Valokuva: Jari Lavonen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

1984 …2023
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1984 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

A comparison of student teacher learning from practice in university-affiliated schools in Helsinki and Johannesburg

Lavonen, J., Henning, E., Petersen, N., Loukomies, A. & Myllyviita, A., 1 tammikuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 42, 1, s. 4-18 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

An Assessment of How Scientific Literacy-Related Aims Are Actualised in the National Primary Science Curricula in China and Finland

Wang, Y., Lavonen, J. & Tirri, K., 1 toukokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Science Education. 41, 11, s. 1435-1456 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline

Lederman, J., Lederman, N., Bartels, S., Jimenez, J., Akubo, M., Aly, S., Bao, C., Blanquet, E., Blonder, R., Soares de Andrade, M. B., Buntting, C., Cakir, M., EL-Deghaidy, H., ElZorkani, A., Gaigher, E., Guo, S., Hakanen, A., Hamed Al-Lal, S., Han-Tosunoglu, C., Hattingh, A. & 30 muutaHume, A., Irez, S., Kay, G., Kivilcan Dogan, O., Kremer, K., Kuo, P-C., Lavonen, J., Lin, S-F., Liu, C., Liu, E., Liu, S-Y., Lv, B., Mamlok-Naaman, R., McDonald, C., Neumann, I., Pan, Y., Picholle, E., Rivero Garcia, A., Rundgren, C-J., Santibanez-Gomez, D., Saunders, K., Schwartz, R., Voitle, F., von Gyllenpalm, J., Wei, F., Wishart, J., Wu, Z., Xiao, H., Yalaki, Y. & Zhou, Q., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Journal of Research in Science Teaching. 56, 4, s. 486-515 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Maker-Centered Project-Based Learning in Inclusive Classes: Supporting Students’ Active Participation with Teacher-Directed Reflective Discussions

Julkaisun otsikon käännös: Maker-keskeinen projektioppiminen inklusiivisessa luokassa: Oppilaiden aktiivisen osallistumisen tukeminen opettajajohtoisilla reflektiivisillä keskusteluilla.Sormunen, K., Juuti, K. & Lavonen, J., 18 kesäkuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Overcoming Learning Difficulties with Smartphones in an Inclusive Primary Science Class

Sormunen, K., Lavonen, J. & Juuti, K., 2019, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 8, 3, s. 21-34 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Science classroom activities and student situational engagement

Inkinen, J., Klager, C., Schneider, B., Juuti, K., Krajcik, J., Lavonen, J. & Salmela-Aro, K., 2019, julkaisussa : International Journal of Science Education. 41, 3, s. 316-329 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

The Relations of Science Task Values, Self-Concept of Ability, and STEM Aspirations among Finnish Students from First to Second Grade

Vinni-Laakso, J., Guo, J., Juuti, K., Loukomies, A., Lavonen, J. & Salmela-Aro, K., 2 heinäkuuta 2019, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 10, 15 Sivumäärä, 1449.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

A Finnish model of teacher education informs a South African one: A teaching school as a pedagogical laboratory

Loukomies, A., Petersen, N. & Lavonen, J., 13 kesäkuuta 2018, julkaisussa : South African Journal of Childhood Education. 8, 1, 11 Sivumäärä, 593.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Aims for Learning 21st Century Competencies in National Primary Science Curricula in China and Finland

Wang, Y., Lavonen, J. & Tirri, K., 2018, julkaisussa : Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 14, 6, s. 2081–2095 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Connection between academic emotions in situ and retention in the physics track: applying experience sampling method

Lehtamo, S., Juuti, K., Inkinen, J. & Lavonen, J., 20 kesäkuuta 2018, julkaisussa : International Journal of STEM Education. 5, 6 Sivumäärä, 25.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Descripción de las estrategias colaborativas frente a los retos de la educación finlandesa / Description of collaborative strategies to meet the challenges of Finnish education

Lavonen, J., Korhonen, T. & Villalba-Condori, K. O., 2018, julkaisussa : Referencia Pedagógica. 6, 1, s. 86-100 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Transferring a Teaching Learning Sequence Between Two Different Educational Contexts: the Case of Greece and Finland

Spyrtou, A., Lavonen, J., Zoupidis, A., Loukomies, A., Pnevmatikos, D., Juuti, K. & Kariotoglou, P., helmikuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 16, 3, s. 443-463 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Governance decentralisation in education: Finnish innovation in education

Lavonen, J., 2017, julkaisussa : RED: Revista de la Educacion a Distancia . 2017, 53, 22 Sivumäärä, 1.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kolmetoistavuotiaiden nuorten käsityksiä luonnontieteellisestä tutkimuksesta

Hakanen, A. T. & Lavonen, J., 2017, julkaisussa : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 5, 1, s. 23-40 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Physics Teacher Knowledge Aimed in Pedagogical Studies in Finland and in South Korea

Krzywacki, H., Kim, B-C. & Lavonen, J., tammikuuta 2017, julkaisussa : Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 13, 1, s. 201-222 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2016

Educating professional teachers through the master’s level teacher education programme in Finland

Lavonen, J., 2016, julkaisussa : Bordón. 68, 2, s. 51-68 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How Teaching Practices Are Connected to Student Intention to Enrol in Upper Secondary School Physics Courses

Juuti, K. & Lavonen, J., 3 toukokuuta 2016, julkaisussa : Research in Science & Technological Education. 34, 2, s. 204-218 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Integrating the light and dark sides of student engagement using person-oriented and situation-specific approaches

Salmela-Aro, K., Moeller, J., Schneider, B., Spicer, J. & Lavonen, J., kesäkuuta 2016, julkaisussa : Learning and Instruction. 43, s. 61-70 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Investigating Optimal Learning Moments in U.S. and Finnish Science Classes

Schneider, B., Krajcik, J., Lavonen, J., Salmela-Aro, K., Broda, M., Spicer, J., Bruner, J., Moeller, J., Linnansaari, J., Juuti, K. & Viljaranta, J., 2016, julkaisussa : Journal of Research in Science Teaching. 53, 3, s. 400-421 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Coulombic interaction in Finnish middle school chemistry: a systemic perspective on students’ conceptual structure of chemical bonding

Joki, J., Lavonen, J., Juuti, K. & Aksela, M., 2015, julkaisussa : Chemistry education research and practice. 16, 4, s. 901-917 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Does anxiety in science classrooms impair math and science motivation? - Gender differences beyond the mean level

Moeller, J., Salmela-Aro, K., Lavonen, J. & Schneider, B., 2015, julkaisussa : International Journal of Gender, Science and Technology. 7, 2, s. 229-254 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finnish Students' Engagement in Science Lessons

Julkaisun otsikon käännös: Suomalaisten oppilaiden sitoutuminen luonnontiedon oppitunneillaLinnansaari, J., Viljaranta, J., Lavonen, J., Schneider, B. & Salmela-Aro, K., 2015, julkaisussa : NorDina : Nordisk tidsskrift i naturfagdidaktikk. 11, 2, s. 192 - 206 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finnish teachers’ professionalism is built in teacher education and supported by school site

Lavonen, J., Korhonen, T. & Juuti, K., 2015, julkaisussa : Hungarian educational research journal . 5, 3, 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Fostering pre-service teachers’ motivation-related practical wisdom through a mentoring procedure

Loukomies, A., Lavonen, J. & Juuti, K., 2015, julkaisussa : South African Journal of Childhood Education. 5, 1, s. 210-224 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Improving in-service teacher educators’ competences through design-based research

Lavonen, J., Juuti, K., Korhonen, T., Kukkonen, M. & Sormunen, K., 2015, julkaisussa : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 3, 2, s. 213-222 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Investigating Situational Interest in Primary Science Lessons

Loukomies, A., Juuti, K. & Lavonen, J., 12 joulukuuta 2015, julkaisussa : International Journal of Science Education. 37, 18, s. 3015-3037 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Learning to apply models of materials while explaining their properties

Karpin, T., Juuti, K. & Lavonen, J., 2014, julkaisussa : Research in Science & Technological Education. 32, 3, s. 340-351 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

A comparative analysis of PISA scientific literacy framework in Finnish and Thai science curricula

Sothayapetch, P., Lavonen, J. & Juuti, K., 2013, julkaisussa : Science Education International. 24, 1, s. 78 - 97 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

An Analysis of Science Textbooks for Grade 6: The Electric Circuit Lesson

Sothayapetch, P., Lavonen, J. & Juuti, K., 2013, julkaisussa : Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 9, 1, s. 59-72 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Primary school teachers’ interviews regarding pedagogical content knowledge (PCK) and general pedagogical knowledge (GPK)

Sothayapetch, P., Lavonen, J. & Juuti, K., 2013, julkaisussa : European Journal of Science and Mathematics Education . 1, 2, s. 84-105 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Promoting Students’ Interest and Motivation Towards Science Learning: the Role of Personal Needs and Motivation Orientations

Loukomies, A., Pnevmatikos, D., Lavonen, J., Spyrtou, A., Byman, R., Kariotoglou, P. & Juuti, K., 2013, julkaisussa : Research in Science Education. 43, 6, s. 2517-2539 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Quantitative Analysis of Representations of Nature of Science in Textbooks Using Framework of Analysis Based on Philosophy of Chemistry

Vesterinen, V-M., Aksela, M. & Lavonen, J., 2013, julkaisussa : Science & Education. 22, 7, s. 1839-1855 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teacher's reflection of inquiry teaching in Finland before and during an in-service program: examination by a progress model of collaborative reflection

Kim, M., Lavonen, J., Juuti, K., Holbrook, J. & Rannikmäe, M., 2013, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 11, 2, s. 359-383 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

In-service teacher education course module design focusing om usability of ICT applications in science education

Lavonen, J., Krzywacki, H., Koistinen, L., Welzel-Breuer, M. & Erb, R., 2012, julkaisussa : NorDina : Nordisk tidsskrift i naturfagdidaktikk. 8, 2, s. 138-149 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Motivational orientations in physics learning: a self-determination theory approach

Julkaisun otsikon käännös: Motivaatio-orientaatiot fysiikan opiskelussa: Itsemääräämisteorettinen lähestymistapa Byman, R., Lavonen, J., Juuti, K. & Meisalo, V., 2012, julkaisussa : Journal of Baltic Science Education. 11, 4, s. 379-392 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2011

Different ways of describing expected student learning outcomes in science

Lavonen, J., 2011, julkaisussa : Journal of Baltic Science Education. 10, 1, s. 4-5 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Questions asked by primary student teachers about observations of a science demonstration

Ahtee, M., Juuti, K., Lavonen, J. & Suomela, L., 2011, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 34, 3, s. 347-361 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Secondary school students’ interests, attitudes and values concerning school science related environmental issues in Finland

Uitto, A., Juuti, K., Lavonen, J., Byman, R. & Meisalo, V., huhtikuuta 2011, julkaisussa : Environmental Education Research. 17, 2, s. 167–186 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Application of the different development indexes in the research of science didactics

Gedrovics, J., Lavonen, J. & Raipulis, J., 2010, julkaisussa : Problems of Education in the 21st Century. 22, s. 33-44 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Science teaching methods preferred by grade 9 students in Finland

Juuti, K., Lavonen, J., Uitto, A., Byman, R. & Meisalo, V., 2010, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 8, 4, s. 611-632 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009
Open access
Tiedosto

Context of teaching and learning school science in Finland: reflections on PISA 2006 results

Lavonen, J. & Laaksonen, S., 2009, julkaisussa : Journal of Research in Science Teaching. 46, 8, s. 922-944 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Experts' opinions on the high achievement of scientific literacy in PISA 2003: a comparative study in Finland and Korea

Kim, M., Lavonen, J. & Ogawa, M., 2009, julkaisussa : Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 5, 4, s. 379-393 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Primary school student teachers' views about making observations

Ahtee, M., Suomela, L., Juuti, K., Lampiselkä, J. & Lavonen, J., 2009, julkaisussa : NorDina : Nordisk tidsskrift i naturfagdidaktikk. 5, 2, s. 128-141 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

PISA 2006 -tutkimuksen tuloksia: luonnontieteiden osaaminen ja kiinnostavuus

Lavonen, J., 2008, julkaisussa : Dimensio. 72, 1, s. 22-31 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Preface to special issue

Lavonen, J. & Strömdahl, H., 2008, julkaisussa : NorDina : Nordisk tidsskrift i naturfagdidaktikk. 4, 1, s. 2-7 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Reasons behind the Finnish success in science and mathematics in PISA tests

Ahtee, M., Lavonen, J. & Pehkonen, E., 2008, julkaisussa : Problems of Education in the 21st Century. 6, s. 18-26 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu