Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2015 2019

  • 24 Konferenssiartikkeli
  • 1 Posteri
Suodatin
Konferenssiartikkeli
2019

Admitting Students through an Open Online Course in Programming: A Multi-year Analysis of Study Success

Leinonen, J., Ihantola, P., Leinonen, A., Nygren, H., Kurhila, J., Luukkainen, M. & Hellas, A., kesäkuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Proceedings of the 15th ACM International Computing Education Research Conference (ICER '19). ACM

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Does Creating Programming Assignments with Tests Lead to Improved Performance in Writing Unit Tests?

Kangas, V., Pirttinen, N., Nygren, H., Leinonen, J. & Hellas, A., 9 toukokuuta 2019, CompEd '19: Proceedings of the ACM Conference on Global Computing Education. New York: ACM, s. 106-112 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Exploring the Applicability of Simple Syntax Writing Practice for Learning Programming

Leinonen, A., Nygren, H., Pirttinen, N., Hellas, A. & Leinonen, J., 22 helmikuuta 2019, Proceedings of the 50th ACM Technical Symposium on Computer Science Education. New York: ACM, s. 84-90 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Analysis of Students' Peer Reviews to Crowdsourced Programming Assignments

Pirttinen, N., Kangas, V., Nygren, H., Leinonen, J. & Hellas, A., 22 marraskuuta 2018, Proceedings of the 18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research. ACM, 21

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A Study of Pair Programming Enjoyment and Attendance using Study Motivation and Strategy Metrics

Aarne, O., Peltola, P., Leinonen, J. & Hellas, A., 21 helmikuuta 2018, SIGCSE '18: Proceedings of the 49th ACM Technical Symposium on Computer Science Education. New York: ACM, s. 759-764 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Crowdsourcing programming assignments with CrowdSorcerer

Pirttinen, N., Kangas, V., Nikkarinen, I., Nygren, H., Leinonen, J. & Hellas, A., 2 heinäkuuta 2018, Proceedings of the 23rd Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. New York, NY: ACM, s. 326-331 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Predicting Academic Performance: A Systematic Literature Review

Hellas, A., Ihantola, P., Petersen, A., Ajanovski, V. V., Gutica, M., Hynninen, T., Knutas, A., Leinonen, J., Messom, C. & Liao, S. N., 2018, Proceedings Companion of the 23rd Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education . New York, NY, USA: ACM, s. 175-199 25 Sivumäärä (ITiCSE 2018 Companion).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Supporting Self-Regulated Learning with Visualizations in Online Learning Environments

Ilves, K., Leinonen, J. & Hellas, A., 21 helmikuuta 2018, SIGCSE '18: Proceedings of the 49th ACM Technical Symposium on Computer Science Education. New York: ACM, s. 257-262 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Taxonomizing Features and Methods for Identifying At-risk Students in Computing Courses

Hellas, A., Ihantola, P., Petersen, A., Ajanovski, V. V., Gutica, M., Hynninen, T., Knutas, A., Leinonen, J., Messom, C. & Liao, S. N., 2018, ITiCSE 2018 Proceedings of the 23rd Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education . New York, NY, USA: ACM, s. 364-365 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Adolescent and Adult Student Attitudes Towards Progress Visualizations

Aarne, O., Peltola, P., Leinonen, A., Leinonen, J. & Hellas, A., 19 marraskuuta 2017, Informatics in Schools: Focus on Learning Programming: 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017, Proceedings. Dagiene, V. & Hellas, A. (toim.). Cham: Springer, s. 15-26 12 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 10696).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Comparison of Time Metrics in Programming

Leinonen, J., Leppänen, L., Ihantola, P. & Hellas, A., 14 elokuuta 2017, ICER '17: Proceedings of the 2017 ACM Conference on International Computing Education Research. New York: ACM, s. 200-208 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Identification based on typing patterns between programming and free text

Peltola, P., Kangas, V., Pirttinen, N., Nygren, H. & Leinonen, J., 16 marraskuuta 2017, Koli Calling '17: Proceedings of the 17th Koli Calling International Conference on Computing Education Research. New York: ACM, s. 163-167 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Performance and Consistency in Learning to Program

Ahadi, A., Lister, R., Lal, S., Leinonen, J. & Hellas, A., 31 tammikuuta 2017, Proceedings of the Nineteenth Australasian Computing Education Conference. New York, NY: ACM, s. 11-16 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Plagiarism in Take-home Exams: Help-seeking, Collaboration, and Systematic Cheating

Hellas, A., Leinonen, J. & Ihantola, P., 28 kesäkuuta 2017, Proceedings of the 2017 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. New York, NY: ACM, s. 238-243 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Predicting Academic Success Based on Learning Material Usage

Leppänen, L., Leinonen, J., Ihantola, P. & Hellas, A., 27 syyskuuta 2017, SIGITE '17: Proceedings of the 18th Annual Conference on Information Technology Education. New York: ACM, s. 13-18 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Preventing Keystroke Based Identification in Open Data Sets

Leinonen, J., Ihantola, P. & Hellas, A., 12 huhtikuuta 2017, Proceedings of the Fourth (2017) ACM Conference on Learning @ Scale. New York, NY: ACM, s. 101-109 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Thought crimes and profanities whilst programming

Leinonen, J. & Hellas, A., 16 marraskuuta 2017, Koli Calling '17: Proceedings of the 17th Koli Calling International Conference on Computing Education Research. New York: IEEE, s. 148-152 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tracking Students' Internet Browsing in a Machine Exam

Nygren, H., Leinonen, J. & Hellas, A., 14 marraskuuta 2017, CSERC '17: Proceedings of the 6th Computer Science Education Research Conference. Pieterse, V., van Eekelen, M. & Giannakos, M. (toim.). New York: ACM, s. 91-95 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Using and Collecting Fine-Grained Usage Data to Improve Online Learning Materials

Leppänen, L., Leinonen, J., Ihantola, P. & Hellas, A., 24 elokuuta 2017, Proceedings - 2017 IEEE/ACM 39th International Conference on Software Engineering: Software Engineering and Education Track, ICSE-SEET 2017. IEEE Computer Society, s. 4-12 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Automatic Inference of Programming Performance and Experience from Typing Patterns

Leinonen, J., Longi, K., Klami, A. & Vihavainen, A., 17 helmikuuta 2016, SIGCSE '16: Proceedings of the 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education . New York, NY: ACM New York, s. 123-137 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pauses and spacing in learning to program

Leppänen, L., Leinonen, J. & Hellas, A., 24 marraskuuta 2016, Koli Calling '16: Proceedings of the 16th Koli Calling International Conference on Computing Education Research . New York: ACM, s. 41-50 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Short pauses while studying considered harmful

Leppänen, L., Leinonen, J. & Vihavainen, A., 2016, EDULEARN16 Proceedings. IATED, s. 1900-1904 5 Sivumäärä (EDULEARN proceedings).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Typing Patterns and Authentication in Practical Programming Exams

Leinonen, J., Longi, K., Klami, A., Ahadi, A. & Vihavainen, A., 11 heinäkuuta 2016, Proceedings of the 2016 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE '16). New York, NY: ACM New York, s. 160-165 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Identification of Programmers from Typing Patterns

Longi, K., Leinonen, J., Nygren, H., Salmi, J., Klami, A. & Vihavainen, A., 19 marraskuuta 2015, Proceedings of the 15th Koli Calling Conference on Computing Education Research. New York: ACM, s. 60-67 8 Sivumäärä (Koli Calling '15).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu