Valokuva Kirsti Lonka
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

1994 …2020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

2020

Are Schools Alienating Digitally Engaged Students? Longitudinal Relations between Digital Engagement and School Engagement

Hietajärvi, L., Lonka, K., Hakkarainen, K., Alho, K. & Salmela-Aro, K., 20 helmikuuta 2020, julkaisussa : Frontline Learning Research. 8, 1, s. 33 - 55 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Ilmiölähtöinen oppiminen kasvatuspsykologian näkökulmasta

Lonka, K., 2020, Ilmiömäistä! Ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista. Tarnanen, M. & Kostiainen, E. (toim.). Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Motivation across a transition: Changes in achievement goal orientations and academic well-being from elementary to secondary school

Tuominen, H., Niemivirta, M., Lonka, K. & Salmela-Aro, K., huhtikuuta 2020, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 79, 15 Sivumäärä, 101854.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2019

A Picture of the Research Field of Doctoral Education from the Students’ Perspectives: Studies Using Questionnaires and Scales

Cerrato Lara, M., Castello, M. & Lonka, K., 2019, Traversing the Doctorate: Reflections and strategies from students, supervisors and administrators. Machin, T. M., Clarà, M. & Danaher, P. A. (toim.). Cham: Palgrave Macmillan, s. 75-89 15 Sivumäärä (Palgrave Studies in Education Research Methods).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Beyond Screen Time: Multidimensionality of Socio-Digital Participation and Relations to Academic Well-Being in Three Educational Phases

Hietajärvi, L., Salmela-Aro, K., Tuominen, H., Hakkarainen, K. & Lonka, K., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Computers in Human Behavior. 93, s. 13-24 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Doctoral students' writing profiles and their relations to well-being and perceptions of the academic environment

Lonka, K., Ketonen, E., Vekkaila, J., Lara, M. C. & Pyhältö, K., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Higher Education. 77, 4, s. 587-602 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Do Lions Quest (LQ) workshops have systematic impact on teachers’ social and emotional learning (SEL)? Samples from nine different countries

Talvio, M., Hietajärvi, L., Matischek-Jauk, M. & Lonka, K., 2019, julkaisussa : Electronic Journal of Research in Educational Psychology. 17, 2, s. 465-494 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Engaging leadership training – fostering social interaction skills through e-learning and blended solutions

Lonka, K., Ketonen, E., Marttinen, K. & Talvio, M., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Eesti Haridusteaduste Ajakiri . 7, 1, s. 28-49 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Explorations on the Nature of Children’s Conceptual Change in Computational Thinking

Kruskopf, M., Lonka, K. & Mikkilä-Erdmann, M., maaliskuuta 2019, INTED2019 Proceedings: 13th International Technology, Education and Development Conference, March 11th-13th, 2019, Valencia, Spain. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). Valencia: IATED Academy, s. 5884-5894 11 Sivumäärä (INTED proceedings).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

How to create a flourishing classroom? An intervention protocol for enhancing teachers' social and emotional learning

Talvio, M. & Lonka, K., 2019, Positive Psychological Intervention Design and Protocols for Multi-Cultural Contexts. van Zyl, L. E. & Rothmann Sr., S. (toim.). Cham: Springer, s. 315-339 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The role of study engagement in university students' daily experiences: A multilevel test of moderation

Ketonen, E. E., Malmberg, L-E., Salmela-Aro, K., Muukkonen, H., Tuominen, H. & Lonka, K., tammikuuta 2019, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 69, s. 196-205 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Training in 21st century working life skills: How to support productivity and well-being in multi-locational knowledge work

Sjöblom, K., Lammassaari, H. M. W., Hietajärvi, L., Mälkki, K. & Lonka, K., 31 lokakuuta 2019, julkaisussa : Creative Education. 10, 10, s. 2283–2310 28 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Work Burnout and Engagement Profiles Among Teachers

Salmela-Aro, K., Hietajärvi, L. & Lonka, K., 4 lokakuuta 2019, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 10, 8 Sivumäärä, 2254.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

Competence 3. Self-care and Managing Everyday Life

Lonka, K. & Maksniemi, E., 2018, Kirsti Lonka: Phenomenal Learning from Finland. Helsinki: Edita, s. 104-111 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Competence 4: Multiliteracy

Lonka, K., Lammassaari, H. & Kruskopf, M., 2018, Kirsti Lonka: Phenomenal Learning from Finland. Helsinki: Edita, s. 112-128 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Competence 5: Information and Communication Technology (ICT)

Lonka, K., Kruskopf, M. & Hietajärvi, L., 2018, Kirsti Lonka: Phenomenal Learning from Finland. Helsinki: Edita, s. 129-150 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Competence 7: Participating, Influencing and Building a Sustainable Future

Lonka, K. & Maksniemi, E., 2018, Kirsti Lonka: Phenomenal Learning from Finland. Helsinki: Edita, s. 162-172 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Growing Minds-21st Century Competences and Digitalisation among Finnish Youth?

Lonka, K., 13 elokuuta 2018, Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research. Malmi, L., Korhonen, A., McCartney, R. & Petersen, A. (toim.). New York, NY: ACM, s. 95-96 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Neural activity patterns between different executive tasks are more similar in adulthood than in adolescence

Moisala, M., Salmela, V., Carlson, S., Salmela-Aro, K., Lonka, K., Hakkarainen, K. & Alho, K., syyskuuta 2018, julkaisussa : Brain and Behavior. 8, 9, 16 Sivumäärä, 01063.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Phenomenal Learning from Finland

Lonka, K., Makkonen, J., Berg, M., Talvio, M., Maksniemi, E., Kruskopf, M., Lammassaari, H., Hietajärvi, L. & Westling, S. K., 26 kesäkuuta 2018, Helsinki: Edita. 224 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Sosiodigitaalisen osallistumisen, unenlaadun ja kouluhyvinvoinnin väliset yhteydet kuudesluokkalaisilla

Maksniemi, E., Hietajärvi, L., Lonka, K., Marttinen, E. & Salmela-Aro, K., 2018, julkaisussa : Psykologia. 53, 2-3, s. 180-200 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tavoiteorientaatiot, koulutustavoitteet ja koulumenestys kuudennella luokalla

Varonen, A., Tuominen, H., Hietajärvi, L., Salmela-Aro, K., Hakkarainen, K. & Lonka, K., 2018, julkaisussa : Psykologia. 53, 2-3, s. 131-151 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The role of daily autonomous and controlled educational goals in students' academic emotion states: An experience sampling method approach

Ketonen, E. E., Dietrich, J., Moeller, J., Salmela-Aro, K. & Lonka, K., helmikuuta 2018, julkaisussa : Learning and Instruction. 53, s. 10-20 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Do educational affordances and gratifications drive intensive Facebook use among adolescents?

Dhir, A., Khalil, A., Lonka, K. & Tsai, C-C., maaliskuuta 2017, julkaisussa : Computers in Human Behavior. 68, s. 40-50 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Do psychosocial attributes of well-being drive intensive Facebook use?

Dhir, A., Kaur, P., Lonka, K. & Tsai, C-C., maaliskuuta 2017, julkaisussa : Computers in Human Behavior. 68, s. 520-527 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Entrepreneurship as a twenty-first century skill: entrepreneurial alertness and intention in the transition to adulthood

Obschonka, M., Hakkarainen, K., Lonka, K. & Salmela-Aro, K., 2017, julkaisussa : Small Business Economics. 48, 4, s. 487–501 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Gaming is related to enhanced working memory performance and task-related cortical activity

Moisala, M., Salmela, V., Hietajärvi, L., Carlson, S., Vuontela, V., Lonka, K., Hakkarainen, K., Salmela-Aro, K. & Alho, K., 15 tammikuuta 2017, julkaisussa : Brain Research . 1655, s. 204-215 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Dark Side of Internet Use: Two Longitudinal Studies of Excessive Internet Use, Depressive Symptoms, School Burnout and Engagement Among Finnish Early and Late Adolescents

Salmela-Aro, K., Upadyaya, K., Hakkarainen, K., Lonka, K. & Alho, K., helmikuuta 2017, julkaisussa : Journal of Youth and Adolescence. 46, 2, s. 343-357 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Validation of the Writing Process Questionnaire in Two Hispanic Populations: Spain and Mexico

Cerrato Lara, M., Castelló, M., Garcia Velazquez, R. & Lonka, K., lokakuuta 2017, julkaisussa : Journal of Writing Research. 9, 2, s. 151-171 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

Aktiverande föreläsningsundervisning

Nevgi, A., Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & MIckwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 243-259 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Am I in the right place? Academic engagement and study success during the first years at university

Ketonen, E. E., Haarala-Muhonen, A., Hirsto, L., Hänninen, J. J., Wähälä, K. & Lonka, K., lokakuuta 2016, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 51, s. 141-148 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Does Physical Environment Contribute to Basic Psychological Needs? A Self-Determination Theory Perspective on Learning in the Chemistry Laboratory

Sjöblom, K., Mälkki, K., Sandström, N. & Lonka, K., 10 helmikuuta 2016, julkaisussa : Frontline Learning Research. 4, 1, s. 17-­39 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploring the coherence of the goals achieved through a youth development programme

Talvio, M., Berg, M., Komulainen, E. & Lonka, K., 2016, julkaisussa : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 217, s. 469-476 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How is it sustainable? Identifying key indicators for sustainable educational design

Sandström, N., Hytti, V., Nenonen, S. & Lonka, K., 2016, INTED2016 - 10th International Technology, Education and Development Conference, 7-9 March, 2016, Valencia (Spain): Conference proceedings. Chova, L. G., Martínez, A. L. & Torres, I. C. (toim.). Valencia: IATED Academy, s. 4217-4219 3 Sivumäärä (INTED proceedings).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Lära genom att forska

Lonka, K., Pyhältö, K. & Lipponen, L., 4 huhtikuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Media multitasking is associated with distractibility and increased prefrontal activity in adolescents and young adults

Moisala, M., Salmela, V., Hietajarvi, L., Salo, E., Carlson, S., Salonen, O., Lonka, K., Hakkarainen, K., Salmela-Aro, K. & Alho, K., 1 heinäkuuta 2016, julkaisussa : NeuroImage. 134, s. 113-121 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Mind the Gap: Between Digital Natives and Educational Practice

Ranta, M., Lonka, K., Salmela-Aro, K. & Mind the Gap Research Group, 2016, XX International Scientific Conference "Psychology of the XXI Century: Russian Psychology in the Context of the International Science": 19th to 21st April 2016, Saint Petersburg, Russian Federation. Petersburg: Saint-Petersburg State University, s. 28-29 2 Sivumäärä (Psihologiâ XXI veka).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ohjeita käyttäjälähtöiseen oppimisympäristön kehittämiseen: Joustavat oppimisen tilat -kehityshankkeen tuloksia

Joustavat oppimisen tilat -työryhmä (Aalto yliopisto, Helsingin yliopisto & Espoon kaupunki), Nenonen, S., Airo, K., Suominen, J., Vladykina, N., Lonka, K., Vaara, L., Lammassaari, H., Erkkilä, K., Rekola, J. & Riihimäki, T., 2016, Espoo: Espoon kaupunki. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

School burnout and engagement profiles among digital natives in Finland: a person-oriented approach

Salmela-Aro, K., Muotka, J., Alho, K., Hakkarainen, K. & Lonka, K., 4 marraskuuta 2016, julkaisussa : European Journal of Developmental Psychology. 13, 6, s. 704-718 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sixth graders’ use of technologies in learning, technology attitudes and school well-being

Halonen, N., Hietajärvi, L., Lonka, K. & Salmela-Aro, K., 2016, julkaisussa : The European Journal of Social & Behavioural Sciences . XVIII, 1, s. 2307-2324 18 Sivumäärä, 205.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Benefits of Teachers’ Workshops on Their Social and Emotional Intelligence in Four Countries

Talvio, M., Berg, M., Litmanen, T. & Lonka, K., 10 joulukuuta 2016, julkaisussa : Creative Education. 7, 18, s. 2803-2819 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Understanding online regret experience in Facebook use - Effects of brand participation, accessibility & problematic use

Dhir, A., Kaur, P., Chen, S. & Lonka, K., kesäkuuta 2016, julkaisussa : Computers in Human Behavior. 59, s. 420-430 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Usability and Affordances for Inquiry-Based Learning in a Blended Learning Environment

Sandström, N., Eriksson, R., Lonka, K. & Nenonen, S., kesäkuuta 2016, julkaisussa : Facilities. 34, 7/8, s. 433 - 449 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Why do adolescents untag photos on Facebook?

Dhir, A., Kaur, P., Lonka, K. & Nieminen, M., helmikuuta 2016, julkaisussa : Computers in Human Behavior. 55, Part B, s. 1106–1115 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

How does continuing training on social interaction skills benefit teachers?

Talvio, M., Berg, M. & Lonka, K., 17 tammikuuta 2015, julkaisussa : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 171, s. 820-829 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Ihmeelliset aivot: http://yle.fi/teos/ihmeellisetaivot/

Brucker, H., Kantele, T., Laakso, L-K., Lappalainen, A-L., Löyttyniemi, R., Mäki, H., Paavilainen, M., Palmén-Väisänen, A., Pulkkinen, M., Salomaa, M., Vuorela, U., Alho, K., Hietajärvi, L., Kujala, T., Lonka, K., Salo, L., Vaara, L. & Vesterinen, O., 1 toukokuuta 2015

Tutkimustuotos: Ei-tekstimuotoinenAudiovisuaalinen tuotosTieteellinen

Open access

Ihmisen mieli

Hari, R., Järvinen, J., Lehtonen, J., Lonka, K., Peräkylä, A., Pyysiäinen, I., Salenius, S., Sams, M. & Ylikoski, P. K., 2015, Helsinki: Gaudeamus. 205 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaYleistajuinen

Ilmiölähtöisesti kohti innostavaa oppimista

Lonka, K., Hietajärvi, L., Hohti, R., Nuorteva, M., Rainio, A. P., Sandström, N., Vaara, L. & Westling, S. K., 2015, Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia. Cantell, H. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 49-76 28 Sivumäärä (Opetus 2000).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Is Student Motivation Related to Socio-digital Participation? A Person-oriented Approach

Hietajärvi, L., Tuominen-Soini, H., Hakkarainen, K., Salmela-Aro, K. & Lonka, K., 2015, julkaisussa : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 171, s. 1156-1167 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Oivaltava oppiminen

Lonka, K., 1 joulukuuta 2015, Helsinki: Otava. 263 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen