Ei valokuvaa Kari Kantasalmi
  • Suomi

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

1984 …2019

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Yhteiskunta-ja sosiaaliteoreettisesti informoitu kasvatuksen ja koulutuksen organisoitumisen vertaileva historiallinen sosiologia.

Kasvatuksesta eriytyneen koulutuksen organisoitumista on sosiologisesti tutkittu yleensä koulutuskäytäntöjen määrällisen yleistymisen seurausilmiönä, mutta oma kiinnostukseni on liittynyt erityisesti koulutuksen rajojen laajentumiseen. Ongelma on ytimeltään tiedon sosiologinen ja tietomuotojen variaation yliopistoristeymien osalta myös tieteen sosiologinen.

Olen kirjoittanut erityisesti koulutusorganisaation huipun eli yliopiston ja korkeakoulutuksenlaajentumisen rajoista: aikuiskoulutuksesta, kesäyliopistoista, täydennyskoulutuksesta, yliopiston avoimuudesta ja opettajakunnan professionalismista.

Olen opettanut koulutuksen yhteiskuntahistoriaa, vertailevaa koulutustutkimusta sekä organisaatioteoriaa.

Tieteenalat

  • 514 Sosiaalitieteet
  • 516 Kasvatustieteet
  • 615 Historia ja arkeologia
  • 611 Filosofia

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

Saami Educational and Knowledge Claims in School Systems of the Nordic Countries

Seurujärvi-Kari, I. & Kantasalmi, K., 2016, The State, Schooling, and Identity: Diversifying Education in Europe. Kantasalmi, K. & Holm, G. (toim.). Singapore: Palgrave Macmillan, s. 99-123 25 Sivumäärä (Education Dialogues with/in the Global South).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

University and the contingencies in politics of research, development and innovations: Finnish reform of doctoral schools and doctoral programs

Kantasalmi, K., 2015, Epistemic and learning cultures: wohin sich Universitäten entwickeln. Langemeyer, I., Fischer, M. & Pfadenhauer, M. (toim.). Weinheim, Bergstr: Verlagsgruppe Beltz, s. 115-137 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Profession or Professionalism? Theoretical Problems in Describing the Teacher's Occupation and the Changing Nature of University Education

Kantasalmi, K. A., 2010, Restructuring the Truth of Schooling: Essays on Discursive Practices in the Sociology and Politics of Education. Kauko, J., Rinne, R. & Kynkäänniemi, H. (toim.). Helsinki: Finnish Educational Research Association, s. 150-175 26 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia / Research in Educational Sciences; nro 48).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kesäyliopistolaitos alueellisena ilmiönä

Kantasalmi, K. A., 2010, julkaisussa : Aikuiskasvatus. 30, 3, s. 185-195 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yliopistot ja aikuiskoulutus

Kantasalmi, K., 2012, Tiedon ja osaamisen Suomi: Kasvatus ja koulutus Suomessa 1960-luvulta 2000-luvulle. Kettunen, P. & Simola, H. (toim.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 261-271 11 Sivumäärä (Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia, Tiede; nro 1266:3)(Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historia; nro 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit

Latinalaisen Amerikan kaksikielisyyshankkeiden seu

Simola, H., Llorente, J. C., Kantasalmi, K. & Veintie, T.

Unknown funder

01/01/2004 → …

Projekti: Tutkimusprojekti

Aktiviteetit

University of Ghent Department of Sociology, Center for Social Theory

Kari Kantasalmi (Vieraileva tutkija)

11 helmikuuta 201915 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Helsinki Summer School: Finnish Education System from the Perspective of Comparative Education Research

Mari Simola (Opettaja), , Sari Hannele Eriksson (Opettaja), , Helena Hinke Dobrochinski Candido (Opettaja), , Kari Kantasalmi (Opettaja), , Hannele Niemi (Opettaja), & Matti Meri (Opettaja)

8 elokuuta 201823 elokuuta 2018

Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypitTyypit: Muut aktiviteetit - Muu opetustyö

Universidad Javeriana and Universidad Pedagogica Nacional

Kari Kantasalmi (Vieraileva tutkija)

23 marraskuuta 201525 marraskuuta 2015

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon