Valokuva Kaisa Kuoppala
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 3A)

    00014

    Suomi

20102020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

2020

International student teachers as intercultural experts?

Hahl, K. & Koirikivi, P., 16 huhtikuuta 2020, Intercultural Competence in the Work of Teachers: Confronting Ideologies and Practices. Dervin, F., Moloney, R. & Simpson, A. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge, s. 175-196 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen

Hilden, R. (toim.) & Hahl, K. (toim.), 26 helmikuuta 2020, Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura. 205 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 17)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Kulttuurin muuttunut olemus opetussuunnitelmissa ja vieraiden kielten oppikirjoissa

Hahl, K., 26 helmikuuta 2020, Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen . Hilden, R. & Hahl, K. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 173-201 29 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Varhennetun kieltenopetuksen käytäntöjä: opettajien kokemuksia onnistumisista ja haasteista

Hahl, K., Savijärvi, M. & Wallinheimo, K., 26 helmikuuta 2020, Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen . Hilden, R. & Hahl, K. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 77-103 27 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2019

Reproducing, disrupting and reforming understanding of cultural diversity: Theorising future subject teachers’ pedagogical reflections

Niemi, P-M. & Hahl, K., 2019, julkaisussa : Teaching Education. 30, 3, s. 319-336 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Selvitys kielten oppimisen ja koulunkäynnin tuesta perusopetuksessa

Hilden, R., Lintuvuori, M., Hahl, K., Ketonen, R., Samulin, T., Lindgren, E. & Hotulainen, R., 4 marraskuuta 2019, Helsinki: Helsingin yliopisto, Opetus- ja kulttuuriministeriö. 61 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2018

Student reflections on teacher identity development in a yearlong secondary teacher preparation program

Hahl, K. & Mikulec, E., joulukuuta 2018, julkaisussa : Australian Journal of Teacher Education. 43, 12, s. 42-58 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research: Selected Papers from the ESERA 2015 Conference

Hahl, K. (toim.), Juuti, K. (toim.), Lampiselkä, J. (toim.), Uitto, A. (toim.) & Lavonen, J. (toim.), 2017, Cham: Springer International Publishing AG. 370 Sivumäärä (Contributions from Science Education Research; Vuosikerta Volume 3)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Introduction

Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J., 2017, Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research : Selected Papers from the ESERA 2015 Conference. Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J. (toim.). Cham: Springer International Publishing AG, s. 1-12 12 Sivumäärä (Contributions from Science Education Research; Vuosikerta Volume 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2016

Accommodating to English-medium instruction in teacher education in Finland

Hahl, K., Järvinen, H-M. & Juuti, K., marraskuuta 2016, julkaisussa : International Journal of Applied Linguistics. 26, 3, s. 291-310 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Co-constructing meaning and context in international teacher education

Hahl, K., maaliskuuta 2016, julkaisussa : Journal of English as a Lingua Franca. 5, 1, s. 83-105 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Conceptualizing interculturality in multicultural teacher education

Hahl, K. & Löfström, E., 2016, julkaisussa : Journal of Multicultural Discourses. 11, 3, s. 300-314 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access

Interculturality and English as a lingua franca - Internationalizing teacher education

Hahl, K., kesäkuuta 2016, Helsinki: University of Helsinki. 78 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access
Tiedosto
2015

Developing a Portfolio of Intercultural Competences in teacher education: The case of a Finnish international programme

Dervin, F. & Hahl, K., 2015, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 59, 1, s. 95-109 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Diversities and Interculturality in Textbooks: Finland as an Example

Hahl, K. (toim.), Niemi, P-M. (toim.), Johnson Longfor, R. (toim.) & Dervin, F. (toim.), 2015, Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. 186 Sivumäärä (Post-intercultural Communication and Education)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Introduction

Dervin, F., Hahl, K., Niemi, P-M. & Johnson Longfor, R., 2015, Diversities and Interculturality in Textbooks: Finland as an Example. Hahl, K., Niemi, P-M., Johnson Longfor, R. & Dervin, F. (toim.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, s. 11-26 16 Sivumäärä (Post-intercultural Communication and Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

‘To get a foot in the door’: New Host Country Educated Immigrant Teachers’ Perceptions of Their Employability in Finland

Hahl, K. & Paavola, H., 2015, julkaisussa : Australian Journal of Teacher Education. 40, 3, s. 36-51 17 Sivumäärä, 3.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

“Do I contradict myself? Very well, I contradict myself (…)”: Representing Intercultural Encounters in Two Finnish History Textbooks

Dervin, F., Hahl, K., Härkönen, A. & Layne, H., 2015, Diversities and Interculturality in Textbooks: Finland as an Example. Hahl, K., Niemi, P-M., Johnson Longfor, R. & Dervin, F. (toim.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, s. 149-173 25 Sivumäärä (Post-intercultural communication and education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

Multicultural Education in Finland: Renewed Intercultural Competences to the Rescue?

Dervin, F., Paatela-Nieminen, M., Kuoppala, K. & Riitaoja, A-L., 2012, julkaisussa : International Journal of Multicultural Education. 14, 3, s. 1-13 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opettajankoulutusta kansainvälisemmäksi - matka englanninkielisistä pilottikursseista kokonaiseksi koulutusohjelmaksi

Kuoppala, M. -K., 2012, Kannattaako korkeakoulutus?: Artikkelikokoelma Korkeakoulututkimuksen XI kansallisesta symposiumista 22.-23.8.2011. Aittola, H. & Saarinen, T. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, s. 117-140 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Subject Teacher Training and Teaching in English

Kuoppala, K., 8 kesäkuuta 2010, Helsingin yliopisto. 63 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäytePro graduOpinnäytteet