Valokuva Kalle Juuti

Kalle Juuti

Apulaisprofessori, Dosentti (luonnontieteiden pedagogiikka)

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

  • Yliopistonkatu 3

    00014 Helsingin yliopisto

    Suomi

19992020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

Suodatin
Artikkeli
2020

Elementary school pupils’ co-inventions: products and pupils’ reflections on processes

Sinervo, S., Sormunen, K., Kangas, K., Hakkarainen, K., Lavonen, J., Juuti, K., Korhonen, T. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 18 maaliskuuta 2020, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

High school students' situational engagement associated with scientific practices in designed science learning situations

Inkinen, J., Klager, C., Juuti, K., Schneider, B., Salmela-Aro, K., Krajcik, J. & Lavonen, J., heinäkuuta 2020, julkaisussa : Science Education. 104, 4, s. 667-692 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Maker-Centered Project-Based Learning in Inclusive Classes: Supporting Students' Active Participation with Teacher-Directed Reflective Discussions

Julkaisun otsikon käännös: Maker-keskeinen projektioppiminen inklusiivisessa luokassa: Oppilaiden aktiivisen osallistumisen tukeminen opettajajohtoisilla reflektiivisillä keskusteluilla.Sormunen, K., Juuti, K. & Lavonen, J., huhtikuuta 2020, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 18, 4, s. 691-712 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The resurgence of everyday experiences in school science learning activities

Kervinen, A., Roth, W-M., Juuti, K. & Uitto, A., 2020, julkaisussa : Cultural Studies of Science Education. 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

“How stupid can a person be?” – Students coping with authoritative dimensions of science lessons

Kervinen, A., Roth, W-M., Juuti, K. & Uitto, A., maaliskuuta 2020, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 24, 17 Sivumäärä, 100367.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2019

Kiertotalouden keksinnöillä kohti kestävää elämäntapaa

Turkkila, M., Lommi, H. & Juuti, K., 2019, julkaisussa : Dimensio. 2019, 26.4.2019

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Overcoming Learning Difficulties with Smartphones in an Inclusive Primary Science Class

Sormunen, K., Lavonen, J. & Juuti, K., 2019, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 8, 3, s. 21-34 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Science classroom activities and student situational engagement

Inkinen, J., Klager, C., Schneider, B., Juuti, K., Krajcik, J., Lavonen, J. & Salmela-Aro, K., 2019, julkaisussa : International Journal of Science Education. 41, 3, s. 316-329 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

The Relations of Science Task Values, Self-Concept of Ability, and STEM Aspirations among Finnish Students from First to Second Grade

Vinni-Laakso, J., Guo, J., Juuti, K., Loukomies, A., Lavonen, J. & Salmela-Aro, K., 2 heinäkuuta 2019, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 10, 15 Sivumäärä, 1449.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tiedonalojen vahva tieto koulussa - Digitaaliset välineet muuttavat opetuksen sisältöä

Juuti, K., 2019, julkaisussa : Tiedepolitiikka. 44, 4, s. 25-32 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2018

Connection between academic emotions in situ and retention in the physics track: applying experience sampling method

Lehtamo, S., Juuti, K., Inkinen, J. & Lavonen, J., 20 kesäkuuta 2018, julkaisussa : International Journal of STEM Education. 5, 6 Sivumäärä, 25.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finnish teacher education and its contributions to pre-service teachers’ instructional self-efficacy

Juuti, K., Christophersen, K-A., Elstad, E., Solhaug, T. & Turmo, A., 2018, julkaisussa : Issues in Educational Research (Online). 28, 2, s. 422-437 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How fieldwork-oriented biology teachers establish formal outdoor education practices

Kervinen, A., Uitto, A. & Juuti, K., 2018, julkaisussa : Journal of Biological Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Transferring a Teaching Learning Sequence Between Two Different Educational Contexts: the Case of Greece and Finland

Spyrtou, A., Lavonen, J., Zoupidis, A., Loukomies, A., Pnevmatikos, D., Juuti, K. & Kariotoglou, P., helmikuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 16, 3, s. 443-463 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Ainedidaktiikan yhteinen kehittäminen

Juuti, K., Kairavuori, S. & Kallioniemi, A., tammikuuta 2017, julkaisussa : Ainedidaktiikka. 1, 1, s. 1-1 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Duration of On-Campus Academic Engagements of Student Teachers in Finland and Norway

Christophersen, K-A., Elstad, E., Juuti, K., Solhaug, T. & Turmo, A., 2017, julkaisussa : Education Inquiry. 8, 2, s. 89-103 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

Accommodating to English-medium instruction in teacher education in Finland

Hahl, K., Järvinen, H-M. & Juuti, K., marraskuuta 2016, julkaisussa : International Journal of Applied Linguistics. 26, 3, s. 291-310 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access
Tiedosto

How Teaching Practices Are Connected to Student Intention to Enrol in Upper Secondary School Physics Courses

Juuti, K. & Lavonen, J., 3 toukokuuta 2016, julkaisussa : Research in Science & Technological Education. 34, 2, s. 204-218 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Investigating Optimal Learning Moments in U.S. and Finnish Science Classes

Schneider, B., Krajcik, J., Lavonen, J., Salmela-Aro, K., Broda, M., Spicer, J., Bruner, J., Moeller, J., Linnansaari, J., Juuti, K. & Viljaranta, J., 2016, julkaisussa : Journal of Research in Science Teaching. 53, 3, s. 400-421 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Coulombic interaction in Finnish middle school chemistry: a systemic perspective on students’ conceptual structure of chemical bonding

Joki, J., Lavonen, J., Juuti, K. & Aksela, M., 2015, julkaisussa : Chemistry Education Research and Practice. 16, 4, s. 901-917 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Editorial

Juuti, K. & Vesterinen, V-M., 2015, julkaisussa : Nordina : Nordic studies in science education. 11, 2, s. 137-138 83 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Finnish teachers’ professionalism is built in teacher education and supported by school site

Lavonen, J., Korhonen, T. & Juuti, K., 2015, julkaisussa : Hungarian educational research journal . 5, 3, 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Fostering pre-service teachers’ motivation-related practical wisdom through a mentoring procedure

Loukomies, A., Lavonen, J. & Juuti, K., 2015, julkaisussa : South African Journal of Childhood Education. 5, 1, s. 210-224 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Improving in-service teacher educators’ competences through design-based research

Lavonen, J., Juuti, K., Korhonen, T., Kukkonen, M. & Sormunen, K., 2015, julkaisussa : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 3, 2, s. 213-222 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Investigating Situational Interest in Primary Science Lessons

Loukomies, A., Juuti, K. & Lavonen, J., 12 joulukuuta 2015, julkaisussa : International Journal of Science Education. 37, 18, s. 3015-3037 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

Learning to apply models of materials while explaining their properties

Karpin, T., Juuti, K. & Lavonen, J., 2014, julkaisussa : Research in Science & Technological Education. 32, 3, s. 340-351 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Lifeworld Earth and a Modelled Earth

Juuti, K., elokuuta 2014, julkaisussa : Science & Education. 23, 8, s. 1663-1680 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

A comparative analysis of PISA scientific literacy framework in Finnish and Thai science curricula

Sothayapetch, P., Lavonen, J. & Juuti, K., 2013, julkaisussa : Science Education International. 24, 1, s. 78 - 97 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

An Analysis of Science Textbooks for Grade 6: The Electric Circuit Lesson

Sothayapetch, P., Lavonen, J. & Juuti, K., 2013, julkaisussa : Eurasia journal of mathematics science and technology education. 9, 1, s. 59-72 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Integrating geography with physics and visual arts: Analysis of student essays

Tani, S., Juuti, K. & Kairavuori, S., 1 kesäkuuta 2013, julkaisussa : Norsk Geografisk Tidsskrift. 67, 3, s. 172-178 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Primary school teachers’ interviews regarding pedagogical content knowledge (PCK) and general pedagogical knowledge (GPK)

Sothayapetch, P., Lavonen, J. & Juuti, K., 2013, julkaisussa : European Journal of Science and Mathematics Education . 1, 2, s. 84-105 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Promoting Students’ Interest and Motivation Towards Science Learning: the Role of Personal Needs and Motivation Orientations

Loukomies, A., Pnevmatikos, D., Lavonen, J., Spyrtou, A., Byman, R., Kariotoglou, P. & Juuti, K., 2013, julkaisussa : Research in Science Education. 43, 6, s. 2517-2539 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher's reflection of inquiry teaching in Finland before and during an in-service program: examination by a progress model of collaborative reflection

Kim, M., Lavonen, J., Juuti, K., Holbrook, J. & Rannikmäe, M., 2013, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 11, 2, s. 359-383 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

Motivational orientations in physics learning: a self-determination theory approach

Julkaisun otsikon käännös: Motivaatio-orientaatiot fysiikan opiskelussa: Itsemääräämisteorettinen lähestymistapa Byman, R., Lavonen, J., Juuti, K. & Meisalo, V., 2012, julkaisussa : Journal of Baltic Science Education. 11, 4, s. 379-392 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2011

Questions asked by primary student teachers about observations of a science demonstration

Ahtee, M., Juuti, K., Lavonen, J. & Suomela, L., 2011, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 34, 3, s. 347-361 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Secondary school students’ interests, attitudes and values concerning school science related environmental issues in Finland

Uitto, A., Juuti, K., Lavonen, J., Byman, R. & Meisalo, V., huhtikuuta 2011, julkaisussa : Environmental Education Research. 17, 2, s. 167–186 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tietotekniikka kuuluu omaksi oppiaineekseen

Juuti, K., 2011, julkaisussa : Helsingin Sanomat. 37 (7.2.2011), s. A2 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

2010

Science teaching methods preferred by grade 9 students in Finland

Juuti, K., Lavonen, J., Uitto, A., Byman, R. & Meisalo, V., 2010, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 8, 4, s. 611-632 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009
Open access
Tiedosto

Primary school student teachers' views about making observations

Ahtee, M., Suomela, L., Juuti, K., Lampiselkä, J. & Lavonen, J., 2009, julkaisussa : NorDina : Nordisk tidsskrift i naturfagdidaktikk. 5, 2, s. 128-141 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

Students' interest and experiences in physics and chemistry related themes: reflections based on a ROSE-survey in Finland

Lavonen, J., Byman, R., Uitto, A., Juuti, K. & Meisalo, V., 2008, julkaisussa : Themes in science and technology education.. 1, 1, s. 7-36 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Students' motivational orientations and caree choice in science and technology: a comparative investigation in Finland and Latvia

Lavonen, J., Gedrovics, J., Byman, R., Meisalo, V., Juuti, K. & Uitto, A., 2008, julkaisussa : Journal of Baltic Science Education. 7, 2, s. 86-102 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The importance of pupils' interests and out-of-school experiences in planning biology lessons

Uitto, A., Juuti, K., Lavonen, J. & Meisalo, V., 2008, julkaisussa : Science education review. 7, 1, s. 23-27 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Luokanopettajankoulutuksen fysiikkaa

Juuti, K. & Lampiselkä, J., 2007, julkaisussa : Dimensio. 71, 1, s. 19-21 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Luokanopettajankoulutuksen kemiaa

Lampiselkä, J. & Juuti, K., 2007, julkaisussa : Dimensio. 71, 2, s. 14-17 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Opiskelijapalaute Bologna-prosessin mukaan uudistetuista pedagogisista opinnoista matemaattisten aineiden opettajankoulutuksessa

Krzywacki-Vainio, H., Lavonen, J. & Juuti, K., 2007, julkaisussa : Didacta Varia. 12, 1, s. 31-41 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2006

A professional development project for improving the use of information and communication technologies in science teaching

Lavonen, J., Juuti, K., Aksela, M. & Meisalo, V., 2006, julkaisussa : Technology, Pedagogy and Education. 15, 2, s. 159-174 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Design-based research in science education: one step towards methodology

Juuti, K. & Lavonen, J., 2006, julkaisussa : NorDina : Nordisk tidsskrift i naturfagdidaktikk. 2, s. 54-68

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu