Valokuva Kirsi Pyhältö

Kirsi Pyhältö

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Suomi

20032020

Research output per year

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

2020

Commentary on 100th Anniversary Issue

Pyhältö, K., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Lead the Change Series.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Kestävää korkeakoulutusta ja opiskelijoiden oppimista rakentamassa: Tutkimukseen perustuva selvitys ajankohtaisesta korkeakoulupedagogiikan ja ohjauksen osaamisesta

Toom, A. & Pyhältö, K., 2020, Helsinki: Valtioneuvoston kanslia. 56 Sivumäärä (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; nro 2020:1)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Kohti uutta perusopetuksen opetussuunnitelmaa – opetussuunnitelmatyö paikallisten toimijoiden kokemana

Siurua, L-E., Pyhältö, K., Pietarinen, J., Sullanmaa, J. & Soini, T., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Hallinnon tutkimus.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Nursing students’ motivation regulation strategies in blended learning: A qualitative study

Mäenpää, K., Järvenoja, H., Peltonen, J. & Pyhältö, K., 14 huhtikuuta 2020, julkaisussa : Nursing and Health Sciences. 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

PhD experience (and progress) is more than work: life-work relations and reducing exhaustion (and cynicism)

McAlpine, L., Skakni, I. & Pyhältö, K., 25 maaliskuuta 2020, julkaisussa : Studies in Higher Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teacher burnout profiles and proactive strategies

Pyhältö, K., Pietarinen, J., Haverinen, K., Tikkanen, L. & Soini, T., 8 helmikuuta 2020, julkaisussa : European Journal of Psychology of Education. 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

The development of student teachers’ sense of professional agency in the classroom during teacher education

Heikonen, L., Pietarinen, J., Toom, A., Soini, T. & Pyhältö, K., 23 helmikuuta 2020, julkaisussa : Learning: Research and Practice.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The role of social skills in burnout and engagement among university students

Kiema-Junes, H., Hintsanen, M., Soini, H. & Pyhältö, K., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Electronic Journal of Research in Educational Psychology.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Why leave the teaching profession? A longitudinal approach to the prevalence and persistence of teacher turnover intentions

Räsänen, K., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Väisänen, P. & Soini, T., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Social Psychology of Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2019

Are learning skills associated with academic emotions elicited by master’s thesis work?

Hintsanen, M. & Pyhältö, K., 2019, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 43, 9, s. 1299-1313 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Changes of hands-on-strategies of shared sense-making in large-scale curriculum reform in school districts

Pyhältö, K. M., Soini, T. & Pietarinen, J., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : European Journal of Curriculum Studies.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Curriculum coherence as perceived by district-level stakeholders in large-scale national curriculum reform in Finland

Sullanmaa, J., Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2019, julkaisussa : The Curriculum journal. 30, 3, s. 244-263 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Differences in State- and District-level Stakeholders’ Perceptions of Curriculum Coherence and School Impact in National Curriculum Reform

Sullanmaa, J., Pyhältö, K., Pietarinen, J., Soini, T. & Soini, T., 5 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Journal of Educational Administration. 57, 3, s. 210-226 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Doctoral students' writing profiles and their relations to well-being and perceptions of the academic environment

Lonka, K., Ketonen, E., Vekkaila, J., Lara, M. C. & Pyhältö, K., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Higher Education. 77, 4, s. 587-602 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How do doctoral students in STEM fields engage in scientific knowledge practices?

Vekkaila, J., Virtanen, V., Kukkola, J., Frick, L. & Pyhältö, K., 2019, julkaisussa : Frontline Learning Research. 7, 1, s. 51 - 64 13 Sivumäärä, ISSN 2295-3159.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Lessons learnt from a large-scale curriculum reform: the strategies to enhance development work and reduce reform-related stress

Tikkanen, L., Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2019, julkaisussa : Journal of Educational Change.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Progress of Nursing Students’ Motivation Regulation Profiles and Affiliations with Engagement, Burnout and Academic Performance

Mäenpää, K., Järvenoja, H., Peltonen, J. & Pyhältö, K. M., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International Journal of Teaching and Learning in Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Reaching for a new culture of learning in schools – District-level work on the curriculum reform in Finland

Palomäki, A., Soini, T., Pyhältö, K. & Pietarinen, J., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : European Journal of Curriculum Studies.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Shared Sense-making in Curriculum Reform: Orchestrating the Local Curriculum Work

Pietarinen, J., Pyhalto, K. & Soini, T., 7 kesäkuuta 2019, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 63, 4, s. 491-505 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Special education teachers’ experienced burnout and perceived fit with the professional community: A 5-year follow-up study

Soini, T., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Haverinen, K., Jindal-Spape, D. & Kontu, E., kesäkuuta 2019, julkaisussa : British Educational Research Journal. 45, 3, s. 622-639 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Student-teachers’ and pupils’ co-regulated learning behaviours in authentic classroom situations in teaching practicums

Saariaho, E., Toom, A., Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., lokakuuta 2019, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 85, s. 92-104 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Supervisorsʼ Perceptions of Primary Resources and Challenges of the Doctoral Journey

Corner, S., Pyhältö, K. & Löfström, E., 31 joulukuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. 31, 3, s. 365-377 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tiedeyhteisön merkitys tohtorikoulutettavalle

Pyhältö, K., 2019, julkaisussa : Tieteessä tapahtuu. 37, 6, s. 62-64 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Trajectories of Teachers’ Perceived Curriculum Coherence in the Context of Finnish Core Curriculum Reform

Sullanmaa, J., Pyhältö, K., Soini, T. & Pietarinen, J., 2019, julkaisussa : Curriculum and Teaching. 34, 2, s. 27-49 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

What Are Ethics in Doctoral Supervision, and How Do They Matter? Doctoral Students' Perspective

Löfström, E. & Pyhältö, K., 23 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

What influences PhD graduate trajectories during the degree: A research-based policy agenda

McAlpine, L., Pyhältö, K. & Castello, M., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

What sustains doctoral students’ interest? Comparison of Finnish, UK and Spanish doctoral students’ perceptions

Pyhältö, K. M., Peltonen, J., Castelos, M. & McAlpine, L., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Compare.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Building a more robust conception of early career researcher experience: what might we be overlooking?

McAlpine, L., Pyhältö, K. & Castelló, M., 2018, julkaisussa : Studies in Continuing Education. 40, 2, s. 149-165 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Doctoral candidates’ research writing perceptions: A cross-national study

Sala-Burbaré, A., Peltonen, J., Pyhältö, K. & Castelló, M., 2018, julkaisussa : International Journal of Doctoral Studies. 13, s. 327-345 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Dynamic and shared sense-making in large-scale curriculum reform in school districts

Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2018, julkaisussa : The Curriculum journal. 29, 2, s. 181-200 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

European Cross-National Mixed-Method Study on Early Career Researcher Experience

Castelló, M., Pyhältö, K. & McAlpine, L., 2018, The Postdoc Landscape: The Invisible Scholars. Jaeger, A. J. & Dinin, A. J. (toim.). London: Academic Press, s. 143-174 32 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Function of supervisory and researcher community support in PhD and post- PhD trajectories

Pyhältö, K., 2018, Spaces, journeys and new horizons for postgraduate supervision. Bizer, E., Frick, L., Fourie-Malherbe, M. & Pyhältö, K. (toim.). Stellenbosch: Sun Press, s. 205-222 18 Sivumäärä (Studies into Higher Education; nro 5).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Koulupäivän aikainen liikunta ja oppiminen: Tilannekatsaus tammikuu 2018

Kantomaa, M., Syväoja, H., Sneck, S., Jaakkola, T., Pyhältö, K. & Tammelin, T., 2018, Helsinki: Opetushallitus. 43 Sivumäärä (Raportit ja selvitykset; nro 2018:1)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Leading the Change Series Q&A with Kirsi Pyhältö

Pyhältö, K., elokuuta 2018, julkaisussa : Lead the Change Series. 2018, 85, 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Mikä on keskeistä hyvässä opetussuunnitelmaprosessissa?

Kivioja, A., Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., 2018, julkaisussa : Kasvatus. 49, 4, s. 310-325 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Nuoret tutkijat kasvatustieteen kentillä

Toom, A. & Pyhältö, K., 2018, julkaisussa : Kasvatus. 49, 2, s. 162-163 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Nursing students’ motivation regulation and its relationship with engagement and burnout

Mäenpää, K., Pyhältö, K., Järvenoja, H. & Peltonen, J., syyskuuta 2018, julkaisussa : Nordic journal of nursing research. 38, 3, s. 143-150 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Shared sense-making strategies in curriculum reform: District-level perspective

Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhalto, K., heinäkuuta 2018, julkaisussa : Improving Schools. 21, 2, s. 111-126 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Similar or different? Researcher Community and Supervisory Support Experiences among Danish and Finnish Social Sciences and Humanities PhD Students

Corner, S., Pyhältö, K., Peltonen, J. & Bengtsen, S. S. E., 15 marraskuuta 2018, julkaisussa : Studies in Graduate and Postgraduate Education. 9, 2, s. 274-295 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Socially embedded academic emotions in school

Anttila, H., Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2018, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 7, 3, s. 87-101 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Spaces, journeys and new horizons for postgraduate supervision

Bizer, E. (toim.), Frick, L. (toim.), Fourie-Malherbe, M. (toim.) & Pyhältö, K. (toim.), 2018, Stellenbosch: Sun Press. 360 Sivumäärä (Studies into Higher Education; nro 5)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Student teachers' emotional landscapes in self- and co-regulated learning

Saariaho, E., Anttila, H., Toom, A., Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., 2018, julkaisussa : Teachers and Teaching. 24, 5, s. 538-558 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Student teachers' feelings of anxiety and exhaustion: can self-regulated learning skills function as an antidote?

Näykki, P., Ahonen, A. K., Järvenoja, H. & Pyhältö, K., 2018, julkaisussa : Educational Research and Evaluation. 24, 8, s. 462-480 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Student teachers’ proactive strategies and experienced learning environment for reducing study-related burnout

Väisänen, S., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Toom, A. & Soini, T., 2018, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 7, 1, s. 208-222 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Student teachers’ proactive strategies for avoiding study-related burnout during teacher education

Väisänen, S., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Toom, A. & Soini, T., 2018, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 41, 3, s. 301-317 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The function of social support in engaging and disengaging experiences among post PhD researchers in STEM disciplines

Vekkaila, J., Virtanen, V., Taina, J. & Pyhalto, K., 2018, julkaisussa : Studies in Higher Education. 43, 8, s. 1439-1453 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tutkimusetiikkaa opitaan väitöskirjaohjauksessa

Löfström, E. & Pyhältö, K., 15 maaliskuuta 2018, Vastuullinen tiede: Tutkimusetiikka ja tiedeviestintä Suomessa. Helsinki: Tutkimuseettinen neuvottelukunta ja Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta, 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Understanding students’ academic engagement in learning amid globalizing universities

Sakurai, Y. & Pyhältö, K., 2018, Annual Review of Comparative and International Education 2017 . Wiseman, A. W. (toim.). Bingley, UK: Emerald, s. 31-38 8 Sivumäärä (International perspectives on education and society ; Vuosikerta vol. 34).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Doctoral Students' Social Support Profiles and Their Relationship to Burnout, Drop-out Intentions, and Time to Candidacy

Peltonen, J. A., Vekkaila, J., Rautio, P., Haverinen, K. & Pyhältö, K., 2017, julkaisussa : International Journal of Doctoral Studies. 12, s. 157-173 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Early career teachers' sense of professional agency in the classroom: associations with turnover intentions and perceived inadequacy in teacher-student interaction

Heikonen, L., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Toom, A. & Soini, T., kesäkuuta 2017, julkaisussa : Asia - Pacific Journal of Teacher Education. 45, 3, s. 250-266 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu