Valokuva: Jari Lavonen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

1984 …2023
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1984 2019

2019

A comparison of student teacher learning from practice in university-affiliated schools in Helsinki and Johannesburg

Lavonen, J., Henning, E., Petersen, N., Loukomies, A. & Myllyviita, A., 1 tammikuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 42, 1, s. 4-18 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Adopting ideas from current Nordic teacher education strategies to initial science teacher education

Lavonen, J., 2019, julkaisussa : Journal of Baltic Science Education. 18, 4, s. 488-489 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Open access
Tiedosto

An Assessment of How Scientific Literacy-Related Aims Are Actualised in the National Primary Science Curricula in China and Finland

Wang, Y., Lavonen, J. & Tirri, K., 1 toukokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Science Education. 41, 11, s. 1435-1456 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline

Lederman, J., Lederman, N., Bartels, S., Jimenez, J., Akubo, M., Aly, S., Bao, C., Blanquet, E., Blonder, R., Soares de Andrade, M. B., Buntting, C., Cakir, M., EL-Deghaidy, H., ElZorkani, A., Gaigher, E., Guo, S., Hakanen, A., Hamed Al-Lal, S., Han-Tosunoglu, C., Hattingh, A. & 30 muuta, Hume, A., Irez, S., Kay, G., Kivilcan Dogan, O., Kremer, K., Kuo, P-C., Lavonen, J., Lin, S-F., Liu, C., Liu, E., Liu, S-Y., Lv, B., Mamlok-Naaman, R., McDonald, C., Neumann, I., Pan, Y., Picholle, E., Rivero Garcia, A., Rundgren, C-J., Santibanez-Gomez, D., Saunders, K., Schwartz, R., Voitle, F., von Gyllenpalm, J., Wei, F., Wishart, J., Wu, Z., Xiao, H., Yalaki, Y. & Zhou, Q., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Journal of Research in Science Teaching. 56, 4, s. 486-515 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Change in First Graders’ Science-Related Competence Beliefs During Digitally Intensive Science Workshops

Loukomies, A., Juuti, K., Lavonen, J. & Salmela-Aro, K., 28 elokuuta 2019, Bridging Research and Practice in Science Education. McLoughlin, E., Finlayson, O., Erduran, S. & Childs, P. (toim.). Springer, s. 285-299 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Collaborative Design and Implementation of Digital Tools in Education as Part of National-Level Programmes in a Decentralised Education System

Lavonen, J. & Villalba-Condori, K. O., 2019, julkaisussa : Education in the Knowledge Society. 20, 12 Sivumäärä, 23.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

International Journal of Science and Mathematics Education, Volume 17, Issue 1 Supplement, June 2019: Maker-centered Science and Mathematics Education

Wang, T-H. (toim.), Lim, K. Y. T. (toim.), Lavonen, J. (toim.) & Clark-Wilson, A. (toim.), kesäkuuta 2019, Dordrecht, Singapore: Springer. 207 Sivumäärä (International Journal of Science and Mathematics Education; Vuosikerta 17, nro Issue 1 Supplement)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumero

Maker-Centered Project-Based Learning in Inclusive Classes: Supporting Students’ Active Participation with Teacher-Directed Reflective Discussions

Julkaisun otsikon käännös: Maker-keskeinen projektioppiminen inklusiivisessa luokassa: Oppilaiden aktiivisen osallistumisen tukeminen opettajajohtoisilla reflektiivisillä keskusteluilla.Sormunen, K., Juuti, K. & Lavonen, J., 18 kesäkuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Maker-Centred Science and Mathematics Education: Lenses, Scales and Contexts

Wang, T-H., Lim, K. Y. T., Lavonen, J. & Clark-Wilson, A., kesäkuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 17, s. S1-S11 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Overcoming Learning Difficulties with Smartphones in an Inclusive Primary Science Class

Sormunen, K., Lavonen, J. & Juuti, K., 2019, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 8, 3, s. 21-34 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Science classroom activities and student situational engagement

Inkinen, J., Klager, C., Schneider, B., Juuti, K., Krajcik, J., Lavonen, J. & Salmela-Aro, K., 2019, julkaisussa : International Journal of Science Education. 41, 3, s. 316-329 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

The Relations of Science Task Values, Self-Concept of Ability, and STEM Aspirations among Finnish Students from First to Second Grade

Vinni-Laakso, J., Guo, J., Juuti, K., Loukomies, A., Lavonen, J. & Salmela-Aro, K., 2 heinäkuuta 2019, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 10, 15 Sivumäärä, 1449.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

A Finnish model of teacher education informs a South African one: A teaching school as a pedagogical laboratory

Loukomies, A., Petersen, N. & Lavonen, J., 13 kesäkuuta 2018, julkaisussa : South African Journal of Childhood Education. 8, 1, 11 Sivumäärä, 593.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Aims for Learning 21st Century Competencies in National Primary Science Curricula in China and Finland

Wang, Y., Lavonen, J. & Tirri, K., 2018, julkaisussa : Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 14, 6, s. 2081–2095 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Connection between academic emotions in situ and retention in the physics track: applying experience sampling method

Lehtamo, S., Juuti, K., Inkinen, J. & Lavonen, J., 20 kesäkuuta 2018, julkaisussa : International Journal of STEM Education. 5, 6 Sivumäärä, 25.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Descripción de las estrategias colaborativas frente a los retos de la educación finlandesa / Description of collaborative strategies to meet the challenges of Finnish education

Lavonen, J., Korhonen, T. & Villalba-Condori, K. O., 2018, julkaisussa : Referencia Pedagógica. 6, 1, s. 86-100 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Educating Professional Teachers in Finland through the Continuous Improvement of Teacher Education Programmes

Lavonen, J., 2018, Contemporary Pedagogies in Teacher Education and Development. Weinberger, Y. & Libman, Z. (toim.). London: IntechOpen, s. 3-22 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Opettaja voi tukea oppilaan kiinnostuksen kehittymistä

Juuti, K. & Lavonen, J., 2018, Motivaatio ja oppiminen. Salmela-Aro, K. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 197-210 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Teachers as Educational Innovators in Inquiry-Based Science Teaching and Learning

Loukomies, A., Juuti, K. & Lavonen, J., 2018, Professional Development for Inquiry-Based Science Teaching and Learning. Tsivitanidou, O. E., Gray, P., Rybska, E., Louca, L. & Constantinou, C. P. (toim.). Cham: Springer, s. 185-201 17 Sivumäärä (Contributions from Science Education Research; Vuosikerta 5).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Role of Teachers in the Finnish Educational System: High Professional Autonomy and Responsibility

Niemi, H., Lavonen, J., Kallioniemi, A. & Toom, A., 2018, The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J. (toim.). Leiden: Brill Sense, s. 47-61 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Teaching Profession Amid Changes in the Educational Ecosystems

Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J., 2018, The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J. (toim.). Leiden: Brill Sense, s. 141-149 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Transferring a Teaching Learning Sequence Between Two Different Educational Contexts: the Case of Greece and Finland

Spyrtou, A., Lavonen, J., Zoupidis, A., Loukomies, A., Pnevmatikos, D., Juuti, K. & Kariotoglou, P., helmikuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 16, 3, s. 443-463 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

What kinds of innovations do we need in education?

Villalba-Condori, K. O., García-Peñalvo, F. J., Lavonen, J., Zapata-Ros, M., K.O., V-C. (toim.), J., L. (toim.), M., Z-R. (toim.) & F.J., G-P. (toim.), 2018, julkaisussa : CEUR Workshop Proceedings. 2302

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

A New Wave of Learning in Finland: Get Started with Innovation!

Korhonen, T. & Lavonen, J., 2017, Educating for the 21st Century: Perspectives, Policies and Practicies from Around the World. Choo, S., Sawch, D., Villanueva, A. & Vinz, R. (toim.). Singapore: Springer, s. 447-467 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research: Selected Papers from the ESERA 2015 Conference

Hahl, K. (toim.), Juuti, K. (toim.), Lampiselkä, J. (toim.), Uitto, A. (toim.) & Lavonen, J. (toim.), 2017, Cham: Springer International Publishing AG. 370 Sivumäärä (Contributions from Science Education Research; Vuosikerta Volume 3)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumero

FyKe 7-9 Fysiikka Digikirja (OPS 2016)

Kangaskorte, A., Lavonen, J., Pikkarainen, O., Saari, H., Sirviö, J., Vakkilainen, K-M. & Viiri, J., 2017, Helsinki: Sanoma Pro.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

FyKe 7-9 Fysiikka Digilisätehtävät (OPS 2016)

Lavonen, J., Saari, H., Sirviö, J. & Viiri, J., 2017, Helsinki: Sanoma Pro.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

FyKe 7-9 Fysiikka Digiopetusmateriaali (OPS 2016)

Lavonen, J., Pikkarainen, O., Saari, H., Sirviö, J. & Viiri, J., 2017, Helsinki: Sanoma Pro.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

FyKe 7 - 9 Fysiikka Tulostettavat kokeet (OPS 2016)

Lavonen, J., Saari, H., Sirviö, J. & Viiri, J., 2017, Helsinki: Sanoma Pro.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Fyke 7-9 Kemia (OPS 2016)

Kangaskorte, A., Lavonen, J., Pikkarainen, O., Saari, H., Sirviö, J., Vakkilainen, K-M. & Viiri, J., 2017, 10.-11. painos toim. Helsinki: Sanoma Pro. 192 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Fyke 7-9 Kemia Digiopetusmateriaali (OPS 2016)

Kangaskorte, A., Lavonen, J., Pikkarainen, O. & Vakkilainen, K-M., 2017, Helsinki: Sanoma Pro.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Fyke 7-9 Kemia Tutkimukset ja tehtävät (OPS 2016)

Kangaskorte, A., Lavonen, J., Pikkarainen, O., Saari, H., Sirviö, J., Vakkilainen, K-M. & Viiri, J., 2017, 2. painos 2017 toim. Helsinki: Sanoma Pro. 176 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Fysik Figura 7-9 Laborationer och uppgifter

Kangaskorte, A., Lavonen, J., Pikkarainen, O., Saari, H., Sirviö, J., Vakkilainen, K-M., Viiri, J. & Bergström-Nyberg, S., 2017, Helsingfors: Schildts. 165 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Fysik Figura 7-9 Textbok

Kangaskorte, A., Lavonen, J., Pikkarainen, O., Saari, H., Sirviö, J., Vakkilainen, K-M., Viiri, J. & Bergström-Nyberg, S., 2017, Helsingfors: Schildts. 189 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Governance decentralisation in education: Finnish innovation in education

Lavonen, J., 2017, julkaisussa : RED: Revista de la Educacion a Distancia . 2017, 53, 22 Sivumäärä, 1.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Introduction

Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J., 2017, Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research : Selected Papers from the ESERA 2015 Conference. Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J. (toim.). Cham: Springer International Publishing AG, s. 1-12 12 Sivumäärä (Contributions from Science Education Research; Vuosikerta Volume 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Kolmetoistavuotiaiden nuorten käsityksiä luonnontieteellisestä tutkimuksesta

Hakanen, A. T. & Lavonen, J., 2017, julkaisussa : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 5, 1, s. 23-40 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Opettajankoulutuksen kehittämisohjelma nostaa uutta luovan opettajuuden keskiöön

Lavonen, J., 2017, Harjoittelukoulut opettajankoulutusta kehittämässä: Suomen harjoittelukoulujen julkaisu 2017. Salo, O-P., Isopahka, S. & Ruuska, H. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, eNorssi-verkosto, s. 51-61 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Physics Teacher Knowledge Aimed in Pedagogical Studies in Finland and in South Korea

Krzywacki, H., Kim, B-C. & Lavonen, J., tammikuuta 2017, julkaisussa : Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 13, 1, s. 201-222 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Pisara 6 Ympäristöoppi: Opettajan materiaali

Cantell, H., Jutila, H., Laiho, H., Lavonen, J., Pekkala, E. & Saari, H., 2017, 1.-2. painos 2017 toim. Helsinki: Sanoma Pro. 224 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Pisara 6 Ympäristöoppi

Cantell, H., Jutila, H., Laiho, H., Lavonen, J., Pekkala, E. & Saari, H., tammikuuta 2017, Helsinki: Sanoma Pro. 124 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Pisara 6 Ympäristöoppi Tehtäväkirja

Cantell, H., Jutila, H., Laiho, H., Lavonen, J., Pekkala, E. & Saari, H., tammikuuta 2017, Helsinki: Sanoma Pro. 103 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

The influence of an international professional development project for the design of engaging secondary science teaching in Finland

Lavonen, J., Inkinen, J., Juuti, K., Salmela-Aro, K., Krajcik, J. & Schneider, B., 2017, Book of Long Papers: 25th Annual Meeting of the Southern African Association of Researchers in Mathematics Science & Technology Education (SAARMSTE). Mhlolo, M. K., Matoti, S. N. & Fredericks, B. (toim.). Johannesburg: SAARMSTE, s. 206-220 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Towards Twenty-First Century Education: Success Factors, Challenges, and the Renewal of Finnish Education

Lavonen, J. & Korhonen, T., 2017, Educating for the 21st Century: Perspectives, Policies and Practicies from Around the World. Choo, S., Sawch, D., Willanueva, A. & Vinz, R. (toim.). Singapore: Springer, s. 243-264 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

”Se tuntuu jotenkin paljon luontevammalta mulle”: Kolmen erityisen tuen oppilaan opiskelun tukeminen älypuhelimilla inkluusioon pyrkivässä luonnontieteiden opetuksessa

Sormunen, K., Lavonen, J. & Juuti, K., 2017, Toiveet ja todellisuus: Kasvatus osallisuutta ja oppimista rakentamassa. Toom, A., Rautiainen, M. & J. T. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 481-508 28 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 75).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

A new ICT based matriculation examination enables the use of ICT natural to science subjects

Tamm, M., Lattu, M. & Lavonen, J., 2016, Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education rresearch: Engaging learners for a sustainable future, Part 4 (co- ed. Eleni A. Kyza & Claes Malmberg). Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Hahl, K. (toim.). Helsinki: University of Helsinki, s. 652-659 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Commentary: What we can learn from science education in Asian countries? Opportunities and challenges for: Perspectives based on the experience

Lavonen, J., 2016, Science Education Research and Practice in Asia: Challenges and Opportunities. Chiu, M-H. (toim.). Singapore: Springer Singapore, s. 215-221 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Connecting the dots to build the future teaching and learning

Reimers, F., Bullrich, E., Cardozo, B., Edwards, D., Giannini, S., Goyal, V., Kahura, J., Lavonen, J., Pota, V., Rusha, L., Tan, O. S., Venkatraman, R., Dibba-Wadda, OI. & Wigdortz, B., 2016, London: Varkey Foundation. 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraportti

Open access
Tiedosto