historian opetus ja sukupuoli, nuorten kansalaisuus, taloustiedon opetus

Koulutustiedot

PhD (Essex)

Dosentti (historiallinen antropologia), Jyväskylän yliopisto

Dosentti (yhteiskunnallis-historiallinen kasvatus), Turun yliopisto

Asemat yliopiston ulkopuolella

Forskare (25 %), Linnéuniversitetet/Linnaeus University

1 tammikuuta 2018 → …

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • 615 Historia ja arkeologia

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 2000 2019

Miten tyttöjen ja poikien tehtävävalinnat yhteiskuntaopin ylioppilaskokeessa eroavat toisistaan ja mitä merkitystä asialla on?

Löfström, J., 2019, julkaisussa : Kasvatus & Aika. 13, 1, s. 36–56 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Historieundervisningens centrala dilemma

Löfström, J., 2018, julkaisussa : Historisk Tidskrift (Stockholm). 138, 3, s. 568-574 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuTieteellisen julkaisun arvosteluTieteellinen

Open access

Koulussa vai koulun ulkopuolella? Nuorten kokemukset yhteiskunnallisen vaikuttamisen oppimisesta

Tenojoki, A-M., Rantala, J. & Löfström, J., 20 maaliskuuta 2018, Opin polut ja pientareet: Nuorisobarometri 2017. Pekkarinen, E. & Myllyniemi, S. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura, s. 133-148 16 Sivumäärä (Julkaisuja)(Valtion nuorisoneuvoston julkaisuja).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tyttöjen ja poikien tehtävävalintojen erot reaalikokeissa

Löfström, J., 2018, julkaisussa : Kleio. 2018, 2, s. 36–38 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Tärkeintä on koettu osallisuus. Se syntyy, kun oma tarina rakentaa koulun yhteistä kertomusta

Löfström, J., Malama, M., Mattila, P., Sinisalo, L-M., Elo, S. & Kivinen, K., 2018, Kohti parempaa demokratiaa: Euroopan neuvoston demokratiakulttuurin kompetenssit kasvatuksessa ja opetuksessa. Rautiainen, M. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, s. 55-61 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Projektit 2006 2015

Aktiviteetit 2010 2017

Scandinavian Journal of Educational Research (Lehti)

Jan Löfström (Arvioitsija (reviewer))
2017 → …

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Vastaväittäjä

Jan Löfström (Ohjaaja)
2017 → …

Aktiviteetti: TutkimustyypitVastaväittäjä

The strength of Finnish teacher education

Jan Löfström (Puhuja)
1 maaliskuuta 2017

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Manliga och kvinnliga studerandens frågepreferanser i studentexamens historieprov i Finland

Jan Löfström (Puhuja)
18 elokuuta 2017

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Lehdistö/media

Sisällissodan kipeitäkin tuntoja muisteltava

Jan Löfström & Ulla-Maija Peltonen

02/07/2018

1 median myötävaikutus

Lehdistö/media

Voiko historian hirmutekoja hyvittää?

Jan Löfström

21/03/2013

1 median myötävaikutus

Lehdistö/media

Voiko historiaa hyvittää?

Jan Löfström

21/12/2012

1 median myötävaikutus

Lehdistö/media

Voiko historiaa hyvittää?

Jan Löfström

20/09/2012

1 median myötävaikutus

Lehdistö/media

Anteeksi yli aikojen

Jan Löfström

01/04/2012

1 median myötävaikutus

Lehdistö/media