Valokuva: Johanna Komppa
  • PL 3 (Fabianinkatu 33)

    00014

    Suomi

  • PL 3 (Fabianinkatu 33), 4043

    HELSINGIN YLIOPISTO

    Suomi

19992019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Koulutus / tieteellinen pätevyys

Opettajan pedagogiset opinnot, Helsingin yliopisto

Asemat yliopiston ulkopuolella

Varapäätoimittaja ja verkkotoimittaja, Virittäjä, Journal of the Society for the Study of Finnish

1 tammikuuta 2017 → …

Keywords

  • 6121 Kielitieteet
  • diskurssintutkimus
  • toisen kielen oppimisen tutkimus
  • ammatillinen suomi toisena kielenä
  • suomen kieli
  • suomi toisena ja vieraana kielenä
  • mobiilit kielenoppimissovellukset
  • tilanteinen kielenoppiminen
  • kielenoppiminen luokan ulkopuolella

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 1999 2019

Mobile assisted language learning in the workplace: developing context-aware learning application Appla

Komppa, J. & Kotilainen, L., 2018, Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters - short papers from EUROCALL 2018. Taalas, P., Jalkanen, J., Bradley, L. & Thouësny, S. (toim.). Research-publishing.net, s. 147-152 7 Sivumäärä (EuroCALL Conference short papers).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Nyt tutkitaan vuorovaikutusta sairaanhoitajan työssä

Komppa, J., Kurhila, S. & Lehtimaja, I., 7 marraskuuta 2017, julkaisussa : Sairaanhoitajaplus.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Puheentunnistus ja kielenoppiminen työssä: Uusia mahdollisuuksia kartoittamassa

Komppa, J. & Kotilainen, L., 2017, julkaisussa : Virittäjä. 121, 4, s. 578-583 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access

Mobiiliteknologia kielenoppijan apuna: esimerkkinä puheentunnistus ja Appla-sovellus

Komppa, J. M. & Kotilainen, L., huhtikuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Kielenoppiminen luokan ulkopuolella. Kotilainen, L., Kurhila, S. & Kalliokoski, J. (toim.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit 2008 2019

Digitaalinen sovellus ammatillisen suomen oppimiseen työssä

Komppa, J., Airaksinen, H., Alm, O. M., Kotilainen, L. & Rajalahti, H.

Koneen Säätiö

01/08/201631/08/2017

Projekti: Tutkimusprojekti

RU-FI-Revita 2019

Kopotev, M., Komppa, J., Kotilainen, L. & Yangarber, R.

01/01/201931/12/2019

Projekti: Tutkimusprojekti

Pääkaupunkiseudun korkeakoulujen kotimaisten kielten opintoyhteistyöhanke KOTI2

Korhonen, S., Päivärinne, S., Komppa, J., Rontu, H., Piispanen, M., Lindroos, M., Stolt, K., Toivonen, M., Jäppinen, T., Korkeamäki, A. & Ala-Kahrakuusi, O.

01/10/2012 → …

Projekti: Tutkimusprojekti

Palkinnot

Aktiviteetit 2000 2019

Kielivarannon hyödyntäminen ja oman äidinkielen merkitys

Johanna Komppa (Osallistuja)
17 tammikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Klaara-verkosto, selkokielen tutkimuksen työpaja I

Johanna Komppa (Osallistuja)
1 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Kieli ja syrjäytyminen

Johanna Komppa (Osallistuja)
8 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Mobiiliteknologiasta apua kielenoppimiseen? Esimerkkinä Appla

Johanna Komppa (Puhuja)
30 tammikuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Computer Assisted Training And Platforms to Upskill LSP Teachers CATAPULT Project (Tapahtuma)

Johanna Komppa (Asiantuntijajäsen)
20192020

Aktiviteetti: JäsenyystyypitJäsenyys tai muu rooli arviointiryhmässä

Lehdistö/media