Ei valokuvaa: Mélanie Buchart
  • PL 24 (Unioninkatu 40)

    00014

    Suomi

20072019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Koulutus / tieteellinen pätevyys

French Philology, Doctor's degree, University of Paris 8

Didactics of French as a Foreign Language, Master's degree, Université d'Artois

Keywords

  • 6121 Kielitieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Publications and projects within past five years.

Julkaisut 2007 2019

"Qui ne connaît pas de langues étrangères ne sait rien de la sienne". Le plurilinguisme en Finlande : discours, pratiques et représentations

Buchart, M. E., 2019, Penser la didactique du plurilinguisme et ses mutations: Idéologies, politiques, dispositifs. Suzuki, E., Potolia, A. & Cambrone-Lasnes, S. (toim.). Rennes: Presses Universitaires de Rennes, s. 41-53 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sources du savoir, sources de l’information, sources de l’énonciation

Määttä, S. K. (toim.), Buchart, M. E. (toim.) & Djupsjö, A. (toim.), 2019, Helsinki: Société Néophilologique de Helsinki. 139 Sivumäärä (Mémoires de la société néophilologique de Helsinki; Vuosikerta CIV)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Exercices de grammaire: Cahier d'exercices

Buchart, M. E., Hakulinen, L., Havu, E. E. & Riippa, A., elokuuta 2018, 88 Sivumäärä. Helsinki : Grano Oy.

Tutkimustuotos: Muu julkaisuTutkimus

Kielten kandiohjelman opetuksen digiloikka -hankkeen raportti

Lennes, M. E. (toim.), Gruzdeva, E., Kittilä, S. T., Buchart, M. E., Kim, J-Y., Aunio, M., Hiltunen, T. & Kopotev, M., 18 toukokuuta 2018

Tutkimustuotos: Ei-tekstimuotoinenAudiovisuaalinen tuotosAmmatillinen

Open access

La construction discursive de l'altérité francophone dans les manuels de FLE finlandais: une dichotomie contreproductive ?

Buchart, M. E., heinäkuuta 2018, Français langue ardente: Volume V Le français pour et par la diversité et l'éducation plurilingue et interculturelle : Volume V Le français pour et par la diversité et l'éducation plurilingue et interculturelle . Eid, C., Englebert, A. & Geron, G. (toim.). Fédération Internationale des professeurs de français, FIPF, Vuosikerta 5. s. 73-84 12 Sivumäärä (Actes du XIVe congrès mondial de la FIPF ; nro 5).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit 2017 2018

Aktiviteetit 2008 2019

  • 45 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
  • 5 Suullinen esitys
  • 2 Non-academic visit to other institution
  • 1 Kutsuesitelmä

CoCoLaC workshop: Open Access Publishing and the Choice of Appropriate Publication Channels

Mélanie Buchart (Osallistuja)
5 huhtikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

22ème Rencontre des professeurs de français de l'enseignement supérieur

Mélanie Buchart (Osallistuja)
26 huhtikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Suomea intensiivisesti 4C

Mélanie Buchart (Osallistuja)
23 heinäkuuta 20189 elokuuta 2018

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Suomea intensiivisesti 3B

Mélanie Buchart (Osallistuja)
4 kesäkuuta 201821 kesäkuuta 2018

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Conférence Héraclès

Mélanie Buchart (Puhuja: esitelmän pitäjä), Sabine Kraenker (Puhuja: esitelmän pitäjä)
16 toukokuuta 201819 toukokuuta 2018

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen