Valokuva: Lasse Lipponen
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Suomi

19972020
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1997 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Lohdutustilanteet ja myötätuntokulttuuri alle kolmivuotiaiden päiväkotiryhmässä

Rajala, A., Kontiola, H., Hilppö, J. & Lipponen, L., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Kasvatus.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Constituting play connection with very young children: Adults' active participation in play

Pursi, A. & Lipponen, L., 1 kesäkuuta 2018, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 17, s. 21-37 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Emotional and Playful Stance Taking in Joint Play between Adults and Very Young Children

Pursi, A., Lipponen, L. & Sajaniemi, N., syyskuuta 2018, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 18, s. 28-45 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Osallistumista vai osallistamista? Osallisuuden tarkastelua monialaisen oppimiskokonaisuuden toteuttamisessa

Niemi, R., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 2018, julkaisussa : Nuorisotutkimus. 36, 1, s. 22-35 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pedagogical documentation as a lens for examining equality in early childhood education

Paananen, M. & Lipponen, L., 10 tammikuuta 2018, julkaisussa : Early Child Development and Care. 188, 2, s. 77–87 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The use of a diamond ranking and peer interviews to capture pupils' perspectives

Niemi, R., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 8 marraskuuta 2018, julkaisussa : Improving Schools. 21, 3, s. 240-254 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Ammatin induktiovaiheessa olevien lastentarhanopettajan tehtävissä toimivien arvioita työnkuvastaan, osaamisestaan ja työn kuormittavuudesta

Onnismaa, E-L., Tahkokallio, L., Reunamo, J. & Lipponen, L., 28 joulukuuta 2017, julkaisussa : Journal of Early Childhood Education Research. 6, 2, s. 188–206 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Vertaisoppiminen digitaalisessa toimintaympäristössä. Tapaustutkimus kahden viisivuotiaan Minecraft -luomisesta

Kentz, M-B., Sintonen, S. & Lipponen, L., tammikuuta 2017, julkaisussa : Kasvatus & Aika. 11, 1, s. 54–68 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Visual Tools as Mediational Means: A Methodological Investigation

Hilppö, J., Lipponen, L., Kumpulainen, K. & Rajala, A., joulukuuta 2017, julkaisussa : Journal of Early Childhood Research. 15, 4, s. 359-373 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

Children’s Sense of Agency in Preschool: A Sociocultural Investigation

Hilppö, J., Lipponen, L., Kumpulainen, K. & Rainio, A., 2016, julkaisussa : International journal of early years education.. 24, 2, s. 157-171 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Dealing with the contradiction of agency and control during dialogic teaching

Rajala, A., Kumpulainen, K., Rainio, A. P., Hilppö, J. & Lipponen, L., 26 syyskuuta 2016, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 10, s. 17-26 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Exploring the foundations of visual methods used in research with children

Lipponen, L., Rajala, A., Hilppö, J. & Paananen, M., 1 joulukuuta 2016, julkaisussa : European Early Childhood Education Research Journal. 24, 6, s. 936–946 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Immigrant Parents’ Perspectives on Early Childhood Education and Care Practices in the Finnish Multicultural Context

Lastikka, A-L. & Lipponen, L., 30 lokakuuta 2016, julkaisussa : International Journal of Multicultural Education. 18, 3, s. 75-94 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Interactive dynamics of imagination in a science classroom

Hilppö, J., Rajala, A., Zittoun, T., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 2016, julkaisussa : Frontline Learning Research. 4, 4, s. 20-29 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Learning actions, objects and types of interaction: A methodological analysis of expansive learning among pre-service teachers

Rantavuori, J., Engeström, Y. & Lipponen, L., 10 toukokuuta 2016, julkaisussa : Frontline Learning Research. 4, 3, s. 1 - 27 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Phonological Awareness and Emerging Reading Skills of two- to five-year-old Children

Suortti, O. & Lipponen, L., 2016, julkaisussa : Early Child Development and Care. 186, 11, s. 1703-1721 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sense of Agency and Everyday Life: Children’s Perspective

Julkaisun otsikon käännös: Lasten toimijuuden tunne ja arki: Lasten näkökulmaHilppö, J., Lipponen, L., Kumpulainen, K. & Virlander, M., syyskuuta 2016, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 10, s. 50-59 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Student teachers in the contact zone: Developing critical intercultural ‘teacherhood’ in kindergarten teacher education

Layne, H. & Lipponen, L., 2016, julkaisussa : Globalisation, societies and education. 14, 1, s. 110–126 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Successful design of learning solutions being situation aware

Niemelä, P., Isomöttönen, V. & Lipponen, L., 2016, julkaisussa : Education and Information Technologies. 21, 1, s. 105-122 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Hybridisation or ousterisation? The case of local accountability policy in Finnish early childhood education

Paananen, M., Lipponen, L. & Kumpulainen, K., 2 syyskuuta 2015, julkaisussa : European Educational Research Journal. 14, 5, s. 395-417 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pupils as active participants: Diamond ranking as a tool to investigate pupils’ experiences of classroom practices

Niemi, R., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 5 maaliskuuta 2015, julkaisussa : European Educational Research Journal. 14, 2, s. 138–150 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pupils’ documentation enlightening teachers’ practical theory and pedagogical actions

Niemi, R., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 2015, julkaisussa : Educational Action Research. 23, 4, s. 599-614 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pupils’ perspectives on the lived pedagogy of the classroom

Niemi, R., Kumpulainen, K., Lipponen, L. & Hilppö, J., 28 syyskuuta 2015, julkaisussa : Education 3-13. 43, 6, s. 683-699 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Quality drift within a narrative of investment in early childhood education

Paananen, M., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 20 lokakuuta 2015, julkaisussa : European Early Childhood Education Research Journal. 23, 5, s. 690-705 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

Building on the Positive in Children’s Lives: A Co-participatory Study on the Social Construction of Children’s Sense of Agency

Kumpulainen, K., Lipponen, L., Hilppö, J. & Mikkola, A., 2014, julkaisussa : Early Child Development and Care. 184, 2, s. 211-229 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Documenting with parents and toddlers: a Finnish case study

Rintakorpi, K., Lipponen, L. & Reunamo, J., 2014, julkaisussa : Early years : an international journal of research and development. 34, 2, s. 188–197 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Laadunarviointia singaporelaisittain

Lipponen, L., 31 tammikuuta 2014, julkaisussa : Opettaja. 107, 5, s. 29 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Mateleeko vai rientääkö aika?

Lipponen, L., 22 elokuuta 2014, julkaisussa : Opettaja. 109, 33, s. 45 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Oppimisen lumoa etsimässä

Lipponen, L., 11 huhtikuuta 2014, julkaisussa : Opettaja. 109, 15-16, s. 29 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Phonological skills and ability to perceive auditorily the structure of a word at the level of a single phoneme at ages 2-6

Suortti, O. & Lipponen, L., 21 marraskuuta 2014, julkaisussa : Journal of Early Childhood Literacy. 14, 4, s. 510–533 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Playful Solutions for lifelong learning

Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 22 joulukuuta 2014, julkaisussa : Lifelong Learning in Europe. 2014, 4, s. 1-4 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Students' agency in an out-of-classroom setting: Acting accountably in a gardening project

Kangas, M., Vesterinen, O., Lipponen, L., Kopisto, K., Salo, L. & Krokfors, L., maaliskuuta 2014, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 3, 1, s. 34-42 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Supporting children's participation in Finnish child care centers

Julkaisun otsikon käännös: Lasten osallisuuden tukeminen Suomalaisissa päiväkodeissaVenninen, T., Leinonen, J., Lipponen, L. & Ojala, M., 2014, julkaisussa : Early Childhood Education Journal. 42, 3, s. 211-218 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Varhaiskasvatuksen strateginen merkitys

Lipponen, L., 7 marraskuuta 2014, julkaisussa : Opettaja. 109, 41, s. 25 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Varhaiskasvatusjärjestelmän polkuriippuvuuksien jäljillä: Exploring the Path-Dependency of Finnish Early Childhood Education and Care System

Onnismaa, E-L., Paananen, M. & Lipponen, L., 9 kesäkuuta 2014, julkaisussa : Kasvatus & Aika. 8, 2, s. 6 –21 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2013

Kasautuvaa ja varisevaa vuorovaikutusta: Tutkimus koulun linturetkestä

Räsänen, V., Lipponen, L., Hilppö, J. & Rajala, A., 2013, julkaisussa : Kasvatus. 44, 2, s. 138–149 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

Capturing teacher students' emotional experiences in context: Does inquiry-based learning make a difference?

Litmanen, T., Lonka, K., Inkinen, M., Lipponen, L. & Hakkarainen, K., 2012, julkaisussa : Instructional Science. 40, 6, s. 1083-1101 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Creating Conditions for Reflective Practice in Early Childhood Education

Venninen, T., Leinonen, J., Ojala, M. & Lipponen, L., 2012, julkaisussa : International Journal of Child Care and Education Policy. 6, 1, s. 1-15 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Emergence of Inclusive Exploratory Talk in Primary Students' Peer Interaction

Julkaisun otsikon käännös: Mukaanottavan tutkivan puheen syntyminen alakoulun oppilaiden vertaisvuorovaikutuksessaRajala, A., Hilppö, J. & Lipponen, L., 2012, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 53, s. 55-67 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Varhaiskasvatus tarvitsee selkeää ohjausta: [mielipide]

Kalliala, M. & Lipponen, L., 25 lokakuuta 2012, julkaisussa : Helsingin Sanomat. 25.10.2012, 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

2011

Acting as accountable authors: Creating interactional spaces for agency work in teacher education

Lipponen, L. & Kumpulainen, K., 2011, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 27, 5, s. 812-819 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Podcasts as learner-created content for higher education

Struck, R., Kynäslahti, H., Lipponen, L., Vesterinen, O., Vahtivuori-Hänninen, S., Mylläri, J. & Tella, S., 2011, julkaisussa : International Journal of Online Pedagogy and Course Design (IJOPCD). 1, 2, s. 20-30 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Applicability of Social Network Analysis to the Study of Networked Learning

Toikkanen, T. & Lipponen, L., 2011, julkaisussa : Interactive Learning Environments. 19, 4, s. 365-379 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The students’ pedagogical thinking and the use of ICTs in teaching

Mylläri, J., Kynäslahti, H., Vesterinen, O., Vahtivuori-Hänninen, S., Lipponen, L. & Tella, S., 2011, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 55, 5, s. 537-550 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Building teacher-student relationships for wellbeing

Kunnari, I. & Lipponen, L., 2010, julkaisussa : Lifelong Learning in Europe. 15, 2, s. 63-71 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Omahoitajakokeilu, päiväkodin melutaso ja lasten sitoutuminen toimintaa

Lipponen, L., Adje, R., Lastikka, A-L., Luotola, L., Ojala, M., Hytönen, J. & Keltikangas-Järvinen, L., 2010, julkaisussa : Psykologia. 45, 4, s. 316-329 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

Towards volitional media literacy through Web 2.0

Kynäslahti, H., Vesterinen, O., Lipponen, L., Vahtivuori-Hänninen, S. & Tella, S., 2008, julkaisussa : Educational technology.. 48, 5, s. 3-9 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Investigating patterns of interaction in networked learning and computer-supported collaborative learning: a role for social network analysis

De Laat, M., Lally, V. & Lipponen, L., 2007, julkaisussa : International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning. 2, 1, s. 87-103 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Online teaching in networked learning communities: a multi-method approach to studying the role of the teacher

De Laat, M., Lally, V., Lipponen, L. & Simons, R-J., 2007, julkaisussa : Instructional Science. 35, 3, s. 257-286 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2006

Analysing student engagement with learning and tutoring activities in networked learning communities: a multi-method approach

De Laat, M., Lally, V., Lipponen, L. & Simons, R-J., 2006, julkaisussa : International Journal of Web Based Communities. 2, 4, s. 394-412 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu