Valokuva Lili-Ann Wolff
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

1983 …2020

Research output per year

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Research mainly in environmental and sustainability education, transdisciplinary and phenomenon based learning, and education in the Anhropocene.

Teacher educator with courses in science education and sustainability education.

 

Ansioluettelo

Lili-Ann Wolff is Doctor of Education and Asssociate Professor in environmental education. She works as a lecturer in science education. Besides a master and doctorate in education, she has also graduated in science and philosophy.

Since the 1980s she has been involved in sustainability education and since the millennium shift in sustainability education research. Her training and work experience include educational leadership, planning, production of teaching materials and programs, and practical teaching (of all age groups). Likewise, she has written numerous and diverse articles, made evaluations, participated in policy work and performed research both alone and in several national and international project groups.

She has a long experience of international cooperation and networking as a member of many strategic working groups, and she has been engaged in politics on many levels. Her research interest is sustainability education from transdisciplinary and critical views combining education, philosophy, and history of science, natural sciences and arts.

Her doctoral thesis Nature and sustainability: An educational study with Rousseau and Foucault (2011) deals with the ethics of sustainability from a philosophical/historical view. It was awarded with the highest grade (laudatur/A). The topics of her forthcoming articles (2020-2021) are for example We have all been monkeys; Scientific literacy and social sustainability, Nature as aesthetic experience: How to engage small children, Learning in the Anthropocene, and Sustainable leadership: Non-affirmative education as a norm critical approach? 

 

Koulutus / tieteellinen pätevyys

Education, Philosophy, Science

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • 611 Filosofia
  • 1172 Ympäristötiede

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

An Issue of Scale: The Challenge of Time, Space and Multitude in Sustainability and Geography Education

Skarstein, F. & Wolff, L-A., 23 tammikuuta 2020, julkaisussa : Education Sciences. 10, 2, 18 Sivumäärä, 28.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Social sustainability and transformation in higher educational settings: A utopia or possibility?

Wolff, L-A. & Ehrström, P., 20 toukokuuta 2020, julkaisussa : Sustainability. 12, 10, 21 Sivumäärä, 4176.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Species Learning and Biodiversity in Early Childhood Teacher Education

Wolff, L-A. & Skarstein, T. H., 3 toukokuuta 2020, julkaisussa : Sustainability. 12, 9, 20 Sivumäärä, 3698.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Mission of Early Childhood Education in the Anthropocene

Wolff, L-A., Skarstein, T. & Skarstein, F., helmikuuta 2020, julkaisussa : Education Sciences. 10, 2, 21 Sivumäärä, 27.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Ilmiöoppiminen yhteistyönä Suomenlinnassa

Wolff, L-A., Kaihovirta, H., Schaffar-Kronqvist, B., Savijärvi, M., Wallinheimo, K., Mikander, P. & Slotte, A., kesäkuuta 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus = World heritage and cultural education. Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (toim.). Rauma: Rauman Normaalikoulu Teacher Training School, s. 148-159 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Projektit

Education for Sustainable Development in the Nordic Countries

Wolff, L., Jónsson, Ó. P., Bengtsson, S., Lyysgaard, J. A., Øyehaug, A. B. Ø., Didham, R. J. & Guðmundsson, B.

01/05/201931/12/2020

Projekti: Tutkimusprojekti

EduAnt: Education in the Anthropocene

Wolff, L., Skarstein, T. & Skarstein, F.

15/01/2019 → …

Projekti: Tutkimusprojekti

Sustainability in the Curricula

Wolff, L., Hofman-Bergholm, M. & Furu, A.

01/01/2018 → …

Projekti: Tutkimusprojekti

LISMUS: Lit­er­acy and Sci­ence in mul­ti­cul­tural schools

Vuorenpää, S. & Wolff, L.

01/10/2017 → …

Projekti: Tutkimusprojekti

Aktiviteetit

Education Inquiry (Lehti)

Lili-Ann Wolff (Arvioitsija (reviewer))
toukokuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

NERA 2020 Rethinking the futures of education in the Nordic countries

Ólafur Jónsson (Puhuja: esitelmän pitäjä), Bragi Guðmundsson (Puhuja: esitelmän pitäjä), Anne Bergliot Øyehaug Øyehaug (Puhuja: esitelmän pitäjä), Robert James Didham (Puhuja: esitelmän pitäjä), Lili-Ann Wolff (Puhuja: esitelmän pitäjä), Stefan Bengtsson (Puhuja: esitelmän pitäjä), Jonas Andreasen Lysgaard (Puhuja: esitelmän pitäjä)
6 maaliskuuta 2020

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Karlstad University (Ulkoinen yksikkö)

Lili-Ann Wolff (Hallituksen jäsen)
maaliskuuta 2020huhtikuuta 2020

Aktiviteetti: JäsenyystyypitJäsenyys tai muu rooli arviointiryhmässä

Reviewer of three abstracts for the TEPE 2020 Conference (Teacher Education Policy in Europe)

Lili-Ann Wolff (Osallistuja)
helmikuuta 2020maaliskuuta 2020

Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypitTyypit: Muut aktiviteetit - Muut

Publishing sustainability research – what’s up?

Lili-Ann Wolff (Puhuja: esitelmän pitäjä)
6 toukokuuta 2020

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Lehtileikkeet

Kestävän kehityksen pedagogiikka - teoriaa ja käytäntöjä

Anna Uitto, Lili-Ann Wolff, Seppo Saloranta & Anna Lehtonen

31/05/2019

1 Median myötävaikutus

Lehdistö/media

Phenomenon basen learning/YLE news

Lili-Ann Wolff

27/11/2018

1 Median myötävaikutus

Lehdistö/media

Fenomen på Sveaborg

Lili-Ann Wolff

04/04/2018

1 Median myötävaikutus

Lehdistö/media