Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Aiemmin olen tutkinut laaja-alaisesti musiikin havaitsemisen ja oppimisen sekä kuntoutumisen aivoperustaa. Tällä hetkellä selvitän, voidaanko akateemisten ja kognitiivisten taitojen oppimista edistää musiikin avulla. Jatkossa toivon voivani tutkia oppimisen kognitiivisia, emotionaalisia ja motivationaalisia lainalaisuuksia monimetodisesti ja monitieteisesti oppimistilanteiden aikana.

Asemat yliopiston ulkopuolella

Visiting professor, Beijing Normal University, Advanced Innovation Center for Future Education

1 kesäkuuta 201831 toukokuuta 2020

Keywords

  • 516 Kasvatustieteet
  • 515 Psykologia
  • 6131 Teatteri, tanssi, musiikki, muut esittävät taiteet
  • 3112 Neurotieteet
  • 3124 Neurologia ja psykiatria

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Publications and projects within past five years.

Julkaisut 1992 2019

Effects of musical experience on children's language and brain development

Linnavalli, T., 2019, Helsinki : Helsingin yliopisto. 81 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Fractionating auditory priors: A neural dissociation between active and passive experience of musical sounds

Kliuchko, M., Brattico, E., Gold, B. P., Tervaniemi, M., Bogert, B., Toiviainen, P. & Vuust, P., 3 toukokuuta 2019, julkaisussa : PLoS One. 14, 5, 18 Sivumäärä, 0216499.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Työkaluja ja menetelmiä globaalien kompetenssien oppimisen tukemiseen

Lakkala, M., Salmela-Aro, K., Kallunki, V., Männistö, T., Pulkkinen, S-A., Fagerholm, F., Dexter, P., Harjula, V-M., Tervaniemi, M. & Toom, A., maaliskuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitPosteriTutkimusvertaisarvioitu

Open access

Automatic processing of musical sounds in the human brain

Brattico, E., Olcese, C. & Tervaniemi, M., 2018, Springer Handbook of Systematic Musicology. Bader, R. (toim.). Berlin, Heidelberg: Springer-Verlag, s. 441-452 12 Sivumäärä (Springer Handbooks).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Behavioral and subcortical signatures of musical expertise in Mandarin Chinese speakers

Dawson, C., Tervaniemi, M. & Aalto, D., 4 tammikuuta 2018, julkaisussa : PLoS One. 13, 1, 14 Sivumäärä, 0190793.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Projektit 2004 2020

Palkinnot

Dlearn.Helsinki - Helsinki Challenge Science Competition Finalist

Auli Toom (Vastaanottaja), Katariina Salmela-Aro (Vastaanottaja), Minna Lakkala (Vastaanottaja), Mari Tervaniemi (Vastaanottaja), Veera Kallunki (Vastaanottaja), Tomi Männistö (Vastaanottaja), Pasi Silander (Vastaanottaja), Veli-Matti Harjula (Vastaanottaja) & Niko Lindholm (Vastaanottaja), 19 kesäkuuta 2017

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Aktiviteetit 1999 2019

Co-supervisor of Peixin Nie

Mari Tervaniemi (Ohjaaja)
2019 → …

Aktiviteetti: TutkimustyypitVäitöskirjan ohjaaja tai sivuohjaaja

Illuminated Erasmus+ project meeting

Mari Tervaniemi (Osallistuja)
3 kesäkuuta 20195 kesäkuuta 2019

Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypitTyypit: Muut aktiviteetit - Muu opetustyö

Kohtio - Education meets technology

Mari Tervaniemi (Puhuja: esitelmän pitäjä)
11 huhtikuuta 201912 huhtikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitPublic Talks

Chinese-American-Finnish Workshop: 21st Century Intelligent Technology Tools in Education

Mari Tervaniemi (Osallistuja)
27 toukokuuta 201928 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Chinese-American-Finnish Workshop: 21st Century Intelligent Technology Tools in Education

Mari Tervaniemi (Osallistuja)
13 helmikuuta 201915 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen