Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Keywords

  • 516 Kasvatustieteet
  • Kasvatuspsykologia
  • opettajankoulutus
  • Vuorovaikutustutkimus
  • Education, Pedagogy
  • Educational psychology
  • teacher education and teacher professional development
  • social and emotional learning
  • tunne- ja vuorovaikutustaidot

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Publications and projects within past five years.

Julkaisut 2008 2019

Do Lions Quest (LQ) workshops have systematic impact on teachers’ social and emotional learning (SEL)? Samples from nine different countries

Talvio, M., Hietajärvi, L., Matischek-Jauk, M. & Lonka, K., 2 toukokuuta 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Electronic Journal of Research in Educational Psychology. 17, 2, s. 317-346

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Engaging leadership training – fostering social interaction skills through e-learning and blended solutions

Lonka, K., Ketonen, E., Marttinen, K. & Talvio, M., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Eesti Haridusteaduste Ajakiri . 7, 1, s. 28-49 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How to create a flourishing classroom? An intervention protocol for enhancing teachers' social and emotional learning

Talvio, K. M. & Lonka, K. M., 2019, (Hyväksytty/In press) Positive psychological interventions: Theories, methodologies and applications within multicultural contexts. van Zyl, L. E. & Rothmann, S. (toim.). Springer

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Phenomenal Learning from Finland

Lonka, K., Makkonen, J., Berg, M., Talvio, M., Maksniemi, E., Kruskopf, M., Lammassaari, H., Hietajärvi, L. & Westling, S. K., 26 kesäkuuta 2018, Helsinki: Edita. 224 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Training Program for Novice Physical Activity Instructors Using Teaching Personal and Social Responsibility (TPSR) Model: A Program Development and Protocol

Toivonen, H-M., Wright, P. M., Hassandra, M., Hagger, M. S., Hankonen, N., Hirvensalo, M. H., Talvio, K. M., Gould, D., Kalaja, S., Tammelin, T., Laine, K. & Lintunen, T., 2018, (Jätetty) julkaisussa : Frontiers in education: educational psychology .

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit 2014 2020

Learning 2 Be

Talvio, M., Berg, M. & Lonka, K.

01/06/201731/01/2020

Projekti: Tutkimusprojekti

International Lions Quest evaluation project

Talvio, M., Lonka, K., Berg, M. & Hietajärvi, L.

01/07/201531/12/2018

Projekti: Tutkimusprojekti

Lions Quest evaluation project in Finland

Talvio, M., Lonka, K., Komulainen, E., Berg, M. & Ketonen, E. E.

01/07/201430/06/2015

Projekti: Tutkimusprojekti

Aktiviteetit 2008 2018

Progress in teachers' social and emotional learning

Markus Talvio (Kutsuttu puhuja)
9 marraskuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Social and emotional learning in teacher training

Markus Talvio (Kutsuttu puhuja)
29 marraskuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Finnish curriculum, phenomenon based learning & preventing bullying

Leena Krokfors (Puhuja), Kai Markus Talvio (Puhuja)
4 lokakuuta 20176 lokakuuta 2017

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Teacher effectiveness training in China (several)

Markus Talvio (Opettaja)
2017 → …

Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypitTyypit: Muut aktiviteetit - Muu opetustyö

Professional Development Workshop for Chinese Teachers

Leena Krokfors (Osallistuja), Kai Markus Talvio (Osallistuja)
4 lokakuuta 20176 lokakuuta 2017

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen