Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2002 2018

  • 7 Artikkeli
  • 6 Kirjan luku tai artikkeli
  • 6 Konferenssiartikkeli
  • 1 Kirja
2018

Long-Term Teacher Orchestration of Technology-mediated Collaborative Inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 62, 3, s. 407-432 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Balancing structure and flexibility: Teacher’s orchestration in collaborative long-term inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2017, Enquiry and project based learning: Students, schools and society. Leat, D. (toim.). London: Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

Kokonainen käsityö ja suunnittelun ohjaaminen peruskoulussa - käsityön opettajaopiskelijoiden kokemuksia

Kokko, S., Viilo, M., Matinlauri, M. & Tokola, A., joulukuuta 2014, Suunnittelusta käsin : Käsityön tutkimuksen ja opetuksen vuoropuhelua. Nuutinen, A., Päivi, F., Kokko, S. & Lahti, H. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, s. 81-98 18 Sivumäärä (Kotitalous- ja käsityötieteiden julkaisuja ; nro 36).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2013

Oppimisen ohjaaminen teknologia-intensiivisessä oppimisympäristössä

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K. & Hakkarainen, K., 2013, Oppiminen ja pedagogiset käytännöt varhaiskasvatuksesta perusopetukseen. Pyhältö, K. & Vitikka, E. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 203-217 15 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat; nro 2013:9).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2012

Architecture Project: City Plan, Home and Users - Children as Architects

Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K., Raunio, A-M. & Viilo, M., 2012, julkaisussa : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 45, s. 21-31 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Infrastructures for technology-supported collective inquiry learning in science

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 4 joulukuuta 2012, Orchestrating inquiry learning: Contemporary Perspectives on supporting scientific inquiry learning. Littleton, K., Scanlon, E. & Sharples, M. (toim.). London: Routledge, s. 128-145 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Teacher's Balance between Structure and Flexibility in the Technology-Enhanced Collaborative Inquiry Setting

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2012, The Future of Learning: Proceedings of the 10th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2012) - Volume 2, Short Papers, Symposia, and Abstracts: Proceedings of the 10th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2012. van Alst, J., Thompson, K., Jacobson, M. J. & Reimann, P. (toim.). Sydney: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Vol 2. s. 346-350 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Enhancing the Social and Cognitive Benefits of Digital Tools and Media

Lafierre, T., Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P., Hakkarainen, K., Oshima, J., Scardamalia, M., Bereiter, C., Chen, B., Chuy, M., Resendes, M., van Aalst, J., Chan, C., Bielaczyc, K., Hong, H-Y. & Zhang, J., heinäkuuta 2011, Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice: CSCL2011 Conference Proceedings Volume III - Community Events Proceedings. Spada, H., Stahl, G., Miyake, N. & Law, N. (toim.). ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 3. s. 1112-1119 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Supporting the technology-enhanced collaborative inquiry and design project: A teacher's reflections on practices

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2011, julkaisussa : Teachers and Teaching. 17, 1, s. 51-72 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Learning by collaborative designing: technology-enhanced knowledge practices

Seitamaa-Hakkarainen, P., Viilo, M. & Hakkarainen, K., 2010, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 20, 2, s. 109-136 28 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

Yhteisöllisyyttä käsityön suunnitteluprosessiin

Lahti, H. & Viilo, M., 2009, julkaisussa : Tekstiiliopettaja. 55, 2, s. 18-19 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

2006

Kaava, koti, käyttäjä – lapset arkkitehteinä

Iivonen, M., Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2006, julkaisussa : Tekstiiliopettaja. 2006, 2, s. 14-15 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Kunskapa med kläder

Bläuer, P., Iivonen, M., Lahti, H. & Mäki-Tuominen, J., 2006, [Helsingfors]: Utbildningsstyrelsen.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Organizing the Computer-supported Collaborative Knowledge-building project: A Teacher's reflections and practices

Iivonen, M. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2006, Human Perspectives on Sustainable Future: The Proceeding of the 5th International Household & Family Research Conference 6-9.6.2006. Rauma, A-L., Pöllänen, S. & Seitamaa-Hakkarainen, P. (toim.). Joensuu: University of Joensuu, s. 298-303 6 Sivumäärä (Research Reports of the Faculty of Education; nro 99).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2005

Pukeutumisen tie ohjaa yhteisölliseen ongelmanratkaisuun

Lahti, H. & Iivonen, M., 2005, julkaisussa : Tekstiiliopettaja. 51, 1, s. 12-13 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Student reflections on collaborative design process

Iivonen, M. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2005, Designs on eLearning: Proceedings of the International Conference on Teaching and Learning with Technology in Art Design. London: University of the Arts London

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2004

Esimerkki oppimisaihion käytöstä tutkivassa oppimisessa

Lahti, H. I. E. & Viilo, M., 2004, Opi ja onnistu verkossa - aihiot avuksi. Ilomäki, L. (toim.). Opetushallitus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Exempel på användning av ett lärobject vid undersökande lärande

Lahti, H. I. E. & Viilo, M., 2004, Kunskapa på nätet – med hjälp av lärobject. Ilomäki, L. (toim.).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Understanding cultural diversity of artifacts through collaborative knowledge building

Lahti, H. I. E., Viilo, M. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2004, Neothemi : cultural heritage and ICT: theory & practice. Karppinen, S. (toim.). University of Helsinki, (Studia Paedagogica; nro 32).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2002

Computer-support for participatory designing: A pilot study

Seitamaa-Hakkarainen, P., Lahti, H. I. E., Iivonen, M. & Hakkarainen, K., 2002, Computer-supported collaborative learning: Foundations for a CSCL community. Stahl, G. (toim.). Mahwah: Erlbaum

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu