Valokuva: Johannes Pernaa

Johannes Pernaa

yliopistonlehtori

  • PL 55 (A. I. Virtasen aukio 1)

    00014

    Suomi

20022019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Työskentelen Kemian opettajankoulutusyksikössä tulevia kemian aineenopettajia kouluttaen. Opetan kandidaatti- ja maisterivaiheen kemian opetuksen kursseilla ja ohjaan linjan opinnäytetöitä. Tutkimustyöni keskittyy laaja-alaisesti kemian aineenopettajakoulutuksen tutkimuspohjaiseen kehittämiseen. Erityisalani on moderni teknologia kemian opetuksessa. Toimin myös LUMAT-lehden toimittajana.

Työtäni voi seurata Ajatuksia-blogini välityksellä: ajatuksia.johannespernaa.fi.

Ansioluettelo

CV:ni luettavissa osoitteessa cv.johannespernaa.fi.

Tieteenalat

  • 116 Kemia
  • Kemian opetuksen tutkimus
  • Chemistry education research

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 2007 2019

Kehittämistutkimus: Tieto- ja viestintätekniikkaa kemian opetukseen

Pernaa, J., 2011, Helsinki: Helsingin yliopisto. 150 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirja

Open access

A systematic review of 3D printing in chemistry education: analysis of earlier research and educational use through technological pedagogical content knowledge framework

Julkaisun otsikon käännös: Systemaattinen kirjallisuuskatsaus 3D-tulostuksesta kemian opetuksessa: aikaisemman tutkimuksen pedagogisen käytön analysointi TPACK-mallin avullaPernaa, J. & Wiedmer, S., 2019, julkaisussa : Chemistry Teacher International. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Editorial

Julkaisun otsikon käännös: AlkusanatPernaa, J. & Vesterinen, V-M., 20 joulukuuta 2019, julkaisussa : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 7, 3, s. 3–5 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Open access
Tiedosto

Future Chemistry Teacher's Perceptions of Vocationally Relevant Learning Activities

Pernaa, J. & Aksela, M., 2019. 3 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitys

Open access
Tiedosto

Kemian opettajien jatkuvan oppimisen tukeminen MOOC-kurssien avulla

Pernaa, J., Rautiainen, I. & Aksela, M., 2019, julkaisussa : Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews. 2019, s. 33 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Projektit 2002 2011

Aktiviteetit 2008 2019

Jmol-ohjelmiston suomentaminen

Johannes Pernaa (Osallistuja)
2011

Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypitTyypit: Muut aktiviteetit - Muut

ESERA 2011

Johannes Pernaa (Puhuja: puheenjohtaja)
5 syyskuuta 20119 syyskuuta 2011

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Computers & Education (Lehti)

Johannes Pernaa (Arvioitsija (reviewer))
2019 → …

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Design-Based Research (DBR)

Johannes Pernaa (Puhuja)
22 lokakuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Tiedosto

MFK-408 Aineenopettajan digitaaliset työkalut I (1 op)

Johannes Pernaa (Opettaja)
20192020

Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypitTyypit: Muut aktiviteetit - Muu opetustyö