Valokuva Kalle Juuti

Kalle Juuti

Apulaisprofessori, Dosentti (luonnontieteiden pedagogiikka)

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

  • Yliopistonkatu 3

    00014 Helsingin yliopisto

    Suomi

19992020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2020

Kestävyysosaamisen karttuminen keksintöprojekteissa

Juuti, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 314-331 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2019

Alkuopetuksen oppilaiden käsityksiä kiertotaloudesta

Lommi, H., Turkkila, M. & Juuti, K., 2019, Arvot ja arviointi. Kallio, M., Krzywacki, H. & Poulter, S. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 208-224 17 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 16).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Change in First Graders’ Science-Related Competence Beliefs During Digitally Intensive Science Workshops

Loukomies, A., Juuti, K., Lavonen, J. & Salmela-Aro, K., 2019, Bridging Research and Practice in Science Education: Selected Papers from the ESERA 2017 Conference. McLoughlin, E., Finlayson, O. E., Erduran, S. & Childs, P. E. (toim.). Cham: Springer, s. 285-299 14 Sivumäärä (Contributions from Science Education Research; nro 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

Opettaja voi tukea oppilaan kiinnostuksen kehittymistä

Juuti, K. & Lavonen, J., 2018, Motivaatio ja oppiminen. Salmela-Aro, K. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 197-210 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Teachers as Educational Innovators in Inquiry-Based Science Teaching and Learning

Loukomies, A., Juuti, K. & Lavonen, J., 2018, Professional Development for Inquiry-Based Science Teaching and Learning. Tsivitanidou, O. E., Gray, P., Rybska, E., Louca, L. & Constantinou, C. P. (toim.). Cham: Springer, s. 185-201 17 Sivumäärä (Contributions from Science Education Research; Vuosikerta 5).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Introduction

Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J., 2017, Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research : Selected Papers from the ESERA 2015 Conference. Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J. (toim.). Cham: Springer International Publishing AG, s. 1-12 12 Sivumäärä (Contributions from Science Education Research; Vuosikerta Volume 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

”Se tuntuu jotenkin paljon luontevammalta mulle”: Kolmen erityisen tuen oppilaan opiskelun tukeminen älypuhelimilla inkluusioon pyrkivässä luonnontieteiden opetuksessa

Sormunen, K., Lavonen, J. & Juuti, K., 2017, Toiveet ja todellisuus: Kasvatus osallisuutta ja oppimista rakentamassa. Toom, A., Rautiainen, M. & J. T. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 481-508 28 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 75).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

Design and Development of Teaching-Learning Sequence (TLS) Materials Around Us: Description of an Iterative Process

Loukomies, A., Lavonen, J., Juuti, K., Meisalo, V. & Lampiselkä, J., 2016, Iterative Design of Teaching-Learning Sequences: Introducing the Science of Materials in European Schools. Psillos, D. & Kariotoglou, P. (toim.). Dordrecht: Springer Science+Business Media, s. 201-231 31 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Dialoginen opetus

Juuti, K., 2016, Ympäristöoppia opettamaan. Juuti, K. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Fysiikka - luonnonilmiöiden tiede

Juuti, K., 2016, Ympäristöoppia opettamaan. Juuti, K. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Henkilökohtaisen merkityksen vahvistaminen ympäristöopin opetuksessa

Juuti, K., 2016, Ympäristöoppia opettamaan. Juuti, K. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Investigating Situational Interest in Primary Science Lessons

Loukomies, A., Juuti, K. & Lavonen, J., 2016, 24th annual Conference of the Southern African Association for Research in Mathematics, Science and Technology Education SAARMSTE 2016: Researching a sustainable environment and sustaining research in Mathematics, Science and Technology Education. Dludlu, M. (toim.). Pretoria, South Africa: Tshwane University of Technology, s. 297-300 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Onko älytaulu kehityksen mittari? Opetusteknologia oppimisympäristössä

Juuti, K., 2016, Kansankynttilä keinulaudalla: Miten tulevaisuudessa opitaan ja opetetaan. Cantell, H. & Kallioniemi, A. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 183-193 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Pragmatic Design-Based Research – Designing as a Shared Activity of Teachers and Researches

Juuti, K., Lavonen, J. & Meisalo, V., 2016, Iterative Design of Teaching-Learning Sequences: Introducing the Science of Materials in European Schools. Psillos, D. & Kariotoglou, P. (toim.). Dordrecht: Springer Science+Business Media, s. 35-46 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Päätössanat: Innovatiivinen koulu ja tulevaisuuden opettajuus

Korhonen, T., Lavonen, J., Kukkonen, M., Sormunen, K. & Juuti, K., 2016, Kansankynttilä keinulaudalla: Miten tulevaisuudessa opitaan ja opetetaan?. Cantell, H. & Kallioniemi, A. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 215-230 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Yhteistoiminnalliset työtavat - luonteva tapa toteuttaa tutkimuksellisuutta

Lavonen, J. & Juuti, K., 2016, Ympäristöoppia opettamaan. Juuti, K. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2015

There are No Effective Teachers in Finland— Only Effective Systems and Professional Teachers

Krzywacki, H., Lavonen, J. & Juuti, K., 2015, Teacher Effectiveness: Capacity Building in a Complex Learning Era. Tan, O-S. & Liu, W-C. (toim.). Singapore: Centage learning, s. 79-103 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedonalalähtöinen eheyttäminen

Juuti, K., Kairavuori, S. & Tani, S., 2015, Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia. Cantell, H. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 77-93 17 Sivumäärä (Opetus 2000).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2014

Crossing Classroom Boundaries in Science Teaching and Learning through the Use of Smartphones

Sormunen, K., Lavonen, J. & Juuti, K., 2014, Crossing Boundaries for Learning – through Technology and Human Efforts. Niemi, H., Multisilta, J. & Löfström, E. (toim.). Helsinki: University of Helsinki, CICERO Learning Network, s. 91-110 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Crossing Classroom Boundaries in Science Teaching and Learning through the Use of Smartphones

Sormunen, K., Lavonen, J. & Juuti, K., 2014, Crossing Boundaries for Learning – through Technology and Human Efforts. Niemi, H., Multisilta, J. & Löfström, E. (toim.). Helsinki: University of Helsinki, CICERO Learning Network, s. 91-109 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Innovative School as an Environment for the Design of Educational Innovations

Korhonen, T., Lavonen, J., Kukkonen, M., Sormunen, K. & Juuti, K., 2014, Finnish Innovations and Technologies in Schools: a Guide towards New Ecosystems of Learning. Niemi, H., Multisilta, J., Lipponen, L. & Vivitsou, M. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 99-113 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Innovative School as an Environment for the Design of Educational Innovations

Korhonen, T., Lavonen, J., Kukkonen, M., Sormunen, K. & Juuti, K., 2014, Finnish Innovations and Technologies in Schools: a Guide towards New Ecosystems of Learning . Niemi, H., Multisilta, J., L. L. & Vivitsou, M. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 99-113 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Design of a Primary School Physics Web-based Learning Environment: The Teacher’s Role in the Educational Design Research Project

Juuti, K. & Lavonen, J., 2013, Educational design research: Part B: Illustrative cases. Plomp, T. & Nieveen, N. (toim.). Enschede,the Netherlands: SLO, s. 49-69 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Design-tutkimukseen osallistuvien opettajien rooli tutkimuksen eri vaiheissa

Juuti, K. & Lavonen, J., 2013, Kehittämistutkimus opetusalalla. Pernaa, J. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 45-67 23 Sivumäärä (Opetus 2000).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Improvisaatio luonnontieteiden opetuksessa: luonnontieteellisen tutkimuksen prosessi oppilaiden aloitteisiin nojautuvan demonstraation rakenteena

Suomela, L., Juuti, K. & Ahtee, M., 2013, Ainedidaktinen tutkimus koulutuspoliittisen päätöksenteon perustana. Tainio, L., Juuti, K. & Routarinne, S. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 89-105 17 Sivumäärä (Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 4).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppilaiden ajatuksia opettajan kertomuksista luonnontieteiden opetuksessa

Juuti, K. & Loukomies, A., 2013, Opettaminen valinkauhassa: Ainedidaktinen symposiumi Turussa 15.3.2013. Yli-Panula, E., Silfverberg, H. & Kouki, E. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 69-80 12 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja : Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 7).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pupils’ views on motivating features of inquiry based teaching

Juuti, K., Loukomies, A. & Lavonen, J., 2013, Inquiry in Science Education and Science Teacher Education. Honerød Hoveid, M. & Gray, P. (toim.). Trondheim: Akademika forlag

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

Näkökulmia kehittyvään ainedidaktiseen tutkimukseen

Juuti, K., Toom, A. & Kallioniemi, A., 2012, Ainedidaktiikka tutkimuskohteena ja tiedonalana. Kallioniemi, A. & Virta, A. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 53-73 21 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 60).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Science at Finnish Compulsory School

Lavonen, J. & Juuti, K., 2012, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools . Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 131-146 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Reflektoinnin työtapojen kokeminen opettajaksi kehittymisessä

Juuti, K., Krzywacki, H., Toom, A. & Lavonen, J., 2011, Näkökulmia tutkimusperustaiseen opetukseen: Ainedidaktisia tutkimuksia 1. Tainio, L., Juuti, K., Kallioniemi, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Uitto, A. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 37-50 14 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja / Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 1).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Enhancing Scientific Literacy through the Industry Site Visit

Lavonen, J., Laherto, A., Loukomies, A., Juuti, K., Kim, M., Lampiselkä, J. & Meisalo, V., 2010, Multiple literacy and science education: ICTs in formal and informal learning environments. Rodrigues, S. (toim.). Hershey, PA: Information Science Reference, s. 225-239 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedonalalähtöinen eheyttävä opetus monikulttuurisessa koulussa

Juuti, K., Kairavuori, S. & Tani, S., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 295-312 18 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 52).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

Luokanopettajiksi opiskelevien käsityksiä havaintojen tekemisestä luonnontieteissä

Ahtee, M., Juuti, K., Lampiselkä, J., Lavonen, J. & Suomela, L., 2009, Matematiikan ja luonnontieteiden oppimista ja ajattelun taitoa tutkimassa: raportti Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura ry:n tutkimuspäiviltä 28.9.-29.9.2007. K. M. J. T-R. H. . . (toim.). [Turku]: Turun opettajankoulutuslaitos, s. 81-94 14 Sivumäärä (Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan julkaisuja. B).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

University-school partnerships for the design and implementation of research-based ICT-enhanced modules on material properties

Lampiselkä, J. J., Juuti, K., Lavonen, J. M. J., Meisalo, V., Kärkkäinen, T. A. & Laherto, A., 2008, Uusia lähestymistapoja kemian opetukseen perusopetuksesta korkeakouluihin: Maija Aksela & Marja Montonen (toim.). [Helsinki]: Opetushallitus, Helsingin yliopisto, s. 188-199 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Gender issues in Finnish mathematics and physics education

Juuti, K., Ahtee, M. & Hannula, M., 2007, How finns learn mathematics and science. E. B. E. P. M. A. . J. L. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 87-97 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Information and communication technology in school science in Finland

Meisalo, V., Lavonen, J., Juuti, K. & Aksela, M., 2007, How Finns Learn Mathematics and Science?. Pehkonen, E., Ahtee, M. & Lavonen, J. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 243-259 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2006

Peruskoulun yhdeksäsluokkalaisten tulevaisuuden työtehtäviin ja uraan liittyvät orientaatiot

Lavonen, J., Juuti, K., Meisalo, V., Uitto, A. & Byman, R., 2006, Pathways into research-based teaching and learning in mathematics and science education. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, s. 164-182 19 Sivumäärä (Tutkimuksia; Vuosikerta 84).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2005

Attractiveness of science education in the Finnish comprehensive school

Lavonen, J., Juuti, K., Uitto, A., Meisalo, V. & Byman, R., 2005, Research findings on young people’s perceptions of technology and science educatio. Helsinki: Technology Industries of Finland, s. 5-30 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Fysiikan ja kemian 5.-6. luokan oppimateriaalien käyttöönotto ja jatkokehittäminen

Juuti, K., 2005, Motivoivat materiaalit ja innovatiiviset työtavat opetuksen tukena: Mirror tuloksia ja hyviä käytäntöjä. [Helsinki]: Teknologiateollisuus, s. 7-13 7 Sivumäärä (Mirror-julkaisut; nro 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliYleistajuinen

Luonnontieteiden opetuksen kiinnostavuus peruskoulussa

Lavonen, J., Juuti, K., Meisalo, V., Uitto, A. & Byman, R., 2005, Tutkimustuloksia nuorten näkemyksistä teknologia-alasta ja luonnontieteiden opetuksesta. Helsinki: Teknologiateollisuus, s. 5-30 26 Sivumäärä (Mirror-julkaisut; nro 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Perustelemaan oppiminen väitekorttien avulla

Lavonen, J., Juuti, K. & Meisalo, V., 2005, Motivoivat materiaalit ja innovatiiviset työtavat opetuksen tukena. Helsinki: Teknologiateollisuus, s. 14-19 6 Sivumäärä (Mirror-julkaisut; nro 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2003

Phenomenographical approach to desing for a hypertext teacher's guide to MBL

Juuti, K., Lavonen, J. & Meisalo, V., 2003, Science education research in the knowledge-based society. Dordrecht: Kluwer Academic, s. 333-341

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2002

Tieto- ja viestintätekniikka fysiikan ja kemian opetuksessa: virtuaalikouluhankkeen mahdollisuudet muutosten aikaansaamisessa

Juuti, K., Lavonen, J. M. J., Meisalo, V. & Aksela, M. K., 2002, Tutkimuksella parempaan opetukseen: IIXX Matematiikan ja luonnontieteiden tutkimusseura ry:n päivät Tampereella 28.-29.9.2001. Tampere: Tampereen yliopisto, s. 107-118 (Tampereen yliopiston opettajankoulutuslaitoksen julkaisuja A26/2002).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2001

WWW-pohjaisen mittausautomaatio-oppaan kehittäminen

Juuti, K., Lavonen, J. & Meisalo, V., 2001, Tutkimus kouluopetuksen kehittämisessä: matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimuksia. Ahtineva, A. (toim.). Turku: Turun yliopisto, s. 73-87 (Julkaisusarja / Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunta. C; nro 17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen