Valokuva: Kirsi Pyhältö
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Suomi

20032019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2003 2019

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2018

European Cross-National Mixed-Method Study on Early Career Researcher Experience

Castelló, M., Pyhältö, K. & McAlpine, L., 2018, The Postdoc Landscape: The Invisible Scholars. Jaeger, A. J. & Dinin, A. J. (toim.). London: Academic Press, s. 143-174 32 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Function of supervisory and researcher community support in PhD and post- PhD trajectories

Pyhältö, K., 2018, Spaces, journeys and new horizons for postgraduate supervision. Bizer, E., Frick, L., Fourie-Malherbe, M. & Pyhältö, K. (toim.). Stellenbosch: AFRICAN SUN MeDIA, s. 205-222 18 Sivumäärä (Studies into Higher Education; nro 5).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tutkimusetiikkaa opitaan väitöskirjaohjauksessa

Löfström, E. & Pyhältö, K., 15 maaliskuuta 2018, Vastuullinen tiede: Tutkimusetiikka ja tiedeviestintä Suomessa. Helsinki: Tutkimuseettinen neuvottelukunta ja Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta, 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Understanding students’ academic engagement in learning amid globalizing universities

Sakurai, Y. & Pyhältö, K., 2018, Annual Review of Comparative and International Education 2017 . Wiseman, A. W. (toim.). Bingley, UK: Emerald, s. 31-38 8 Sivumäärä (International perspectives on education and society ; Vuosikerta vol. 34).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Osallistamista oppimassa - kohti yhtenäistä ja ymmärrettävää perusopetuksen opetussuunnitelmaa

Soini, T., Kinossalo, M., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., 2017, Kehittämisen palat, yhteisöjen salat: Näkökulmia koulutukseen ja kasvatukseen. Korhonen, V., Annala, J. & Kulju, P. (toim.). Tampere: Tampere University Press, s. 35-57 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2016

Haluanko, osaanko ja pystynkö oppimaan taitavasti yhdessä muiden kanssa? Opettajan ammatillisen toimijuuden kehittyminen

Soini, T., Pietarinen, J., Toom, A. & Pyhältö, K., 2016, Kansankynttilä keinulaudalla: Miten tulevaisuudessa opitaan ja opetetaan?. Cantell, H. & Kallioniemi, A. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 53-75 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Handledning av vetenskapliga arbetsprocesser

Vehviläinen, S., Pyhältö, K., Lindblom-Ylänne, S., Löfström, E., Nevgi, A. & Koutaniemi, M., 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 338-376 39 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Lära genom att forska

Lonka, K., Pyhältö, K. & Lipponen, L., 4 huhtikuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2014

The education context: strategies for well-being and ethically sustainable problem solving in teacher-student interaction

Soini, T., Pietarinen, J., Pyhältö, K. & Tirri, K., 28 maaliskuuta 2014, Exploring the dynamics of personal, professional and interprofessional ethics. Jindal-Snape, D. & Hannah, E. F. S. (toim.). Bristol, UK: Policy Press, s. 69-83 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Design research approach in the large scale educational innovations

Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., 2013, Large Scale School Reform and Social Capital Building. Haslam, I. R., Khine, M. S. & Saleh, I. M. (toim.). London: Routledge, s. 70-92 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Horisontaaliset ja vertikaaliset siirtymät päiväkodin ja koulun rajapinnalla

Soini, T., Pyhältö, K. & Pietarinen, J., 2013, Päiväkodista peruskouluun: Siirtymät varhaiskasvatuksen, esi- ja alkuopetuksen rajapinnoilla. Karila, K., Lipponen, L. & Pyhältö, K. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 6-16 11 Sivumäärä (Raportit ja selvitykset / Opetushallitus; nro 2013:17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Johdanto

Pyhältö, K., Karila, K. & Lipponen, L., 2013, Päiväkodista peruskouluun Siirtymät varhaiskasvatuksen, esi- ja alkuopetuksen rajapinnoilla. Karila, K., Lipponen, L. & Pyhältö, K. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 5 1 Sivumäärä (Raportit ja selvitykset / Opetushallitus; nro 2013:17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Opetus koulun arjessa: osallistavan pedagogiikan ja oppilaiden oppimisprosessiin kiinnittymisen välisestä suhteesta

Toom, A. & Pyhältö, K., 2013, Oppiminen ja pedagogiset käytännöt varhaiskasvatuksesta perusopetukseen. Pyhältö, K. & Vitikka, E. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 79-92 14 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat; nro 2013:9).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Oppimista ja hyvinvointia peruskoulun arjessa

Soini, T., Pyhältö, K. M. & Pietarinen, J., 2013, Oppiminen ja pedagogiset käytännöt varhaiskasvatuksesta persuoeptukseen. Pyhältö, K. & Vitikka, E. (toim.). Opetushallitus, s. 131-145

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Yhteenvetoa: Siirtymät varhaiskasvatuksen, esiopetuksen ja perusopetuksen haasteena

Karila, K., Lipponen, L. & Pyhältö, K., 2013, Päiväkodista peruskouluun: Siirtymät varhaiskasvatuksen, esi- ja alkuopetuksen rajapinnoilla. Karila, K., Lipponen, L. & Pyhältö, K. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 53-54 2 Sivumäärä (Raportit ja selvitykset / Opetushallitus; nro 2013:17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2012

Johdanto - Akateemisen ohjauksen kentillä

Soini, T. & Pyhältö, K., 2012, Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. Soini, T. & Pyhältö, K. (toim.). Tampere: Tampere University Press, s. 11-22 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kun on myös tunteet

Nummenmaa, A. R. & Pyhältö, K., 2012, Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. Soini, T. & Pyhältö, K. (toim.). Tampere: Tampere University Press, s. 76-93 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Lopuksi - Ohjaus osana akateemista työtä

Soini, T. & Pyhältö, K., 2012, Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. Soini, T. & Pyhältö, K. (toim.). Tampere: Tampere University Press, s. 234-239 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Mitä väliä jatko-opiskelijan osallisuudella on?

Pyhältö, K. & Keskinen, J., 2012, Akateeminen ohjaus tohtorinkoulutuksessa. Soini, T. & Pyhältö, K. (toim.). Tampere: Tampere University Press, s. 58-75 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ohjaus eettisen ongelmanratkaisun kenttänä

Löfström, E. & Pyhältö, K., 2012, Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. Soini, T. & Pyhältö, K. (toim.). Tampere: Tampere University Press, s. 97-113 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Research on scholarly communities and the development of scholarly identity in Finnish doctoral education

Pyhältö, K., Nummenmaa, A. R., Soini, T., Stubb, J. & Lonka, K., 2012, Higher Education research in Finland: Emerging structures and contemporary issues. Ahola, S. & Hoffman, D. M. (toim.). Jyväskylä: University of Jyväskylä, s. 337-354 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tuleeko minusta tohtori? Tohtoriksi opettajankoulutuksessa

Toom, A. & Pyhältö, K., 2012, Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. Soini, T. & Pyhältö, K. (toim.). Tampere: Tampere University Press, s. 41-57 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Comprehensive school teachers' perceptions about the pupil's role in the school community

Pyhältö, K., Ahonen, E., Pietarinen, J. & Soini, T., huhtikuuta 2011, Beyond Fragmentation: Didactics, Learning and Teaching in Europe. Hudson, B. & Meyer, M. A. (toim.). Opladen: Verlag Barbara Budrich, s. 177-189 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Learning and well-being in transitions: how to promote pupils’ active learning agency?

Pietarinen, J., Soini, T. & Pyhältö, K., 2010, Educational Transition: Moving Stories from Around the World. Jindal-Snape, D. (toim.). Routledge, s. 143-160 (Routledge Research in Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pedagogista hyvinvointia rakentamassa päiväkodin ja peruskoulun rajapinnalla

Pyhältö, K., Soini, T., Pietarinen, J. & Havu-Nuutinen, S., 2010, Kokonaisvaltainen kasvatus: lapsi ja uskonto. Ubani, M., Kallioniemi, A. & Luodeslampi, J. (toim.). Helsinki: Lasten Keskus, s. 188-206 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Tulevaisuuden opettajankoulutus?

Lonka, K. & Pyhältö, K., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 315-334 20 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 52).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

Oppiminen yliopistossa

Lindblom-Ylänne, S., Mikkonen, J., Heikkilä, A., Parpala, A. & Pyhältö, K., 2009, Yliopisto-opettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). Helsinki: WSOYpro, s. 70-99 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tieteellisten työprosessien ohjaus

Vehviläinen, S., Pyhältö, K., Lindblom-Ylänne, S., Löfström, E., Nevgi, A. & Kaartinen-Koutaniemi, M., 2009, Yliopisto-opettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). Helsinki: WSOYpro, s. 334-371 38 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tutkimalla oppimassa - tutkiva oppiminen yliopistossa

Lonka, K., Pyhältö, K. & Lipponen, L., 2009, Yliopisto-opettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). Helsinki: WSOYpro, s. 254-261 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

A systemic approach to school reforms - reflections on practice and theory in developing comprehensive school

Pyhältö, K., 2008, Sedesat let vzdelavani pedagogu na jihu Cech v reflexi soucasne reformy skolstvi. R. J. L. P. A. K. (toim.). Ceske Budejovice: Jihoceska Univerzita v Ceskych Budejovicich, Katedra pedagogiky a psychologie Pedagogicke fakulty JU ,s. 36-46 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Johdanto

Soini, T. & Pyhältö, K. M., 2008, Hyvä Tohtori!: Tohtorikoulutuksen rakenteita ja prosesseja. Tampere University Press

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pedagoginen hyvinvointi - uutta ja tuttua koulun arjesta

Pietarinen, J., Soini, T. & Pyhältö, K., 2008, Pedagoginen hyvinvointi. Lappalainen, K., Kuittinen, M. & Meriläinen, M. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 53-74 22 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 41).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tarvitaanko tohtorikoulutuksessa opetussuunnitelmaa?

Nummenmaa, A. R., Pyhältö, K. & Soini, T., 2008, Hyvä tohtori!: tohtorikoulutuksen rakenteita ja prosesseja. A. R. N. K. P. J. T. S. (toim.). [Tampere]: Tampere University Press, s. 38-48 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tohtorikoulutus systeemisenä kokonaisuutena

Nummenmaa, A. R. & Pyhältö, K., 2008, Hyvä tohtori!: Tohtorikoulutuksen rakenteita ja prosesseja. Nummenmaa, A. R., Pyhältö, K. & Soini, T. (toim.). [Tampere]: Tampere University Press, s. 22-37 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tohtoriopiskelijasta tieteelliseksi asiantuntijaksi

Pyhältö, K. & Soini, T., 2008, Hyvä tohtori!: tohtorikoulutuksen rakenteita ja prosesseja. Nummenmaa, A. R., Pyhältö, K. & Soini, T. (toim.). [Tampere]: Tampere University Press, s. 137-161 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Mistä yhtenäisessä perusopetuksessa on kyse? peruskoulun toimijoiden käsitykset yhtenäisen perusopetuksen rakentamisen lähtökohtana

Pyhältö, K., Soini, T., Huusko, J. & Pietarinen, J., 2007, Tarinoita yhtenäisestä perusopetuksesta: yhtenäisen perusopetuksen kehittämishanke. Pietilä, A. & Vitikka, E. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 14-29 16 Sivumäärä (Moniste; nro 11/2007).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opetussuunnitelma koulun kehittämisen välineenä

Pyhältö, K. & Soini, T., 2007, Suuntana yhtenäinen perusopetus?: uutta koulukulttuuria etsimässä. Jyväskylä: PS-kustannus, s. 143-189 47 Sivumäärä (Opetus 2000).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Perusopetuksen tulevaisuuden näköaloja

Pyhältö, K., Kykyri, V-L. & Johnson, P., 2007, Suuntana yhtenäinen perusopetus?: uutta koulukulttuuria etsimässä. Jyväskylä: PS-kustannus, s. 223-232 10 Sivumäärä (Opetus 2000).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Strategian jalkauttamisen avaintekijät - tapaustutkimus Espoo-strategian toteuttamisesta kotihoidossa

Vänttinen, M. & Pyhältö, K., 2007, Kimpassa tuloksiin: KIMPPA-tutkimushankkeen loppuraportti. Haho, P., Vänttinen, M. & Kilpiö, A. (toim.). Espoo: Teknillinen korkeakoulu, s. 81-88 8 Sivumäärä (Helsinki University of Technology, SimLab publications, Report series; Vuosikerta 18).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu