Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Keywords

  • 116 Kemia
  • teacher education and teacher professional development
  • science education (e.g. non-formal learning in LUMA activities)
  • chemistry education (e.g. chemistry as science, education for sustainable education, ICT in education, inquiry and integrated education)

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Publications and projects within past five years.

Julkaisut 1988 2019

Project-Based Learning (PBL) in Practise: Active Teachers' Views of Its' Advantages And Challenges

Aksela, M. K. & Haatainen, O. M., 2019, 5th International STEM in Education Conference Proceedings: Integrated Education for the Real World . Queensland University of Technology

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

Design-based research: Educational chemistry card and board games

Tuomisto, M., 26 kesäkuuta 2018, Helsinki: Department of Chemistry, Faculty of Science, University of Helsinki. 218 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaMonografia

Dynamics of the Community of Inquiry (CoI) within a Massive Open Online Course (MOOC) for In-Service Teachers in Environmental Education

Kaul, M., Aksela, M. K. & Wu, X., kesäkuuta 2018, julkaisussa : Dirasat. Educational Sciences. 8, 2, 15 Sivumäärä, 40.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Projektit 1999 2019

Palkinnot

Global Best Awards 2008 -kunniamaininta: LUMA-keskustoiminta

Maija Katariina Aksela (Vastaanottaja), 3 syyskuuta 2008

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Global Best Award (Serie: STEM in Europe)

Maija Katariina Aksela (Vastaanottaja), Anette Markula (Vastaanottaja) & Outi Maria Haatainen (Vastaanottaja), 19 lokakuuta 2018

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Hopeinen ansiomerkki

Maija Katariina Aksela (Vastaanottaja), 1995

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

J.V.Snellmannin tiedonjulkistamispalkinto

Maija Katariina Aksela (Vastaanottaja), 26 maaliskuuta 2010

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Aktiviteetit 1995 2019

Kehittämistutkimus: kolmiulotteisesti tulostetut molekyylimallit optisen isomerian opetuksessa

Maija Katariina Aksela (Ohjaaja), Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2019 → …

Aktiviteetti: TutkimustyypitMuun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)

Aineenopettajaopiskelijoiden käsityksiä kestävästä kehityksestä ja kiertotaloudesta

Maija Katariina Aksela (Ohjaaja), Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018

Aktiviteetti: TutkimustyypitMuun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)

Engaging Children, Youth and Teachers in Chemistry through Non-Formal Education in the Finnish LUMA Ecosystem

Maija Katariina Aksela (Puhuja)
4 syyskuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Lukion ja yliopiston yhteiskurssin relevanssi lukiolaisen ja yliopisto-opiskelijan näkökulmasta – Tapaustutkimus Globaalit haasteet -kurssilta

Maija Katariina Aksela (Ohjaaja), Johannes Pernaa (Ohjaaja)
2018

Aktiviteetti: TutkimustyypitMuun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)

Supporting Future Chemistry Teachers’ Professional Development of Research-Based Teaching via DBR

Johannes Pernaa (Puhuja), Maija Katariina Aksela (Puhuja)
6 kesäkuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Tiedosto