Valokuva: Markku Hannula
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

1997 …2023
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1997 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Investigation of Finnish and German 9th grade students’ personal meaning with relation to mathematics

Suriakumaran, N., Hannula, M. S. & Vollstedt, M., 2019, julkaisussa : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 7, 2

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Teacher-student eye contact during scaffolding collaborative mathematical problem-solving

Haataja, E., Toivanen, M., Laine, A. & Hannula, M. S., 2019, julkaisussa : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 7, 2

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Teacher's visual attention when scaffolding collaborative mathematical problem solving

Haataja, E., Garcia Moreno-Esteva, E., Salonen, V., Laine, A., Toivanen, M. & Hannula, M. S., marraskuuta 2019, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 86, 15 Sivumäärä, 102877.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Young learners' mathematics-related affect: A commentary on concepts, methods, and developmental trends

Hannula, M. S., maaliskuuta 2019, julkaisussa : Educational Studies in Mathematics. 100, 3, s. 309-316 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

Behavioral executive functions among adolescents with mathematics difficulties

Holm, M. E., Aunio, P., Björn, P. M., Klenberg, L., Korhonen, J. & Hannula, M. S., 2018, julkaisussa : Journal of Learning Disabilities. 51, 6, s. 578-588 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Connections of Primary Teachers’ Actions and Pupils’ Solutions to an Open Problem

Laine, A., Näveri, L., Ahtee, M., Pehkonen, E. & Hannula, M. S., kesäkuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 16, 5, s. 967-983 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Lukion ensimmäinen yhteinen matematiikan kurssi – mielekästä ja merkityksellistä?

Portaankorva-Koivisto, P., Eronen, L., Hannula, M. S. & Kupiainen, S., 18 joulukuuta 2018, julkaisussa : FMSERA Journal. 2, 1, s. 57-65 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Mathematics and outdoor photography experience - exploration of an approach to mathematical education, based on the theory of Dewey’s aesthetics

Meier, A., Hannula, M. S. & Toivanen, M., 2018, julkaisussa : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 6, 2, s. 146-166 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access
Tiedosto
2017

Home Resources as a Measure of Socio-economic Status in Ghana

Bofah, E. A-T. & Hannula, M. S., 2017, julkaisussa : Large-Scale Assessments in Education. 5, 15 Sivumäärä, 1.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Lukion opiskelijoiden ja opettajien ensikokemuksia matematiikan yhteisestä MAY-kurssista

Eronen, L., Portaankorva-Koivisto, P., Kupiainen, S. & Hannula, M., 2017, julkaisussa : Dimensio. 81, 4, s. 31-37 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Mathematics-related emotions among Finnish adolescents across different performance levels

Holm, M. E., Hannula, M. S. & Björn, P. M., 2017, julkaisussa : Educational Psychology : An International Journal of Experimental Educational Psychology . 37, 2, s. 205-218 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Developing a method to determine teachers’ and pupils’ activities during a mathematics lesson

Ahtee, M., Pehkonen, E., Laine, A., Näveri, L., Hannula, M. S. & Tikkanen, P., 2016, julkaisussa : Teaching mathematics and computer science.. 14, 1, s. 25-43 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Students' views on mathematics in single-sex and coed classrooms in Ghana

Bofah, E. A-T. & Hannula, M. S., 2016, julkaisussa : European Journal of Science and Mathematics Education . 4, 2, s. 229-250 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2015

Challenging Western Approach to Cultural Comparisons: Young Pupils’ Affective Structures Regarding Mathematics in Finland and Chile

Tuohilampi, L., Hannula, M. S., Varas, L., Giaconi, V., Laine, A., Näveri, L. & Salo i Nevado, L., joulukuuta 2015, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 13, 6, s. 1625-1648 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

TIMSS data in an African comparative perspective: Investigating the factors influencing achievement in mathematics and their psychometric properties

Bofah, E. A-T. & Hannula, M. S., 21 joulukuuta 2015, julkaisussa : Large-Scale Assessments in Education. 3, 35 Sivumäärä, 4.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2014

Gender differences favouring females in Estonian university students’ views of mathematics

Hannula, M. S. & Kaldo, I., 2014, julkaisussa : Nordisk matematikkdidaktikk : Nordisk matematikdidaktik. 19, 1, s. 3-22 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How do Finnish children express care and justice in comic strips and written narratives?

Johansson, J. & Hannula, M. S., 2 lokakuuta 2014, julkaisussa : Journal of Moral Education. 43, 4, s. 516-531 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Comparing mathematics teachers’ beliefs about good teaching: The cases of Estonia, Latvia and Finland

Lepik, M., Pipere, A. & Hannula, M. S., 2013, julkaisussa : Nordisk matematikkdidaktikk : Nordisk matematikdidaktik. 17, 3-4, s. 177-198 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Emotional atmosphere in third-graders’ mathematics classroom – an analysis of pupils’ drawings

Laine, A., Näveri, L., Ahtee, M., Hannula, M. S. & Pehkonen, E., 2013, julkaisussa : Nordisk matematikkdidaktikk : Nordisk matematikdidaktik. 17, 3-4, s. 41-56 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Onnistumisen mahdollisuuksia matematiikan opetukseen

Tuohilampi, L. & Hannula, M., 2 syyskuuta 2013, julkaisussa : LUMA.fi sanomat. 2013, 02.09.2013, 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Space, time and number in the brain: searching for the foundations of mathematical thought: [Book review]

Hannula, M. S., 2013, julkaisussa : Research in Mathematics Education. 15, 2, s. 205-208 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Tiedosto

Tutkimusprojekti Suomi–Chile alakoulun matematiikan opetuksessa

Pehkonen, E., Näveri, L., Tuohilampi, L., Hannula, M. S., Laine, A., Portaankorva-Koivisto, P., Ahtee, M. & Saló i Nevado, L., 2013, julkaisussa : Didacta Varia. 18, 1, s. 13-45 33 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto
2012

Exploring new dimensions of mathematics-related affect: embodied and social theories

Hannula, M. S., 2012, julkaisussa : Research in Mathematics Education. 14, 2, s. 137-161 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Looking at the third wave from the West: framing values within a broader scope of affective traits

Hannula, M. S., 2012, julkaisussa : ZDM. 44, 1, s. 83-90 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

"My personal relationship towards mathematics has necessarily not changed but...": analyzing preservice teachers' mathematical identity talk

Kaasila, R., Hannula, M. S. & Laine, A., 2012, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 10, 4, s. 975-995 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Structure of university students' view of mathematics in Estonia

Kaldo, I. & Hannula, M. S., 2012, julkaisussa : Nordisk matematikkdidaktikk : Nordisk matematikdidaktik. 17, 2, s. 5-26 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Third Graders' Perceptions on Moral Behaviour on Bullying If They Had the Infinite Powers of Superhero Defenders

Johansson, J. & Hannula, M. S., 2012, julkaisussa : Education Research International. 2012, Article ID 258181, s. 1-15 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2011

Dimensions of students’ views of themselves as learners of mathematics

Roesken, B., Hannula, M. S. & Pehkonen, E., 2011, julkaisussa : ZDM. 43, 4, s. 497-506 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Solmut auki ongelmanratkaisun tieltä - matematiikan oppimistutkimuksen opetuksia

Hannula, M., marraskuuta 2010, julkaisussa : Didacta Varia. 15, 2, s. 5-10 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Supporting emerging teacher identities: can we identify teacher potential among students?

Löfström, E., Poom-Valickis, K., Hannula, M. S. & Mathews, S. R., 2010, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 33, 2, s. 167-184 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Finnish research on affect in mathematics: blended theories, mixed methods and some findings

Hannula, M. S., 2007, julkaisussa : ZDM. 39, 3, s. 197-203

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2006

Levels of students' understanding on infinity

Pehkonen, E., Maijala, H., Soro, R. & Hannula, M., 2006, julkaisussa : Teaching mathematics and computer science.. 4, 2, s. 317-337 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Motivation in mathematics: goals reflected in emotions

Hannula, M., 2006, julkaisussa : Educational Studies in Mathematics. 63, 2, s. 165-178 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The case study of Frank

Op 't Eynde, P. & Hannula, M., 2006, julkaisussa : Educational Studies in Mathematics. 63, 2, s. 123-129 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2005

Gender comparisons of pupils' self-confidence in mathematics learning

Maijala, H., Pehkonen, E., Nurmi, A. & Hannula, M., 2005, julkaisussa : Nordisk matematikkdidaktikk : Nordisk matematikdidaktik. 10, 3-4, s. 29-42 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Shared cognitive intimacy and self-defence: two socio-emotional processes in problem solving

Hannula, M. S., 2005, julkaisussa : Nordisk matematikkdidaktikk : Nordisk matematikdidaktik. 10, 1, s. 25-41

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2004

Mathematical belief research in Finland

Pehkonen, E. & Hannula, M. S., 2004, julkaisussa : Nordisk matematikkdidaktikk : Nordisk matematikdidaktik. 9, 2, s. 23-38

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2003

Fictionalising experiences – experiencing through fiction

Hannula, M. S., 2003, julkaisussa : For the Learning of Mathematics. 23, 3, s. 33 – 39

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2002

Attitude towards mathematics: emotions, expectations and values

Hannula, M. S., 2002, julkaisussa : Educational Studies in Mathematics. 49, 1, s. 25 – 46

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu