Valokuva: Kristiina Kumpulainen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

1992 …2023
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1992 2019

2019

Agency in the Making: Analyzing students’ transformative agency in a school-based makerspace

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 7 elokuuta 2019, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Children's experiencing of their transition from preschool to first grade: A visual narrative study

Salmi, S. & Kumpulainen, K., maaliskuuta 2019, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 20, s. 58-67 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Commentary: Research Methods for the Advancement of Possibility Knowledge and Practice in Science and Engineering Education

Kumpulainen, K., 2019, Theory and Methods for Sociocultural Research in Science and Engineering Education. Kelly, G. J. & Green, J. L. (toim.). New York, NY: Routledge, s. 256-263 8 Sivumäärä (Teaching and learning in science series).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Conclusions

Marsh, J., Blum-Ross, A. & Kumpulainen, K., 2019, (Hyväksytty/In press) Enhancing digital literacy and creativity: Makerspaces in the Early Years. Blum-Ross, A., Kumpulainen, K. & Marsh, J. (toim.). 1st edition toim. Routledge, Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Conclusions: Future directions of multiliteracies scholarship and practice

Kumpulainen, K. & Sefton-Green, J., 2019, (Hyväksytty/In press) Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and Beyond. Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Digitaalinen portfolio varhaiskasvatuksen arviointivälineenä

Ouakrim-Soivio, N. & Kumpulainen, P. K., toukokuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Journal of Early Childhood Education Research. 1/2020, 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing digital literacy and creativity: Makerspaces in the Early Years, 1st Edition

Blum-Ross, A., Kumpulainen, K. & Marsh, J., marraskuuta 2019, (Hyväksytty/In press) 1st Edition toim. Routledge. 240 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

From Material Objects to Social Objects: Researching the Material-Dialogic Spaces of Joint Attention in a School-based Makerspace

Kumpulainen, K. & Kajamaa, A., 21 kesäkuuta 2019, A Wide Lens: Combining Embodied, Enactive, Extended, and Embedded Learning In Collaborative Settings,13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019, Volume 1. Lund, K., Niccolai, G., Lavoué, E., Hmelo-Silver, C., Gweo, G. & Baker, M. (toim.). Lyon: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta 1. s. 352-359 8 Sivumäärä (Computer-Supported Collaborative Learning).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Introduction: Multiliteracies and early years innovation: Perspectives from Finland and beyond

Kumpulainen, P. K. & Sefton-Green, J., syyskuuta 2019, Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and beyond. Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Knowledgeable and supported teachers and families

Kagan, S. L., Melvin, S. A., Lansdberg, E., Kumpulainen, K. & Reid, J. L., 2019, The Early Advantage 2 - Building Systems That Work for Young Children: International Insights from Innovative Early Childhood Systems. Kagan, S. L. & Landsberg, E. (toim.). New York, NY: Teachers College Press, s. 94-140 47 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Makerspaces, Multiliteracies and Early Science Education: The Finnish Approach

Vartiainen, J. & Kumpulainen, K., 2019, (Hyväksytty/In press) Enhancing Digital Literacy and Creativity: Makerspaces in the Early Years. Blum-Ross, A., Kumpulainen, K. & Marsh, J. (toim.). Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Makerspaces promoting students’ design thinking and collective knowledge creation: Examples from Canada and Finland

Hughes, J. M., Morrison, L. J., Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 2019, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 7th EAI International Conference, ArtsIT 2018, and 3rd EAI International Conference, DLI 2018, ICTCC 2018, Braga, Portugal, October 24-26, 2018, Proceedings. Brooks, A. L., Brooks, E. & Sylla, C. (toim.). Cham: Springer , s. 343-352 10 Sivumäärä (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering; nro 265).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Motive-demand dynamics creating a social context for students’ learning experiences in a making and design environment

Kumpulainen, K., Kajamaa, A. & Rajala, A., 2019, Cultural-historical approaches to studying learning and development: societal, institutional and personal perspectives. Edwards, A., Fleer, M. & Bøttcher, L. (toim.). Singapore: Springer, s. 185-199 15 Sivumäärä (Perspectives in cultural-historical research; nro 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and beyond

Kumpulainen, P. K. & Sefton-Green, J., 1 maaliskuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Routledge.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Multiliteracies pedagogy promoting young children’s ecological literacy on climate change

Wong, C. C. & Kumpulainen, K., 27 syyskuuta 2019, Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and beyond. Kumpulainen, K. & Sefton-Green, J. (toim.). London: Routledge, s. 95-114 20 Sivumäärä (Routledge Research in Early Childhood Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppilaiden toiminta ja oppimismahdollisuudet koulun digitaalisessa värkkääjäpajassa

Kumpulainen, K., Kajamaa, A. & Rajala, A., 2019, julkaisussa : NMI-bulletin. 29, 2, s. 11-22 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pedagogisen Haltijan kuiskaus -materiaalin soveltaminen varhaiskasvatuksessa J. A. Hollon sivistyskasvatusajattelun luentana

Sintonen, S. T., Nordström, A., Kumpulainen, P. K. & Sairanen, H. M., tammikuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Ainedidaktiikka.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Playing with science: Children's playful meaning-making in the context of scientific literacy practices

Vartiainen, J. & Kumpulainen, K., 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Positive affect in young children's multiliteracies learning endeavors

Nordström, A., Kumpulainen, K. & Potter, J., 12 syyskuuta 2019, Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and Beyond. Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Promoting the Joy of Learning Multiliteracies from Early Years Onwards: An Educational Reform Initiative in Finland

Kumpulainen, K., toukokuuta 2019, julkaisussa : Media education research journal. 8, 2, s. 83-94 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Promoting young children’s scientific literacy as a dynamic practice

Vartiainen, J. L. & Kumpulainen, P. K., syyskuuta 2019, Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and beyond. Routledge, s. 77-94

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Researching resilience processes in children's everyday lives during transitioning to school: A dialogic approach

Kumpulainen, K. & Theron, L., heinäkuuta 2019, SAGE Handbook of Developmental Psychology and Early Childhood Education. Whitebread, D., Grau, V., Kumpulainen, K., McClelland, M. M., Perry, N. E. & Pino-Pasternak, D. (toim.). Los Angeles: SAGE Reference, s. 80-94 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Researching the materiality of communication in an educational makerspace The meaning of social objects

Kumpulainen, K., Rajala, A. & Kajamaa, A., 2019, (Hyväksytty/In press) The Routledge International Handbook of Research on Dialogic Education. Mercer, N., Wegerif, R. & Major, L. (toim.). Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Researching Young Children's Engagement and Learning in Makerspaces: Insights from Post-Vygotskian and Post-Human Perspectives

Kontopodis, M. & Kumpulainen, K., 2019, (Hyväksytty/In press) Enhancing Digital Literacy and Creativity: Makerspaces in the Early Years, 1st Edition. 1st toim. Routledge, Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Students’ Funds of Knowledge and Knowledge Creation During STEM Learning in a Computer-supported Makerspace

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 21 kesäkuuta 2019, A Wide Lens: Combining Embodied, Enactive, Extended, and Embedded Learning In Collaborative Settings,13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019, Volume 2. Lund, K., Niccolai, G. P., Lavoué, E., Hmelo-Silver, C., Gweon, G. & Baker, M. (toim.). Lyon: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta 2. s. 585-588 4 Sivumäärä (Computer-Supported Collaborative Learning).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Teacher interventions in students’ collaborative work in a technology-rich educational makerspace

Kajamaa, A., Kumpulainen, K. & Olkinuora, H-R., 18 kesäkuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Educational Technology. 2019

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

The dynamics of class mood and student agency in classroom interactions

Canovi, A. G., Molinari, L., Rajala, A. & Kumpulainen, K., 2019, julkaisussa : Journal of Classroom Interaction. 54, 1, s. 4-25 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The MakEY Project: An introduction

Blum-Ross, A., Kumpulainen, K. & Marsh, J., 2019, (Hyväksytty/In press) Enhancing Digital Literacy and Creativity:Makerspaces in the Early Years. 1st edition toim. Routledge, Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The SAGE Handbook of Developmental Psychology and Early Childhood Education

Whitebread, D. (toim.), Grau, V. (toim.), Kumpulainen, K. (toim.), McClelland, M. M. (toim.), Berry, N. E. (toim.) & Pino-Pasternak, D. (toim.), 1 heinäkuuta 2019, 1st edition toim. Los Angeles: SAGE Reference. 584 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Young children’s agency in their digital media use in the sociocultural contexts of their homes: A case study from Finland

Kumpulainen, K., Sairanen, H. & Nordström, A., 1 kesäkuuta 2019, Crianças, famílias e tecnologias. Que desa os? Que caminhos?: Children, families and technology in today’s society. What challenges? Which paths?. Brito, R. & Dias, P. (toim.). Lisboa: Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal, s. 150-170 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Young children’s digital literacy practices in homes: Past, present and future research directions

Kumpulainen, P. K. & Gillen, J., lokakuuta 2019, Routledge Handbook of Digital Literacies in Early Childhood. Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Young People, Digital Mediation, and Transformative Agency, Editorial, Double Special Issue, Part 2

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Mind, Culture, and Activity.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Young people, digital mediation, and transformative agency, special issue (part 1)

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 16 elokuuta 2019, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity. 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

“My Treasure Box”: Pedagogical documentation, digital portfolios and children’s agency in Finnish early years education

Kumpulainen, K. & Ouakrim-Soivio, N., 2019, Participatory Research with Young Children. Eckhoff, A. (toim.). Cham: Springer, s. 105-123 19 Sivumäärä (Educating the Young Child: Advances in Theory and Research, Implications for Practice; Vuosikerta 17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

A Day in the Digital Lives of Children Aged 0-3. Full report. DigiLitEY ISCH COST Action 1410 Working Group 1: Digital Literacy in Homes and Communities

Gillen, J., Matsumoto, M., Aliagas, C., Bar-lev, Y., Clark, A., Flewitt, R., Jorge, A., Kumpulainen, K., Marsh, J., Morgade, M., Pacheco, R., Poveda, D., Sairanen, H., Sandberg, H., Scott, F., Sjöberg, U., Sundin, E., Tigane, I. & Tomé, V., 2018, DigiLitEY. 74 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto

A digital learning environment mediating students’ funds of knowledge and knowledge creation

Kajamaa, A., Kumpulainen, K. & Rajala, A., 2018, julkaisussa : Studia paedagogica. 23, 4, s. 49-66 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

A principled, personalised, trusting and child-centric ECEC system in Finland

Kumpulainen, K., elokuuta 2018, The Early Advantage 1: Early Childhood Systems That Lead by Example - A Comparative Focus on International Early Childhood Education. Kagan, S. L. (toim.). New York: Teachers College Press, s. 72-98 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

Bångstyriga bitar: Inlärning av multilitteracitet med glädje

Kumpulainen, K., Sintonen, S., Vartiainen, J., Sairanen, H., Nordström, A., Byman, J. S. & Renlund, J. A., 20 marraskuuta 2018, Helsingfors: Helsingfors universitet. 60 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Open access

Children’s perspective to curriculum work: Meaningful moments in Finnish early childhood education

Lipponen, L., Kumpulainen, K. & Paananen, M., 2018, International Handbook on Early Childhood Education. Fleer, M. & van Oers, B. (toim.). Dordrecht: Springer, Vuosikerta Volume 2. s. 1265-1277 13 Sivumäärä (Springer International Handbooks of Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Digitaaliset portfoliot oppimisen kuvastajina - Digitaalinen portfolio varhaiskasvatuksen toiminnan arvioinnissa

Kumpulainen, P. K. & Ouakrim-Soivio, N., 2018, Diggaa mun digimatkaa - Digga min digiresa : digitaaliset portfoliot varhaiskasvatuksen pedagogisen toimintakulttuurin kehittämisessä. Kirkkonummi: Kirkkonummen kunta, s. 50-54 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Digital Literacy and young children: towards better understandings of the benefits and challenges of digital technologies in homes and early years settings. Policy briefing of DigiLitEY COST Action IS1410 and the Digital Childhoods SIG of the European Early Childhood Research Association.

Gillen, J., Arnott, L., Marsh, J., Bus, A., Castro, T., Dardanou, M., Duncan, P., Enriquez- Gibson, J., Flewitt, R., Gray, C., Holloway, D., Jernes, M., Kontovourki, S., Kucirkova, N., Kumpulainen, K., March-Boehnck, G., Mascheroni, G., Nagy, K., O'Connor, J., O'Neill, B. & 5 muutaPalaiologou, I., Poveda, D., Salomaa, S., Severina, E. & Tafa, E., 30 elokuuta 2018, 12 Sivumäärä. DigiLitEY.

Tutkimustuotos: Muu julkaisuTutkimus

Open access
Tiedosto

Dissolving the digital divide: Creating coherence in young people's social ecologies of learning and identity building

Kumpulainen, K., Mikkola, A. & Rajala, A., 15 elokuuta 2018, Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Voogt, J., Knezek, G., Christensen, R. & Lai, K-W. (toim.). Cham: Springer International Publishing , s. 107-119 15 Sivumäärä (Springer International Handbooks of Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Exploring the Adoption, Spread, and Sustainability of an Informal STEAM Learning Innovation In Schools

Stevens, R., Ramey, K. E., Mayerhoff, P., Hilppö, J., Kumpulainen, K., Kajamaa, A., Rajala, A. & Halverson, R., 23 kesäkuuta 2018, Rethinking Learning in the Digital Age: Making Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018. Kay, J. & Luckin, R. (toim.). London, UK: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 2. s. 1203-1210 8 Sivumäärä (Computer-Supported Collaborative Learning).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kurittomat Palaset: Monilukutaitoa Opitaan Ilolla

Kumpulainen, K., Sintonen, S., Vartiainen, J., Sairanen, H., Nordström, A., Byman, J. S. & Renlund, J. A., 20 marraskuuta 2018, Helsinki: Helsingin yliopisto, kasvatustieteellinen tiedekunta. 60 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Open access

Leadership in students’ collaborative activity in a school-based making and design environment

Korhonen, J., Kumpulainen, K. & Kajamaa, A., 30 elokuuta 2018, s. 27. 1 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiabstraktiTutkimusvertaisarvioitu

Open access

Maker Literacies and Maker Citizenship in the MakEY (Makerspaces in the Early Years) Project

Marsh, J., Arnseth, H. C. & Kumpulainen, K., 28 elokuuta 2018, julkaisussa : Multimodal Technologies and Interaction. 2, 3, 19 Sivumäärä, 50.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Osallistumista vai osallistamista? Osallisuuden tarkastelua monialaisen oppimiskokonaisuuden toteuttamisessa

Niemi, R., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 2018, julkaisussa : Nuorisotutkimus. 36, 1, s. 22-35 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The use of a diamond ranking and peer interviews to capture pupils' perspectives

Niemi, R., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 8 marraskuuta 2018, julkaisussa : Improving Schools. 21, 3, s. 240-254 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Understanding educational change: Agency-structure dynamics in a novel design and making environment

Kumpulainen, K., Kajamaa, A. & Rajala, A., 29 kesäkuuta 2018, julkaisussa : Digital education review. 2018, 33, s. 26-38 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto