Valokuva Markku Hannula
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

1997 …2023

Research output per year

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

Suodatin
Konferenssiartikkeli
2019

Eye movements during collaborative geometry problem solving lesson

Hannula, M. S., Toivanen, M. & Garcia Moreno-Esteva, E., 2019, Proceedings of the PME and Yandex Russian conference: Technology and Psychology for Mathematics Education. Shvarts, A. (toim.). Moscow: HSE Publishing House, s. 138-145 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Making and observing visual representations during problem solving: An eye tracking study

Hannula, M. S. & Toivanen, M., 2019, Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Graven, M., Venkat, H., Essien, A. A. & Vale, P. (toim.). Pretoria, South Africa: PME International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta Vol 2. s. 328-335 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Students' view of mathematics in general high school and vocational high school

Sthephani, A., Hidayat, R., Hannula, M. S. & Saad, M. R. M., 2019, julkaisussa : Journal of Physics : Conference Series. 1321, 5

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher-student eye contacts during whole-class instructions and small-group scaffolding: A case study with multiple mobile gaze trackers

Haataja, E., Salonen, V., Laine, A., Toivanen, M. & Hannula, M. S., 2019, Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019). Jankvist, U. T., Van den Heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (toim.). Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University, s. 1435-1442 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

The effect of digital tools on visual attention during problem solving: Variance of gaze fixations when working with GeoGebra or on paper

Hannula, M. S. & Toivanen, M., 2019, Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019). Jankvist, U. T., Van den Heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (toim.). Utrechet, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University, s. 2838-2845 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2018

Self-made mobile gaze tracking for group studies: Eye Tracking Research and Applications Symposium (ETRA)

Toivanen, M., Salonen, V. & Hannula, M., 2018, Proceedings of the 2018 ACM Symposium on Eye Tracking Research & Applications. New York: ACM, 2 Sivumäärä 97

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teacher’s gaze behavior when scaffolding peer interaction and mathematical thinking during collaborative problem-solving activity

Haataja, E., Garcia Moreno-Esteva, E., Toivanen, M. & Hannula, M. S., 2018, Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C. & Sumpter, L. (toim.). Umeå, Sweden: PME International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta Volume 2. s. 475-482 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The national validation of Finnish mathematics teachers' lexicon

Hannula, M. S., 2018, Nordic Research in Mathematics Education: Papers of NORMA 17 - The Eighth Nordic Conference on Mathematics Education Stockholm, May 30–June 2, 2017. Norén, E., Palmér, H. & Cooke, A. (toim.). Göteborg: Svensk förening för matematikdidaktisk forskning, s. 129-138 10 Sivumäärä (Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning SMDF; nro 12).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2017

Identifying subgroups of CERME affect research papers

Hannula, M. S. & Garcia Moreno-Esteva, E., 2017, Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017). . Dooley, T. & Gueudet, G. (toim.). Dublin, Ireland: Dublin City University, s. 1098 - 1105 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

It is impossible to teach problem solving

András, S. & Hannula, M. S., 2016, Proceedings of the 40th Conference for the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME40, Szeged, Hungary, 3–7 August, 2016. Csíkos, C., Rausch, A. & Szitányi, J. (toim.). Szeged, Hungary: The International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta Volume 1. s. 75-81 7 Sivumäärä (Proceedings of the International Conference for the Psychology of Mathematics Education; Vuosikerta 2016).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

LANGUAGE MEDIATING LEARNING: THE FUNCTION OF LANGUAGE IN MEDIATING AND SHAPING THE CLASSROOM EXPERIENCES OF STUDENTS, TEACHERS AND RESEARCHERS

Clarke, D., Díez-Palomar, J., Hannula, M., Chan, M. C. E., Mesiti, C., Novotna, J., Žlábková, I., Yiming, C., Guowen, Y., Hollingsworth, H., Roan, K., Jazby, D., Tuohilampi, L. & Dobie, T., 2016, Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME40, Szeged, Hungary, 3–7 August, 2016. Csíkos, C., Rausch, A. & Szitányi, J. (toim.). Szegrd, Hungary: The International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta Volume 1. s. 349-374 26 Sivumäärä (Proceedings of the International Conference for the Psychology of Mathematics Education; Vuosikerta 2016).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Silent gazing during geometry problem solving, insights from eye tracking

Hannula, M. & Williams, G., 2016, Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Volume 2: research reports. Csíkos, C., Rausch, A. & Szitányi, J. (toim.). Szeged, Hungary: The International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta Volume 2. s. 353–360 8 Sivumäärä (Proceedings of the International Conference for the Psychology of Mathematics Education; Vuosikerta 2016).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

WHEN DOES VISUAL INFORMATION BECOME RELEVANT IN A DYNAMIC PROBLEM SOLVING TASK IN THE CLASSROOM? – AN EYE TRACKING CASE STUDY

Garcia Moreno-Esteva, E., Hannula, M. S. & Toivanen, M., 2016, (Jätetty) Unknown host publication. s. 1-8 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliAmmatillinen

Tiedosto
2015

Changes in Finnish Teachers’ Mathematical Beliefs and an Attempt to Explain Them

Oksanen, S., Hannula, M. S. & Pehkonen, E., 2015, Views and Beliefs in Mathematics Education: Results of the 19th MAVI Conference. Bernack-Schüler, C., Erens, R., Eichler, A. & Leuders, T. (toim.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, s. 27-41 15 Sivumäärä (Freiburger Empirische Forschung in der Mathematikdidaktik).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Chilean and Finnish Teachers' Conceptions on Mathematics Teaching

Salo i Nevado, L., Portaankorva-Koivisto, P., Pehkonen, E., Varas, L., Hannula, M. & Näveri, L., 2015, Views and Beliefs in Mathematics Education: Results of the 19th MAVI Conference. Bernack-Schüler, C., Erens, R., Leuders, T. & Eichler, A. (toim.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, s. 43-53 11 Sivumäärä (Freiburger Empirische Forschung in der Mathematikdidaktik).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

A longitudinal analysis of the relationship between mathematics-related affect and achievement in Finland

Hannula, M. S., Bofah, E. A., Tuohilampi, L. & Metsämuuronen, J., 2014, Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36 (Vol. 3): Volume 3. Oesterle, S., Liljedahl, P., Nicol, C. & Allan, D. (toim.). Vancouver, Canada: PME, Vuosikerta Volume 3. s. 249-256 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Analyzing students' emotional states during problem solving using automatic emotion recognition software and screen recordings

Pesonen, J. A. & Hannula, M. S., 2014, Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36 (Vol. 4). Liljedahl, P., Oesterle, S., Nicol, C. & Allan, D. (toim.). Vancouver, Canada: PME, Vuosikerta Volume 4. s. 417-424 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Comparing the structures of 3rd graders' mathematics-related affect in Chile and Finland

Tuohilampi, L., Hannula, M. S., Giaconi, V., Laine, A. & Näveri, L., 2014, CERME 8, 6-10- February 2013, Manavgat-Side, Antalya - Turkey: WG (Working groups) 11 Papers. ERME, 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Examining Mathematics-Related Affect and Its Development During Comprehensive School Years in Finland

Tuohilampi, L., Hannula, M. S., Laine, A. & Metsämuuronen, J., 2014, Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36 (Vol. 5). Nicol, C., Oesterle, S., Liljedahl, P. & Allan, D. (toim.). Vancouver, Canada: PME, Vuosikerta Volume 5. s. 281-288 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Mathematics Teachers' Beliefs in Estonia, Latvia and Finland

Hannula, M. S., Lepik, M., Pipere, A. & Tuohilampi, L., 2014, CERME 8, 6-10- February 2013, Manavgat-Side, Antalya - Turkey: WG (Working groups) 11 Papers. ERME, 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opettajien kysymykset heidän ohjatessaan 3-5 luokkalaisten avoimia ongelmanratkaisutehtäviä

Näveri, L., Ahtee, M., Laine, A., Portaankorva-Koivisto, P., Pehkonen, E. & Hannula, M. S., joulukuuta 2014, Spaces for learning: past, present and future: proceedings of the FMSERA 30th annual symposium in Vaasa, November 6-8, 2013. Röj-Lindberg, A-S., Burman, L., Kurtén-Finnäs, B. & Linnanmäki, K. (toim.). Vasa: Åbo Akademi, s. 151-164 14 Sivumäärä (Reports from the Faculty of Education; nro 36).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher metaphors - differences between Finnish in-service and pre-service mathematics teachers

Oksanen, S., Portaankorva-Koivisto, P. & Hannula, M. S., 2014, Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36 (Vol. 4). Liljedahl, P., Oesterle, S., Nicol, C. & Allan, D. (toim.). Vancouver, Canada: PME, Vuosikerta Volume 4. s. 361-368 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Changes in Finnish mathematics teachers'’ beliefs during 1987-2012

Oksanen, S. & Hannula, M. S., 2013, Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Volume 3: "Mathematics learning across the life span". Lindmeier, A. M. & Heinze, A. (toim.). Kiel: IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Matematik an der Universität Kiel, Vuosikerta Volume 3. s. 417-424 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Mathematics teachers' beliefs and schools' micro-culture as predictors of constructivist practices in Estonia, Latvia and Finland

Hannula, M. S., Pipere, A., Lepik, M. & Kislenko, K., 2013, Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education : Volume 2 : "Mathematics learning across the life span". Lindmeier, A. M. & Heinze, A. (toim.). Kiel: IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Matematik an der Universität Kiel, Vuosikerta Volume 2. s. 433-440 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Suomalaisten ja chileläisten alaluokkien opettajien esille tuomia uskomuksia ongelmanratkaisusta

Näveri, L., Araya, P., Pehkonen, E., Laine, A. & Hannula, M. S., 2013, Proceedings of the 2012 Annual Conference of Finnish Mathematics and Science Education Research Association: Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseuran konferenssijulkaisu 2012. Hähkiöniemi, M., Leppäaho, H., Nieminen, P. & Viiri, J. (toim.). Jyväskylä: University of Jyväskylä, s. 83-94 12 Sivumäärä (Research / University of Jyväskylä, Department of Teacher Education; nro 90).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2012

Learning density of numbers in elementary teacher education

Hannula, M. S., Laine, A., Pehkonen, E. & Kaasila, R., 2012, Proceedings of NORMA 11: The Sixth Conference on Mathematics Education in Reykjavík, May 11.-14. 2011.. Gunnarsdóttir, G. H., Hreinsdóttir, F., Pálsdóttir, G., Hannula, M. S., Hannula-Sormunen, M. & Jablonka, E. (toim.). Reykjavík: Háskólaútgáfan, University of Iceland Press

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Third-graders' problem solving performance and teachers' actions

Laine, A., Näveri, L., Pehkonen, E., Ahtee, M., Heinilä, L. & Hannula, M. S., 2012, Learning Problem Solving And Learning Through Problem Solving: Proceedings from the 13th ProMath conference, 2-4 September 2011, Umeå, Sweden: Proceedings of ProMath conference 2011. Bergqvist, T. (toim.). Umeå: UMERC, Umeå University, s. 69-81 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2011

Finnish elementary teachers’ espoused beliefs on mathematical problem solving

Julkaisun otsikon käännös: Suomalaisten alakouluopettajien käsityksiä matemaattisesta ongelmanratkaisustaNäveri, L., Pehkonen, E., Ahtee, M., Hannula, M. S., Laine, A. & Heinilä, L., 2011, Current State of Research on Mathematical Beliefs XVII: Proceedings of the MAVI-17 Conference September 17-20, 2011, Bochum, Germany. Roesken, B. & Casper, M. (toim.). Bochum: Ruhr-Universität Bochum, s. 161-171 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

High expectations, low confidence - discrepancy in self-image as a reason for displeasure in mathematics

Tuohilampi, L. & Hannula, M. S., 2011, Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Ubuz, B. (toim.).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Rationaalilukujen tiheyden ymmärtämisen kehittyminen luokanopettajaopintojen aikana

Hannula, M. S., Laine, A., Pehkonen, E. & Kaasila, R., 2011, Ainedidaktiikka moninaistuvassa maailmassa: Ainedidaktiikan symposium 2010. Juuti, K., Kallioniemi, A., Seitamaa-Hakkarainen, P., Tainio, L. & Uitto, A. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, s. 57-69 13 Sivumäärä (Tutkimuksia / Helsingin yliopisto, käyttäytymistieteellinen tiedekunta, opettajankoulutuslaitos; nro 332).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Reliability and factorial validity of students’ mathematics–belief, representation and preference on function

Bofah, E. A. & Hannula, M. S., 2011, Proceedings of the 17th Conference on Mathematical Views (MAVI17). Roesken, B. & Casper, M. (toim.). Bochum, Germany

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Structuring students' view of learning mathematics

Rösken, B., Hannula, M. S., Pehkonen, E., Kaasila, R. & Laine, A., 2011, Long-term research in the didactics of mathematics and science: Proceedings of the FMSERA Annual Symposium in Vaasa, October 27-28, 2006. Burman, L., Björkqvist, O. & Röj-Lindberg, A-S. (toim.). Vaasa: Åbo Akademi, s. 202-210 9 Sivumäärä (Reports from the Faculty of Education; nro 31).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The case of calculus: comparative look at task representation in textbooks

Bofah, E. & Hannula, M. S., 2011, Cerme 7: Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 9th - 13th February 2011, Rzeszów, Poland. Pytlak, M., Rowland, T. & Swoboda, E. (toim.). Rzeszów: University of Rzeszów, s. 1545-1554 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The structure and dynamics of affect in mathematical thinking and learning

Hannula, M. S., 2011, Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education: Cerme 7, 9th - 13th February 2011, Rzeszów, Poland. Pytlak, M., Rowland, T. & Swoboda, E. (toim.). Rzeszów: University of Rzeszów, s. 34-60 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Structure of Mathematics Related Beliefs, Attitudes and Motivation among Finnish Grade 4 and Grade 8 Students

Hannula, M. S. & Laakso, J., 2011, Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 1, Ankara, Turkey: PME. Ubuz, B. (toim.). Ankara: The International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta Volume 1. 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto
2010

Humour as means to make mathematics enjoyable

Shmakov, P. & Hannula, M. S., 2010, Proceedings of CERME 6, January 28th-February 1st 2009, Lyon France. Lyon: INRP Institut National de Recherche Pédagogique, s. 144 – 153 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Identity and affect in the context of teachers’ professional development

Frade, C., Roesken, B. & Hannula, M. S., 2010, Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME 34, v. 1. Pinto, M. M. F. & Kawasaki, T. F. (toim.). The International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta volume 1. s. 247-279 33 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Summary and conclusions

Hannula, M. S. & Frade, C., 2010, Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME 34, v. 1. Pinto, M. M. F. & Kawasaki, T. F. (toim.). The International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta volume 1. s. 278 – 279 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tension between present and ideal state of teacher identity in the core of professional development

Krzywacki, H. & Hannula, M. S., 2010, Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME 34, v. 1. Pinto, M. M. F. & Kawasaki, T. F. (toim.). The International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta volume 1. s. 267 – 271 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The cabbageworm in the classroom: metaphors as expressions of students' beliefs about the teacher role

Löfström, E., Hannula, M. S. & Poom-Valickis, K., 2010, Mathematics in Different Settings: Proceedings, Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME 34, Brazil, Belo Horizonte, Vol. 3. Pinto, M. M. F. & Kawasaki, T. F. (toim.). Belo Horisonte: Universidade Federal de Minas Gerais, s. 225-232 8 Sivumäärä (PME Conference Proceedings; Vuosikerta 34).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The effect of achievement, gender and classroom context on upper secondary students' mathematical beliefs

Hannula, M. S., 2010, Proceedings of CERME 6, January 28th-February 1st 2009, Lyon France. Lyon: INRP Institut National de Recherche Pédagogique, s. 34–43 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

International trends in mathematics education research

Hannula, M., 2009, Teaching mathematics: retrospective and perspectives : proceedings of the 10th International Conference, Tallinn, May 14-16, 2009 / Edited by Madis Lepik. s. 11-18 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Upper secondary students' mathematical beliefs and their teachers' teaching beliefs

Hannula, M., 2009, Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: in search for theories in mathematics education : PME 33, Thessaloniki - Greece, July 19-24, 2009. volume 3 research reports [Eli-Lee] / Editors: Marianna Tzekaki, Maria Kaldrimidou, Haralambos Sakonidis. s. 3-129 - 3-136

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

Development of mathematics teacher students' teacher identity during teaching practice

Krzywacki-Vainio, H. & Hannula, M., 2008, Proceedings of the Joint Meeting of PME 32 and PME-NA XXX: Morelia, Mexico, July 17-21, 2008 / Editors: Olimpia Figueras, Jose Luis Cortina, Silvia Alatorre, Teresa Rojano, Armando Sepulveda. s. 281-288 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Elementary education students' advancement during mathematics education course and their memories of mathematics in family context

Kaasila, R., Pehkonen, E., Laine, A. & Hannula, M., 2007, Current state of research on mathematical beliefs XII: proceedings of the MAVI-7 Workshop, May 25-28, 2006 / Kirsti Hoskonen and Markku S. Hannula (eds.). Vuosikerta 288. s. 23-34 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Elementary education students' affect towards and advancement in mathematics

Kaasila, R., Pehkonen, E., Laine, A. & Hannula, M., 2007, Tutkimusperustainen opettajankoulutus ja kestävä kehitys: Ainedidaktinen symposiumi Helsingissä 3.2.2006 : osa 1 / Jari Lavonen (toim.). Vuosikerta 285. s. 333-340 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Elementary education students’ memories of mathematics in family context

Hannula, M. S., Kaasila, R., Pehkonen, E. & Laine, A., 2007, Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education - PME 31, Seoul, Korea, July 8-13, 2007: Volume 3. Research Reports: Han-Miy. Woo, J-H., Lew, H-C., Park, K-S. & Seo, D-Y. (toim.). Seoul: The Korea Society of Educational Studies in Mathematics, Vuosikerta 3. s. 1-8 8 Sivumäärä (PME Conference Proceedings; nro 31).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How do teacher trainees talk about the change after mathematics education cource?

Kaasila, M., Laine, A., Pehkonen, E. & Hannula, M., 2007, Current state of research on mathematical beliefs XII: proceedings of the MAVI-7 Workshop, May 25-28, 2006 / Kirsti Hoskonen and Markku S. Hannula (eds.). Vuosikerta 288. s. 35-46 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Identifying Dimensions of Students' View of Mathematics

Rösken, B., Hannula, M., Pehkonen, E., Kaasila, R. & Laine, A., 2007, European Research in Mathematics Education: Proceedings of the Fifth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education. Pitta-Pantazi, D. & Philippou, G. (toim.). Larnaca: European Society for Research in Mathematics Education, s. 349-358 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Millä tavalla luokanopettajaopiskelijoiden matematiikkakuvan muutosta voidaan edistää?

Kaasila, R., Laine, A., Pehkonen, E. & Hannula, M., 2007, Tutkimusperustainen opettajankoulutus ja kestävä kehitys: Ainedidaktinen symposiumi Helsingissä 3.2.2006 : osa 1 / Jari Lavonen (toim.). Vuosikerta 285. s. 349-359 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu