Valokuva Liisa Ilomäki

Liisa Ilomäki

Docent in Education and Technology

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Suomi

1987 …2022

Research output per year

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Liisa Ilomäki, (EdD, Title of docent in Education and Technology) works at the University of Helsinki, in the Technology in Education Research Group, Faculty of Educational Sciences. Her research focus is in learning and teaching with digital technology, including innovations and changes within school and teaching communities and in promoting knowledge work competencies in education. She defended her doctoral thesis 2008, the title of which was The effects of ICT in schools: Teachers´ and students’ perspectives. Liisa Ilomäki has authored or co-authored several research articles and has been an editor of books concerning educational technology.

Since 1998, Ilomäki has been involved in several European and national projects and in activities in the area of technology-enhanced learning, either as a member or as a co-ordinator. In addition, she has been involved in teacher training at several levels in Finland and abroad, in the area of pedagogical change in education and digital technology, including educational projects in developing countries. Since 2012, she has been collaborating in an informal research team which is investigating the development of knowledge work competencies and related pedagogical practices in secondary and higher education. She has been an expert member of Finnish national boards concerning digital technology and a board member and an evaluator of European projects.

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

Open access
Tiedosto

Miten tuetaan lukiolaisten tietotyön ja nettilukemisen taitoja

Ilomäki, L. & Lakkala, M., 2020, julkaisussa : Kielikukko : jäsenlehti . 2020, 2, s. 8-11 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Promoting knowledge practices in upper secondary schools: Case studies from Finland and Bulgaria

Ilomäki, L., Stefanova, S. & Vasileva, T., 2020, julkaisussa : Research Papers in Education. 35, 1, s. 43-63 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Assessing the Development of Collaborative Knowledge Work Competence: Scales for Higher Education Course Contexts

Muukkonen, H., Lakkala, M., Lahti-Nuuttila, P., Ilomäki, L., Karlgren, K. & Toom, A., 15 elokuuta 2019, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Projektit

Aktiviteetit

An expert report about an application

Liisa Ilomäki (Osallistuja)
1 lokakuuta 201924 lokakuuta 2019

Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypitTyypit: Muut aktiviteetit - Muut

Nordic journal of media studies (Lehti)

Liisa Ilomäki (Arvioitsija (reviewer))
9 joulukuuta 201918 joulukuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Learning languages virtually at upper secondary level

Liisa Ilomäki (Puhuja), Minna Lakkala (Puhuja)
17 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Kasvatus (Lehti)

Liisa Ilomäki (Arvioitsija (reviewer))
1 huhtikuuta 201918 huhtikuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Nordic Journal of Digital Literacy (Lehti)

Liisa Ilomäki (Arvioitsija (reviewer))
26 maaliskuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Lehtileikkeet

Innovatiivinen, kehittyvä koulu digiteknologian keinoin

Liisa Ilomäki

02/07/2914

1 kohde/ Medianäkyvyys

Lehdistö/media

Interview in ISO Watti

Liisa Ilomäki

01/09/2014

1 kohde/ Medianäkyvyys

Lehdistö/media

Framtidens kompetenser

Liisa Ilomäki

30/05/2014

1 Median myötävaikutus

Lehdistö/media