Valokuva: Kirsi Pyhältö
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Suomi

20032019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2003 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Changes of hands-on-strategies of shared sense-making in large-scale curriculum reform in school districts

Pyhältö, K. M., Soini, T. & Pietarinen, J., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : European Journal of Curriculum Studies.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Curriculum coherence as perceived by district-level stakeholders in large-scale national curriculum reform in Finland

Sullanmaa, J. S., Pyhältö, K. M., Pietarinen, J. & Soini, T., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The Curriculum journal.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Differences in State- and District-level Stakeholders’ Perceptions of Curriculum Coherence and School Impact in National Curriculum Reform

Sullanmaa, J., Pyhältö, K., Pietarinen, J., Soini, T. & Soini, T., 5 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Journal of Educational Administration. 57, 3, s. 210-226 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Doctoral students' writing profiles and their relations to well-being and perceptions of the academic environment

Lonka, K., Ketonen, E., Vekkaila, J., Lara, M. C. & Pyhältö, K., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Higher Education. 77, 4, s. 587-602 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How do doctoral students in STEM fields engage in scientific knowledge practices?

Vekkaila, J. E., Virtanen, V., Kukkola, J., Frick, L. & Pyhältö, K. M., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Frontline Learning Research.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Progress of Nursing Students’ Motivation Regulation Profiles and Affiliations with Engagement, Burnout and Academic Performance

Mäenpää, K., Järvenoja, H., Peltonen, J. & Pyhältö, K. M., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International Journal of Teaching and Learning in Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Shared Sense-making in Curriculum Reform: Orchestrating the Local Curriculum Work

Pietarinen, J., Pyhalto, K. & Soini, T., 7 kesäkuuta 2019, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 63, 4, s. 491-505 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Special education teachers’ experienced burnout and perceived fit with the professional community: A 5-year follow-up study

Soini, T., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Haverinen, K., Jindal-Spape, D. & Kontu, E., kesäkuuta 2019, julkaisussa : British Educational Research Journal. 45, 3, s. 622-639 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Student-teachers’ and pupils’ co-regulated learning behaviours in authentic classroom situations in teaching practicums

Saariaho, E., Toom, A., Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., lokakuuta 2019, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 85, s. 92-104 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

What Are Ethics in Doctoral Supervision, and How Do They Matter? Doctoral Students' Perspective

Löfström, E. & Pyhältö, K., 23 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

What sustains doctoral students’ interest? Comparison of Finnish, UK and Spanish doctoral students’ perceptions

Pyhältö, K. M., Peltonen, J., Castelos, M. & McAlpine, L., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Compare.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Are learning skills associated with academic emotions elicited by master’s thesis work?

Hintsanen, M. & Pyhältö, K., 13 elokuuta 2018, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Building a more robust conception of early career researcher experience: what might we be overlooking?

McAlpine, L., Pyhältö, K. & Castelló, M., 2018, julkaisussa : Studies in Continuing Education. 40, 2, s. 149-165 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Doctoral candidates’ research writing perceptions: A cross-national study

Sala-Burbaré, A., Peltonen, J., Pyhältö, K. & Castelló, M., 2018, julkaisussa : International Journal of Doctoral Studies. 13, s. 327-345 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Dynamic and shared sense-making in large-scale curriculum reform in school districts

Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2018, julkaisussa : The Curriculum journal. 29, 2, s. 181-200 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Leading the Change Series Q&A with Kirsi Pyhältö

Pyhältö, K., elokuuta 2018, julkaisussa : Lead the Change Series. 2018, 85, 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Mikä on keskeistä hyvässä opetussuunnitelmaprosessissa?

Kivioja, A., Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., 2018, julkaisussa : Kasvatus. 49, 4, s. 310-325 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Nuoret tutkijat kasvatustieteen kentillä

Toom, A. & Pyhältö, K., 2018, julkaisussa : Kasvatus. 49, 2, s. 162-163 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Nursing students’ motivation regulation and its relationship with engagement and burnout

Mäenpää, K., Pyhältö, K., Järvenoja, H. & Peltonen, J., syyskuuta 2018, julkaisussa : Nordic journal of nursing research. 38, 3, s. 143-150 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Shared sense-making strategies in curriculum reform: District-level perspective

Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhalto, K., heinäkuuta 2018, julkaisussa : Improving Schools. 21, 2, s. 111-126 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Similar or different? Researcher Community and Supervisory Support Experiences among Danish and Finnish Social Sciences and Humanities PhD Students

Corner, S., Pyhältö, K., Peltonen, J. & Bengtsen, S. S. E., 15 marraskuuta 2018, julkaisussa : Studies in Graduate and Postgraduate Education. 9, 2, s. 274-295 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Socially embedded academic emotions in school

Anttila, H., Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2018, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 7, 3, s. 87-101 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Student teachers' emotional landscapes in self- and co-regulated learning

Saariaho, E., Anttila, H., Toom, A., Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., 2018, julkaisussa : Teachers and Teaching. 24, 5, s. 538-558 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Student teachers’ proactive strategies and experienced learning environment for reducing study-related burnout

Väisänen, S., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Toom, A. & Soini, T., 2018, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 7, 1, s. 208-222 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Student teachers’ proactive strategies for avoiding study-related burnout during teacher education

Väisänen, S., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Toom, A. & Soini, T., 2018, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 41, 3, s. 301-317 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Supervisorsʼ Perceptions of Primary Resources and Challenges of the Doctoral Journey

Corner, S. Å. G., Pyhältö, K. M. & Löfström, T. E., 2018, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. 24 Sivumäärä, 3.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The function of social support in engaging and disengaging experiences among post PhD researchers in STEM disciplines

Vekkaila, J., Virtanen, V., Taina, J. & Pyhalto, K., 2018, julkaisussa : Studies in Higher Education. 43, 8, s. 1439-1453 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Doctoral Students' Social Support Profiles and Their Relationship to Burnout, Drop-out Intentions, and Time to Candidacy

Peltonen, J. A., Vekkaila, J., Rautio, P., Haverinen, K. & Pyhältö, K., 2017, julkaisussa : International Journal of Doctoral Studies. 12, s. 157-173 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Early career teachers' sense of professional agency in the classroom: associations with turnover intentions and perceived inadequacy in teacher-student interaction

Heikonen, L., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Toom, A. & Soini, T., kesäkuuta 2017, julkaisussa : Asia - Pacific Journal of Teacher Education. 45, 3, s. 250-266 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ethics in the supervisory relationship: supervisors’ and doctoral students’ dilemmas in the natural and behavioural sciences

Löfström, E. & Pyhältö, K., 2017, julkaisussa : Studies in Higher Education. 42, 2, s. 232-247 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

From anxiety to enthusiasm: emotional patterns among student teachers

Anttila, H., Pyhältö, K., Soini, T. & Pietarinen, J., 2017, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 40, 4, s. 447-464 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How does social support contribute to engaging Post-PhD experience?

Pyhältö, K., McAlpine, L., Peltonen, J. & Castello, M., 2017, julkaisussa : European Journal of Higher Education. 7, 4, s. 373-387 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How does the learning environment in teacher education cultivate first year student teachers' sense of professional agency in the professional community?

Toom, A., Pietarinen, J., Soini, T. & Pyhältö, K., huhtikuuta 2017, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 63, s. 126-136 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Intensive studying or restlessness in the classroom: Does the quality of control matter?

Westling, S. K., Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 19 heinäkuuta 2017, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 67, s. 361-369 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Interrelations between principals' risk of burnout profiles and proactive self-regulation strategies

Tikkanen, L., Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2017, julkaisussa : Social Psychology of Education. 20, 2, s. 259-274 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Large-scale curriculum reform in Finland – exploring the interrelation between implementation strategy, the function of the reform, and curriculum coherence

Pietarinen, J., Pyhältö, K. & Soini, T., 2017, julkaisussa : The Curriculum journal. 28, 1, s. 22-40 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

More or less engaged in doctoral studies? Domestic and international students’ satisfaction and motivation for doctoral studies in Finland

Sakurai, Y., Vekkaila, J. & Pyhältö, K., 1 kesäkuuta 2017, julkaisussa : Research in Comparative and International Education. 12, 2, s. 143-159 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Primary determinants of a large-scale curriculum reform – National board administrators’ perspectives

Tikkanen, L., Pyhältö, K., Soini, T. & Pietarinen, J., 2017, julkaisussa : Journal of Educational Administration. 55, 6, s. 702-716 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Social support as a contributor to student teachers’ experienced well-being

Väisänen, S., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Toom, A. & Soini, T., 2017, julkaisussa : Research Papers in Education. 32, 1, s. 41-55 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Spanish and UK post-PhD researchers: writing perceptions, well-being and productivity

Castello, M., McAlpine, L. & Pyhalto, K., 2017, julkaisussa : Higher Education Research and Development. 36, 6, s. 1108-1122 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Students’ engaging school experiences: A precondition for functional inclusive practice

Palmgren, M. H., Pyhältö, K., Soini, T. & Pietarinen, J., 2017, julkaisussa : International Journal of Whole Schooling. 13, 1, s. 26-49 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Student-teachers' strategies in classroom interaction in the context of the teaching practicum

Heikonen, L., Toom, A., Pyhalto, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2017, julkaisussa : Journal of Education for Teaching. 43, 5, s. 534-549 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Relationship between Doctoral students’ Perceptions of Supervision and Burnout

Corner, S., Löfström, E. & Pyhältö, K., 29 toukokuuta 2017, julkaisussa : International Journal of Doctoral Studies. 12, s. 91-106 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

What disengages doctoral students in the biological and environmental sciences from their doctoral studies?

Virtanen, V., Taina, J. & Pyhältö, K., maaliskuuta 2017, julkaisussa : Studies in Continuing Education. 39, 1, s. 71-86 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Doctoral Student Learning Patterns: Learning about Active Knowledge Creation or Passive Production

Vekkaila, J. & Pyhältö, K., 2016, julkaisussa : International Journal of Higher Education. 5, 2, s. 222-235 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Engagement in learning: a comparison between Asian and European international university students

Sakurai, Y., Parpala, A., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2 tammikuuta 2016, julkaisussa : Compare. 46, 1, s. 24-47 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How does it feel to become a teacher? Emotions in teacher education

Anttila, H., Pyhältö, K., Soini, T. & Pietarinen, J., syyskuuta 2016, julkaisussa : Social Psychology of Education. 19, 3, s. 451-473 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Leading a school through change - Principals’ hands-on leadership strategies in school reform

Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., 2016, julkaisussa : School Leadership & Management. 36, 4, s. 452-469 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Students' experiences of the development of emotional engagement

Ulmanen, S., Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhalto, K., 2016, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 79, s. 86-96 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Student teachers’ self- and co-regulation of learning during teacher education

Saariaho, E., Pyhältö, K., Toom, A., Pietarinen, J. & Soini, T., 2016, julkaisussa : Learning: Research and Practice. 2, 1, s. 44-63 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu