Valokuva: Lasse Lipponen
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Suomi

19972020
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1997 2019

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2019

Compassion in Children's Peer Cultures

Julkaisun otsikon käännös: Myötätunto lasten vertaiskulttuurissaHilppö, J. A., Rajala, A. & Lipponen, L., 23 elokuuta 2019, Compassion and Empathy in Educational Contexts. Barton, G. & Garvis, S. (toim.). Cham: Palgrave Macmillan, s. 79-95 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Creating and maintaining play connection in a toddler peer group

Pursi, A. & Lipponen, L., 2019, Peer Play Relationships: International early childhood research perspectives Springer Series: International Perspectives on Early Childhood Education and Development. G. Quinones, A. Ridgway, & L. Liang (Eds). Springer

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Pedagogical leadership, and conflict of motives in commercial ECEC environments

Lim, S. M-Y. & Lipponen, L., 1 tammikuuta 2019, Pedagogies for Leading Practice. Cheeseman, S. & Walker, R. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge, s. 165-181 17 Sivumäärä (Thinking About Pedagogy in Early Childhood Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Studying Compassion in the Work of ECEC Educators in Finland: A Sociocultural Approach to Practical Wisdom in Early Childhood Education Settings

Hilppö, J. A., Rajala, A. J., Lipponen, L. T., Pursi, A. & Abdulhamed, R. K., 2019, Teachers and Families Perspectives in Early Childhood Education and Care: Early Childhood Education and Care in the 21st Century Vol. II. Phillipson, S. & Garvis, S. (toim.). Abingdon: Routledge, Vuosikerta 2. s. 64-75 12 Sivumäärä (Evolving Families).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

Children’s perspective to curriculum work: Meaningful moments in Finnish early childhood education

Lipponen, L., Kumpulainen, K. & Paananen, M., 2018, International Handbook on Early Childhood Education. Fleer, M. & van Oers, B. (toim.). Dordrecht: Springer, Vuosikerta Volume 2. s. 1265-1277 13 Sivumäärä (Springer International Handbooks of Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Compassion and Emotional Worlds in Early Childhood Education

Lipponen, L., Rajala, A. & Hilppö, J., 8 kesäkuuta 2018, Early Childhood Education and Change in Diverse Cultural Contexts . Pascal, C., Bertram, T. & Veisson, M. (toim.). New York: Routledge, s. 168-178 11 Sivumäärä (Routledge Research in Early Childhood Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Constituting Cultures of Compassion in Early Childhood Educational Settings

Lipponen, L., 2018, Nordic Dialogues on Children and Families. Garvis, S. & Ødegaard, E. E. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge, (Evolving families; nro 2).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Creating and Maintaining Play Connection in a Toddler Peer Group. In, G. Quinones, A. Ridgeway & L. Liang (eds.) : Peer play and Relationships in early childhood: International research narratives Springer Series: International Perspectives on Early Childhood Education and Development 

Pursi, A. & Lipponen, L. T., 15 marraskuuta 2018, (Hyväksytty/In press) Peer play and Relationships in early childhood: International research narratives. G. Quinones, A. Ridgeway & L. Liang (ess.) : Peer play and Relationships in early childhood: International research narratives.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Early Childhood Education and Care in Finland: Compassion in narrations of early childhood education student teachers

Rajala, A. & Lipponen, L., 6 tammikuuta 2018, International Perspectives on Early Childhood Education and Care: Early Childhood Education in the 21st Century Vol I. Garvis, S., Phillipson, S. & Harju-Luukkainen, H. (toim.). Abingdon, Oxon ; New York, NY: Routledge, s. 64-75 12 Sivumäärä (Evolving Families; nro 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Commentary1: Living with a Growing Idea

Lipponen, L., 9 elokuuta 2017, Pedagogical Documentation in Early Years Practice: Seeing Through Multiple Perspectives. Fleet, A., Patterson, C. & Robertson, J. (toim.). Los Angeles, CA: Sage, s. 55-57 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Miten myötätuntokulttuureja luodaan päiväkodeissa?

Rajala, A., Lipponen, L., Pursi, A. & Abdulhamed, R., 2017, Myötätunnon mullistava voima. Pessi, A. B., Martela, F. & Paakkanen, M. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 166-182 17 Sivumäärä 8

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Peer teaching and learning: A case of two five-year-olds as Minecraft creators

Sintonen, S., Kentz, M-B. & Lipponen, L., 1 joulukuuta 2017, Young & creative: Digital Technologies Empowering Children in Everyday Life. Eleá, I. & Mikos, L. (toim.). Göteborg: NORDICOM, s. 173-184 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tutkiva Oppiminen varhaispedagogiikassa

Lipponen, L., 1 elokuuta 2017, Varhaiskasvatuksen käsikirja. Hujala, E. & Turja, L. (toim.). 4., uudistettu painos toim. Jyväskylä: PS-kustannus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Connecting learning across school and out-of-school contexts: A review of pedagogical approaches

Rajala, A., Kumpulainen, K., Hilppö, J., Paananen, M. & Lipponen, L., 15 tammikuuta 2016, Learning across Contexts in the Knowledge Society. Erstad, O., Kumpulainen, K., Mäkitalo, Å., Schrøder, K. C., Pruulmann-Vengerfeldt, P. & Jóhannsdóttir, T. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 15-35 21 Sivumäärä 2. (The Knowledge Economy and Education; nro 9).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Lära genom att forska

Lonka, K., Pyhältö, K. & Lipponen, L., 4 huhtikuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Pupils’ Participation in the Finnish Classroom: turning the UN Convention on the Rights of the Child into pedagogical practices

Niemi, R., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 12 toukokuuta 2016, Children's Rights, Educational Research and the UNCRC: past, present and future. Gillett-Swan, J. & Coppock, V. (toim.). Oxford: Symposium Books, s. 81-100 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Varhaiskasvatusjärjestelmän polkuriippuvuuksien jäljillä

Onnismaa, E-L., Paananen, M. & Lipponen, L., 24 maaliskuuta 2015, Samalta viivalta 9: Valtakunnallisen kasvatusalan valintayhteistyöverkoston (VAKAVA) kirjallisen kokeen aineisto 2015. Steiner, T., Vainionpää, J. & Huttunen, R. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 135-162 28 Sivumäärä (Opetus 2000).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

A new Finnish national core curriculum for basic education (2014) and technology as an integrated tool for learning

Vahtivuori-Hänninen, S., Halinen, I., Niemi, H., Lavonen, J. & Lipponen, L., 2 lokakuuta 2014, Finnish Innovations and Technologies in Schools: a Guide towards New Ecosystems of Learning. Niemi, H., Multisilta, J., Lipponen, L. & Vivitsou, M. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 21-32 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Children’s views on participatory pedagogy

Julkaisun otsikon käännös: Lasten näkökulmia osallistavasta pedagogiikasta.Niemi, R., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 2014, Research-based school and teacher education: Publication of Finnish teacher training schools. Juuso, H., Lindh, A., Hasari, M., Kumpulainen, K., Lapinoja, K-P., Pirilä, P., Raappana, S. & Tiainen, O. (toim.). Oulu: University of Oulu, Oulu University Teacher Training School, s. 40-55 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Epilogue: What are Innovations in the Finnish Educational Ecosystem

Niemi, H., Multisilta, J., Lipponen, L. & Vivitsou, M., 2 lokakuuta 2014, Finnish Innovations and Technologies in Schools: A Guide towards New Ecosystems of Learning. Niemi, H., Multisilta, J., Lipponen, L. & Vivitsou, M. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 165-169 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kuka pelaa ja kenen säännöillä? Ajatuksia pelien pedagogisista seurauksista

Lipponen, L., Rajala, A. & Hilppö, J., 1 lokakuuta 2014, Oppminen pelissä: Pelit, pelillisyys ja leikillisyys opetuksessa. Krokfors, L., Kangas, M. & Kopisto, K. (toim.). Tampere: Vastapaino, s. 145-152 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Positiivisen pedagogiikan jäljillä

Kumpulainen, K., Mikkola, A., Rajala, A., Hilppö, J. & Lipponen, L., 15 lokakuuta 2014, Positiivisen psykologian voima. Uusitalo-Malmivaara, L. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 224-242 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Prologue: Towards a Global Ecosystem

Niemi, H., Multisilta, J., Lipponen, L. & Vivitsou, M., 2 lokakuuta 2014, Finnish Innovations and Technologies in Schools: a Guide towards New Ecosystems of Learning. Niemi, H., Multisilta, J., Lipponen, L. & Vivitsou, M. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. ix-xii 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliYleistajuinen

Schools and Companies in a Co-configurative Collaboration: Agile Product Development Applied in School´s Ecosystem

Aarnio, A., Lipponen, L., Vahtivuori-Hänninen, S. & Mylläri, J., 2 lokakuuta 2014, Finnish Innovations and Technologies in Schools: a Guide towards New Ecosystems of Learning. Niemi, H., Multisilta, J., Lipponen, L. & Vivitsou, M. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 155-163 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Transformations and Tensions in Finnish Early Childhood Education and Care

Kopisto, K., Salo, L., Lipponen, L. & Krokfors, L., 6 marraskuuta 2014, Educational Change in International Early Childhood Contexts: Crossing Borders of Reflection. Kroll, L. R. & Meier, D. R. (toim.). Routledge, s. 141-154 (International Perspectives on Early Childhood Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tutkiva Oppiminen varhaispedagogiikassa

Lipponen, L., syyskuuta 2014, Varhaiskasvatuksen käsikirjan työkirja. Hujala, E., Turja, L., Elo, J. & Roos, P. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 21-27 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2013

Expanding the Chronotopes of Schooling for the Promotion of Students’ Agency

Rajala, A., Hilppö, J., Lipponen, L. & Kumpulainen, K., 2013, Identity, Community, and Learning Lives in the Digital Age. Erstad, O. & Sefton-Green, J. (toim.). Cambridge: Cambridge University Press, s. 107-125 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Haluan, voin ja osaan: Lasten toimijuuden rakentuminen päiväkodissa

Lipponen, L., Kumpulainen, K. & Hilppö, J., 2013, Varhaiskasvatuksen pedagogiikka. Karila, K. & Lipponen, L. (toim.). Tampere: Vastapaino, s. 159-175 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Huoltajien ja ammattikasvattajien yhteistyö esi- ja alkuopetuksen rajapinnoilla

Lipponen, L. & Paananen, M., 2013, Päiväkodista peruskouluun: Siirtymät varhaiskasvatuksen, esi- ja alkuopetuksen rajapinnoilla. Karila, K., Lipponen, L. & Pyhältö, K. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 39-45 7 Sivumäärä (Raportit ja selvitykset / Opetushallitus; nro 2013:17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Johdanto

Pyhältö, K., Karila, K. & Lipponen, L., 2013, Päiväkodista peruskouluun Siirtymät varhaiskasvatuksen, esi- ja alkuopetuksen rajapinnoilla. Karila, K., Lipponen, L. & Pyhältö, K. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 5 1 Sivumäärä (Raportit ja selvitykset / Opetushallitus; nro 2013:17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Kokoava yhteenveto

Lipponen, L., Karila, K., Estola, E., Hännikäinen, M., Munter, H., Puroila, A-M., Raittila, R. & Rutanen, N., 2013, Varhaiskasvatuksen pedagogiikka. Karila, K. & Lipponen, L. (toim.). Tampere: Vastapaino, s. 176-179 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Koulu ja avautuvat oppimisympäristöt

Lipponen, L., Kumpulainen, K., Krokfors, L., Kangas, M., Kopisto, K. & Salo, L., 2013, Oppiminen ja pedagogiset käytännöt varhaiskasvatuksesta perusopetukseen. Pyhältö, K. & Vitikka, E. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 218-234 17 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat; nro 2013:9).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Lasten näkökulmia osallistavasta pedagogiikasta

Niemi, R., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 6 marraskuuta 2013, Tutkimusperustaisuus koulussa ja opettajankoulutuksessa. Juuso, H., Lindh, A., Hasari, M., Kumpulainen, K., Lapinoja, K-P., Pirilä, P., Raappana, S. & Tiainen, O. (toim.). Oulu: Oulun yliopisto, Oulun normaalikoulu, s. 45-61 17 Sivumäärä (Suomen harjoittelukoulujen julkaisu).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Siirtymät lapsen informaaleissa ja formaaleissa oppimisen ympäristöissä ja vertaisryhmissä

Rajala, A., Hilppö, J., Paananen, M. & Lipponen, L., 2013, Päiväkodista peruskouluun: Siirtymät varhaiskasvatuksen, esi- ja alkuopetuksen rajapinnoilla. Karila, K., Lipponen, L. & Pyhältö, K. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 46-52 7 Sivumäärä (Raportit ja selvitykset / Opetushallitus; nro 2013:17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Yhteenvetoa: Siirtymät varhaiskasvatuksen, esiopetuksen ja perusopetuksen haasteena

Karila, K., Lipponen, L. & Pyhältö, K., 2013, Päiväkodista peruskouluun: Siirtymät varhaiskasvatuksen, esi- ja alkuopetuksen rajapinnoilla. Karila, K., Lipponen, L. & Pyhältö, K. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 53-54 2 Sivumäärä (Raportit ja selvitykset / Opetushallitus; nro 2013:17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2012

Ammatillisen identiteetin yhteisöllinen ulottuvuus

Lipponen, L., 2012, Lastentarhanopettajan kalenteri. Semi, R. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 194-196 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Crossing boundaries: Harnessing funds of knowledge in dialogic inquiry across formal and informal learning environments

Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 2012, The Routledge International Handbook of Learning. Jarvis, P. & Watts, M. (toim.). London: Routledge, s. 112-125 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ihmisenä kasvaminen

Lipponen, L., 2012, Aihekokonaisuuksien tavoitteiden toteutumisen seuranta-arviointi 2010. Niemi, E. K. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 42-59 20 Sivumäärä (Koulutuksen seurantaraportit; nro 2012:1).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Museo oppimisen ympäristönä aikuisille

Kumpulainen, K., Lipponen, L. & Krokfors, L., 2012, Avarampi museo aikuisille. Kinanen, P., Nystedt, H. & Tornberg, L. (toim.). Helsinki: Suomen museoliitto, s. 12-15 4 Sivumäärä (Suomen museoliiton julkaisuja; nro 61).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

The dialogic construction of agency in classroom communities

Kumpulainen, K. & Lipponen, L., marraskuuta 2012, Interplays between dialogical learning and dialogical self. Ligorio, M. B. & César, M. (toim.). Carlotte, NC: Information Age Pub (IAP), s. 193-217 25 Sivumäärä (Advances in cultural psychology).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Miten teknologia näkyy lasten arkielämässä?

Lipponen, L., 2011, Lapsuuden oppimisympäristöt: eheä polku varhaiskasvatuksesta kouluun. Kronqvist, E-L. & Kumpulainen, K. (toim.). Helsinki: WSOYpro, s. 108-111 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Oppimisen sillat vievät koulun kaikkialle

Kumpulainen, K., Krokfors, L., Lipponen, L., Tissari, V., Hilppö, J. & Rajala, A., 2011, Uusi Koulu: oppiminen mediakulttuurin aikakaudella. Pohjola, K. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Tutkiva Oppiminen varhaispedagogiikassa

Lipponen, L., 2011, Varhaiskasvatuksen käsikirja. Hujala, E. & Turja, L. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 31-38 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Information literacy as situated and distributed activity

Lipponen, L., 2010, Practising Information Literacy: Bringing Theories of Learning, Practice and Information Literacy Together. Lloyd, A. & Talja, S. (toim.). Wagga Wagga: Centre for Information Studies, s. 51-64

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Koulu 3.0 - Kuinka teemme visiosta totta?

Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 2010, Koulu 3.0. Vähähyyppä, K. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 8-22 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Productive interaction as agentic participation in dialogic enquiry

Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 2010, Educational dialogues: understanding and promoting productive interaction. Howe, C. & Littleton, K. (toim.). London: Routledge, s. 48-63 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Toimijuus ja sen kehittymisen tukeminen opettajankoulutuksessa

Lipponen, L. & Kumpulainen, K., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 335-348 14 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 52).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

Tutkimalla oppimassa - tutkiva oppiminen yliopistossa

Lonka, K., Pyhältö, K. & Lipponen, L., 2009, Yliopisto-opettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). Helsinki: WSOYpro, s. 254-261 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Informaatiolukutaito paikallisena ja hajautettuna, tutkivan oppimisen toimintana

Lipponen, L. & Lonka, K., 2007, Informaatiolukutaito yliopisto-opetuksessa. Nevgi, A. (toim.). Helsinki: Palmenia ,s. 81-93 13 Sivumäärä (Palmenia-sarja; Vuosikerta 31).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Trialogical knowledge construction: the use of boundary object in multiprofessional negotiation

Lallimo, J., Muukkonen, H., Lipponen, L. & Hakkarainen, K., 2007, Learning in the workplace: new developments. Gruber, H. & Palonen, T. (toim.). [Helsinki]: Finnish Educational Research Association, s. 157-184 28 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 32).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu