Valokuva Lauri Hietajärvi
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20132020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Lauri Hietajärvi on tutkijatohtori Helsingin Yliopistossa. Hän on työskennellyt vaihtelevien poikkileikkaus- ja pitkittäisaineistojen kanssa hyödyntäen erityyppisiä muuttujalähtöisiä ja henkilökeskeisiä tilastomenetelmiä. Laurin tutkimuksen pääsääntöisenä kiinnostuksen kohteena nuorten opiskeluhyvinvointi ja digitaalinen media. Hän on lisäksi kiinnostunut yleisesti koulu- ja työmotivaatioon sekä hyvinvointiin liittyvistä ilmiöistä.

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • Kasvatuspsykologia
  • Hyvinvointi
  • Tilastolliset menetelmät
  • Yksilönsisäinen lähestymistapa
  • Henkilösuuntautunut lähestymistapa
  • Pitkittäistutkimus
  • Motivaatio
  • Digitaalinen media
  • Digitaalinen osallistuminen
  • Digitaalinen oppiminen
  • 515 Psykologia
  • Kasvatuspsykologia

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

Are Schools Alienating Digitally Engaged Students? Longitudinal Relations between Digital Engagement and School Engagement

Hietajärvi, L., Lonka, K., Hakkarainen, K., Alho, K. & Salmela-Aro, K., 20 helmikuuta 2020, julkaisussa : Frontline Learning Research. 8, 1, s. 33 - 55 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Lukiolaisten hyvinvointi vaatii toimenpiteitä

Salmela-Aro, K. & Hietajärvi, L., 17 huhtikuuta 2020, julkaisussa : Lukiolaisbarometri . s. 1-19 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

Students trait emotional intelligence and perceived teacher emotional support in preventing burnout: the moderating role of academic anxiety

Romano, L., Tang, X., Hietajärvi, L., Salmela-Aro, K. & Fiorilli, C., 2 heinäkuuta 2020, julkaisussa : International Journal of Environmental Research and Public Health. 17, s. 4771 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Students' Usage of Strengths and General Happiness are Connected via School-related Factors

Vuorinen, K., Hietajarvi, L. & Uusitalo, L., 16 toukokuuta 2020, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The importance of broad self-regulatory skills in multi-locational knowledge work - Introducing a new questionnaire instrument

Sjöblom, K., Hietajärvi, L. & Salmela-Aro, K., 19 kesäkuuta 2020, julkaisussa : InPractice - The EAWOP Practitioners E-journal. 2020, 13, s. 16-41 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit

Aktiviteetit

EARLI Emerging Field Group Seminar 2

Lauri Hietajärvi (Osallistuja)
6 kesäkuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Nuorten sosiodigitaalinen osallistuminen ja kouluhyvinvointi

Lauri Hietajärvi (Puhuja)
2 joulukuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

The 18th Biennial EARLI Conference

Lauri Hietajärvi (Puhuja: esitelmän pitäjä)
12 elokuuta 201916 elokuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Lukiolaisten hyvinvointiprofiilit ja niitä selittävät tekijät

Lauri Hietajärvi (Puhuja)
28 marraskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

How interest and other domain values develop in five disciplines over three years

Kirsti Lonka (Kutsuttu puhuja), Lauri Hietajärvi (Puhuja)
12 elokuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä