Johannes Pernaa

yliopistonlehtori

  • PL 55 (A. I. Virtasen aukio 1)

    00014

    Suomi

20022020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

Suodatin
Artikkeli
2020

Developing technological pedagogical science knowledge through educational computational chemistry: a case study of pre-service chemistry teachers’ perceptions

Rodriguez-Becerra, J., Cáceres-Jensen, L., Díaz, T., Druker, S., Bahamonde Padilla, V., Pernaa, J. & Aksela, M., 1 huhtikuuta 2020, julkaisussa : Chemistry Education Research and Practice. 21, 2, s. 638–654 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Emil Henriksson: ABLOY-lukon keksijä ja Kemian osaston mekaanikko

Pernaa, J. & Räsänen, M., 1 huhtikuuta 2020, julkaisussa : Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews. 12, 1, s. 36–38 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Kemialuokka Gadolin – Innostava oppimisympäristö kemian aineenopettajakoulutuksessa

Pernaa, J. & Aksela, M., 1 huhtikuuta 2020, julkaisussa : Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews. 12, 1, s. 22–25 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Kemian osaston mekaanikko oli myös Abloy-lukon keksijä

Pernaa, J. & Räsänen, M., 6 toukokuuta 2020, julkaisussa : Kemia - Kemi. 47, 3, s. 56–57 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2019

Kemian opettajien jatkuvan oppimisen tukeminen MOOC-kurssien avulla

Pernaa, J., Rautiainen, I. & Aksela, M., 2019, julkaisussa : Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews. 11, 1, s. 33 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Note from the Editors

Bower, W. & Pernaa, J., 2019, julkaisussa : Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews. 11, 1, s. 3 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Opetusjaosto tutustui suklaan ihmeisiin

Holmberg, M. & Pernaa, J., 2019, julkaisussa : Kemia - Kemi. 46, 1, s. 65 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2018

Back to Chemistry

Julkaisun otsikon käännös: Takaisin kemian pariinPernaa, J., 2018, julkaisussa : Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews. 10, 1, s. 25 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2016

Digitaalinen oppiminen yhdessä vauhtiin: Tätä mieltä -kolumni

Pernaa, J., heinäkuuta 2016, julkaisussa : Kemia - Kemi. 43, 7, s. 12 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
2013

Kehittämistutkimus: Nanoteknologian opetusmateriaali yläkoulun kemian opetukseen

Kolehmainen, K., Pernaa, J. & Aksela, M., 2013, julkaisussa : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 1, 1, s. 17–28 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Model-Based Design Research: A Practical Method for Educational Innovations

Pernaa, J. & Aksela, M., 2013, julkaisussa : Advances in Business-Related Scientific Research Journal. 4, 1, s. 71–83 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2012

Jmol kemian opetuksen tukena osa 8: Jmol-rajapinnat

Pernaa, J., 2 tammikuuta 2012, julkaisussa : LUMA.fi sanomat.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Kemian opettajankoulutusyksikön tutkimuksia: tieto- ja viestintätekniikka ja kemian visualisoinnit osaksi kemian opetusta

Pernaa, J., 1 maaliskuuta 2012, julkaisussa : Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews. 4, 1, s. 30 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2011

Ilmainen suomenkielinen molekyylimallinnus-ohjelmisto opettajille

Pernaa, J., 10 helmikuuta 2011, julkaisussa : LUMA.fi sanomat.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Jmol kemian opetuksen tukena osa 1: Uusi artikkelisarja alkaa

Pernaa, J., 22 maaliskuuta 2011, julkaisussa : LUMA.fi sanomat.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Jmol kemian opetuksen tukena osa 2: Jmol-työkalut

Pernaa, J., 21 huhtikuuta 2011, julkaisussa : LUMA.fi sanomat.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Jmol kemian opetuksen tukena osa 3: Kemiallinen sidos

Pernaa, J., 23 toukokuuta 2011, julkaisussa : LUMA.fi sanomat.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Jmol kemian opetuksen tukena osa 4: Isomeria

Pernaa, J., 23 elokuuta 2011, julkaisussa : LUMA.fi sanomat.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Jmol kemian opetuksen tukena osa 5: Hybridisaation visualisointi



Pernaa, J., 4 lokakuuta 2011, julkaisussa : LUMA.fi sanomat.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Jmol kemian opetuksen tukena osa 6: Biokemia

Pernaa, J., 28 lokakuuta 2011, julkaisussa : LUMA.fi sanomat.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Jmol kemian opetuksen tukena osa 7: Nanokemian visualisointeja

Pernaa, J., 2 joulukuuta 2011, julkaisussa : LUMA.fi sanomat.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Learning Organic Chemistry through a Study of Semiochemicals

Pernaa, J. & Aksela, M., 2011, julkaisussa : Journal of Chemical Education. 88, 12, s. 1644–1647 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2010

Moderni teknologia kokeellisessa opetuksessa

Pernaa, J. & Aksela, M., 2010, julkaisussa : Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews. 2, 2, s. 14 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2009

Chemistry teachers' and students' perceptions of practical work through different ict learning environments

Pernaa, J. & Aksela, M., 2009, julkaisussa : Problems of Education in the 21st Century. 16, s. 80–88 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2008

Kemianluokka Gadolin: Uudenlainen oppimisympäristö kemian opetuksen ja oppimisen tueksi

Vänskä, M., Pernaa, J. & Aksela, M., 2008, julkaisussa : Dimensio. 72, 5, s. 52–53 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto