Tutkimustuotoksia vuodessa
Henkilökohtainen profiili
Keywords
- 116 Kemia
- teacher education and teacher professional development
- science education (e.g. non-formal learning in LUMA activities)
- chemistry education (e.g. chemistry as science, education for sustainable education, ICT in education, inquiry and integrated education)
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Publications and projects within past five years.
Julkaisut 1988 2019
Project-Based Learning (PBL) in Practise: Active Teachers' Views of Its' Advantages And Challenges
Aksela, M. K. & Haatainen, O. M., 2019, 5th International STEM in Education Conference Proceedings: Integrated Education for the Real World . Queensland University of TechnologyTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Konferenssiartikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Collaborative science education at the University of Helsinki: ChemistryLab Gadolin: a science lab as an inspiring environment for learning, development and research since 2008
Aksela, M. K., Pernaa, J. I. S., Blomgren, P. I. A. & Rautiainen, I. M., 19 syyskuuta 2018, Helsinki: University of Helsinki. 70 SivumääräTutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Tieteellinen
Collaborative Science Education at the University of Helsinki since 2003: New Solutions and Pedagogical Innovations for Teaching from Early Childhood to Universities
Aksela, M. (toim.), Oikkonen, J. (toim.) & Halonen, J. (toim.), helmikuuta 2018, Helsinki: Unigrafia oy. 121 SivumääräTutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Tieteellinen
Design-based research: Educational chemistry card and board games
Tuomisto, M., 26 kesäkuuta 2018, Helsinki: Department of Chemistry, Faculty of Science, University of Helsinki. 218 SivumääräTutkimustuotos: Opinnäyte › Väitöskirja › Monografia
Dynamics of the Community of Inquiry (CoI) within a Massive Open Online Course (MOOC) for In-Service Teachers in Environmental Education
Kaul, M., Aksela, M. K. & Wu, X., kesäkuuta 2018, julkaisussa : Dirasat. Educational Sciences. 8, 2, 15 Sivumäärä, 40.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Projektit 1999 2019
Matematiikan opetuksen ja oppimisen täydennyskoulutusohjelma 2018-2019
Aksela, M. K., Hietakymi-Sandberg, E., Sundqvist, I., Hannula, M. S., Huotilainen, M. J., Löfström, T. E., Aaltonen, S. M., Jansson, S. A., Öz, M., Larionova, M., Jyrinsalo, A. K., Helsten, L., Kangas, J. H., Hirvonen, M., Ekstam, U. C., Tuohilampi, L. P., Koponen, M. A. K. & Portaankorva-Koivisto, P. M.
01/01/2018 → 31/12/2019
Projekti: Muu projekti › Koulutus
Modern ICT technology in chemistry education
Aksela, M. K. & Pernaa, J. I. S.
01/08/2017 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
Development of future teacher's identity in non-formal learning environments
Aksela, M. K. & Halonen, J. E.
01/08/2017 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
Yhteisölliset tutkimusperustaiset oppimisympäristöt opettajankoulutuksessa LUMA-ekosysteemissä
Aksela, M. K., Haatainen, O. M. & Ikävalko, M. S. T.
01/08/2017 → 31/12/2019
Projekti: Tutkimusprojekti
Integrated science education: science, tehnology and art
Aksela, M. K., Haatainen, O. M. & Turkka, J. S.
01/01/2017 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
Palkinnot
Fouding member of Teachers' Academy, University of Helsinki (Opettaja Akatemian perustajajäsen)
Maija Katariina Aksela (Vastaanottaja), 2013
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Global Best Awards 2008 -kunniamaininta: LUMA-keskustoiminta
Maija Katariina Aksela (Vastaanottaja), 3 syyskuuta 2008
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Global Best Award (Serie: STEM in Europe)
Maija Katariina Aksela (Vastaanottaja), Anette Markula (Vastaanottaja) & Outi Maria Haatainen (Vastaanottaja), 19 lokakuuta 2018
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Hopeinen ansiomerkki
Maija Katariina Aksela (Vastaanottaja), 1995
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
J.V.Snellmannin tiedonjulkistamispalkinto
Maija Katariina Aksela (Vastaanottaja), 26 maaliskuuta 2010
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Aktiviteetit 1995 2019
- 199 Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
- 66 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
- 34 Tyypit: Muut aktiviteetit - Muut
- 26 Jäsenyys tai muu rooli kansallisessa/kansainvälisessä komiteassa, toimikunnassa tai hallituksessa
-
144
Muut aineistot
Kehittämistutkimus: kolmiulotteisesti tulostetut molekyylimallit optisen isomerian opetuksessa
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja), Johannes Pernaa (Ohjaaja)Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
Aineenopettajaopiskelijoiden käsityksiä kestävästä kehityksestä ja kiertotaloudesta
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja), Johannes Pernaa (Ohjaaja)Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
Engaging Children, Youth and Teachers in Chemistry through Non-Formal Education in the Finnish LUMA Ecosystem
Maija Katariina Aksela (Puhuja)Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
Lukion ja yliopiston yhteiskurssin relevanssi lukiolaisen ja yliopisto-opiskelijan näkökulmasta – Tapaustutkimus Globaalit haasteet -kurssilta
Maija Katariina Aksela (Ohjaaja), Johannes Pernaa (Ohjaaja)Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
Supporting Future Chemistry Teachers’ Professional Development of Research-Based Teaching via DBR
Johannes Pernaa (Puhuja), Maija Katariina Aksela (Puhuja)Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Lehdistö/media
Marraskuun avaus: Formatiivinen arviointi LUMA-aineiden oppimisessa ja opetuksessa
02/11/2015
1 mediatuotos
Lehdistö/media