Aktiviteetteja vuodessa
Aktiviteetit
- 37 tulosta
Hakutulokset
-
Yläkoululaisten käsityksiä kemian roolista ja merkityksestä kestävän tulevaisuuden takaamisessa
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2022Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Tiedejuhlat luonnontieteiden kiinnostuksen tukena: Tapaustutkimus lasten ja vanhempien kokemuksista
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2021Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kokeellisen työskentelyn relevanssi lukion kemian opinnoissa: opiskelijoiden ja opettajien käsityksiä
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2021Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kehittämistutkimus: Molekyylimallinnus kemian opetuksessa -verkkokurssin (MOOC) kehittäminen opettajien teknologis-pedagogista sisältötietoa vahvistaen
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2021Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Maisterintutkielman ohjaaminen: Kehittämistutkimus: Ioniset nesteet kokeellisen työn kontekstina
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Pro gradun ohjaaminen: Terveyskasvatus lukion kemian projektimaisessa opetuksessa: esimerkkinä ravinnon rasvat
Maija Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Maisterintutkielman ohjaaminen: Kemian opetuksen haasteet vaativan erityisen tuen luokissa
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kandityön ohjaus: Lukion kemian opettajien tuen tarpeet MarvinSketchin omaksumisessa - innovaation diffuusioanalyysi TPACK-mallia hyödyntäen
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
Tiedosto -
Pro gradun ohjaaminen: Teknologia kemian opetuksessa Suomessa: Kemian opettajien käsityksiä teknologiasta
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Maisterintutkielman ohjaaminen: Tapaustutkimus StarT-ohjelmasta : luonnontieteellisen projektioppimisen toteuttaminen erilaisten oppijoiden kanssa
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Masterintutkielman ohjaus: Tapaustutkimus StarT-ohjelmasta: Luonnontieteellisen projektioppimisen toteuttaminen erilaisten oppijoiden kanssa
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Maisterintutkielman ohjaaminen: Systemaattinen kirjallisuuskatsaus pelillistetystä draamasta luonnontieteiden opetuksessa
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Pro gradun ohjaaminen: Kohti kestävää tulevaisuutta ja hiilineutraalisuutta: kemian yliopisto-opetuksen nykytila ja kehittäminen kasvihuonekaasupäästöjen vähentämisen osalta
Maija Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Pro gradun ohjaaminen: Pakohuoneet kemian opetuksessa
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Pro gradun ohjaaminen: Kemian opettajien kokemat huolenaiheet MarvinSketch-ohjelmiston omaksumisessa
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Sivuohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Pro gradun ohjaaminen: Kehittämistutkimus: Kiinnostuksen herättäminen kemiaa kohtaan eheyttävästi taiteen avulla non-formaalissa tiedekerho-oppimisympäristössä
Maija Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2020Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Maan ulkopuolisen elämän esiintymismahdollisuuksien tutkimuskonteksti kemian eheyttävässä opetuksessa: Kehittämistuotoksena verkkomateriaali Venuksen pilvistä
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Ohjaaja)
2019Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
Tiedosto -
Kestävää kehitystä kemian opetukseen
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Ohjaaja)
2019Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
Tiedosto -
Kehittämistutkimus: kolmiulotteisesti tulostetut molekyylimallit optisen isomerian opetuksessa
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2019Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kehittämistutkimus: Lukion kemian opettajien toiveita ja tarpeita vastaavien tutkimuksellisten oppilastöiden kehittäminen
Johannes Pernaa (Ohjaaja) & Maija Aksela (Ohjaaja)
2019Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
Tiedosto -
Kestävän kehityksen osa-alueiden ilmentyminen luonnontieteiden projektitöissä: Tapaustutkimus StarT-projekteista
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2019Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
Tiedosto -
Kemian opetuksen tila vuonna 2018: Kartoitus kemian opettajien käsityksistä
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2019Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
Tiedosto -
Kehittämistutkimus: Aquafaba eheyttävän opetuksen kontekstina yläkoulun kemian opetuksessa
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Formatiivinen arviointi kemian oppimisen tukena: esimerkkinä Fakta ensin -menetelmä
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Tietokoneavusteisen molekyylimallinnuksen relevanssi 7.–9. luokilla oppilaan ensikokemuksen näkökulmasta
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kemian non-formaalin oppimisympäristön relevanssi oppilaiden ja opettajien näkökulmista
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Aineenopettajaopiskelijoiden käsityksiä kestävästä kehityksestä ja kiertotaloudesta
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Lukion ja yliopiston yhteiskurssin relevanssi lukiolaisen ja yliopisto-opiskelijan näkökulmasta – Tapaustutkimus Globaalit haasteet -kurssilta
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kemian oppimispelien vaikutukset oppimiseen ja oppimismotivaatioon: Tapaustutkimus 9. luokkalaisten kokemuksista
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kehittämistutkimus: Relevantti tutkimuksellinen ja kokeellinen opiskelu lääkekemian kontekstissa
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kehittämistutkimus: Eheyttävää opetusta tukeva verkkomateriaali sipulin kemian kontekstissa
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2017Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Oppilaiden kokemuksia käsitepiirroksista kemian opetuksessa ja niiden vaikutus oppilaiden opiskelumotivaatioon
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2017Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kehittämistutkimus: Mustikan ja puolukan kemiaa kokeellisten kotitehtävien kontekstina
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2017Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Design-based research: The use of computer-based molecular modelling to enhance student understanding of chemical bonding
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2016Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kehittämistutkimus: Tutkimisen taitojen edistäminen tutkimuksellisella spektrofotometrian oppimiskokonaisuudella lukion kemian opetuksessa
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja) & Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2016Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kehittämistutkimus: Virtuaalinen tietokoneavusteinen molekyylimallinnus kiinnostusta tukevana kemian oppimisympäristönä
Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2012 → …Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Kehittämistutkimus: Videopohjainen nanoteknologian opetusmateriaali kemian opetukseen
Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2012 → …Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)