20112020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Olen ympäristökasvatuksen yliopistonlehtori Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.

Opetan ympäristökasvatusta ja maantieteen didaktiikkaa opettajaopiskelijoille. Tutkin muun muassa kuvien maantieteellistä tulkintaa visuaalisten tutkimusmenetelmien ja semiotiikan avulla.

Olen myös Biologian ja maantieteen opettajien liiton Natura-lehden toimituskunnan jäsen.

Koulutus / tieteellinen pätevyys

FT (Helsingin yliopisto 2017), FM (Helsingin yliopisto 2011), LuK (Helsingin yliopisto 2008)

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Julkaisut

  • 49 Artikkeli
  • 2 Katsausartikkeli
  • 1 Konferenssiartikkeli
  • 1 Väitöskirja

Ylioppilaskokeet ja maantieteen merkityksellinen tieto

Tani, S., Cantell, H. & Hilander, M., 2020, julkaisussa : Terra. 132, 1, s. 3-16 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Ilmastonmuutos lukion opetussuunnitelmissa ja maantieteen oppikirjoissa

Tani, S., Hilander, M. & Leivo, J., 2020, julkaisussa : Ainedidaktiikka. 4, 2, s. 3-24 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

A geographical reading of Roland Barthes: A smartphone model for the interpretation of photographs in geography education

Hilander, M., 2019, julkaisussa : Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education . 2019, 2, s. 162-186 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Reading the geographical content of media images as part of young people's geo-media skills

Hilander, M., 2016, julkaisussa : Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education . 2016, 2, s. 69-92 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kuvatulkinta ja maantieteellinen tarkkaavaisuus: Semioottinen ajattelutapa nuorten visuaalisen lukutaidon osana

Hilander, M., 2017, Helsinki: Helsingin yliopisto. 93 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access

Aktiviteetit

  • 32 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
  • 12 Käsikirjoitusten vertaisarviointi
  • 4 Akateeminen vierailu toiseen organisaatioon
  • 2 Erikoisnumeron toimittaja

Ainedidaktiikka (Lehti)

Markus Hilander (Arvioitsija (reviewer))

29 huhtikuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

International Research in Geographical and Environmental Education (Lehti)

Markus Hilander (Arvioitsija (reviewer))

28 tammikuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education (Lehti)

Markus Hilander (Arvioitsija (reviewer))

16 syyskuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Ainedidaktiikan symposium (Lehti)

Markus Hilander (Arvioitsija (reviewer))

12 elokuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Kasvatus (Lehti)

Markus Hilander (Arvioitsija (reviewer))

16 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi