Valokuva Meri Lintuvuori
  • Suomi

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 3A)

    00014

    Suomi

20062020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

2020

Kolmas sektori koulumaailmassa: Yläkoulun nuorten näkemyksiä työpajatoiminnassa käytetyistä työtavoista

Ahtiainen, R., Hienonen, N., Lintuvuori, M. & Hotulainen, R., 2020, julkaisussa : NMI-bulletin. 30, 1, s. 26-40 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kuntien välillä eroja oppimisen ja koulunkäynnin tuen tarjonnassa – tarkempi ohjaus tarpeen?

Lintuvuori, M., 4 toukokuuta 2020, julkaisussa : eErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2020, 1, s. 26-35 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Oppimaan oppimisen arviointi tehostetun ja erityisen tuen näkökulmasta

Lintuvuori, M., Hienonen, N. & Hautamäki, J., 18 syyskuuta 2019, Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheesta. Hautamäki, J., Rämä, I. & Vainikainen, M-P. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 125-137 13 Sivumäärä (Kasvatustieteellisiä tutkimuksia / Helsinki Studies in Education; nro 52).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestelyt kieltenopetuksessa

Lintuvuori, M. & Ketonen, R., 4 marraskuuta 2019, Raili Hilden, Meri Lintuvuori, Kaisa Hahl, Ritva Ketonen, Tanja Samulin, Esko Lindgren & Risto Hotulainen: Selvitys kielten oppimisen ja koulunkäynnin tuesta perusopetuksessa. Helsinki: Helsingin yliopisto, Opetus- ja kulttuuriministeriö, s. 15-30 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Perusopetuksen oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestelmän kehitys tilastojen ja normien kuvaamana

Lintuvuori, M., 23 elokuuta 2019, Helsinki: Helsingin yliopisto. 176 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access

PISA 18 ensituloksia: Suomi parhaiden joukossa

Leino, K., Ahonen, A. K., Hienonen, N., Hiltunen, J., Lintuvuori, M., Lähteinen, S., Lämsä, J., Nissinen, K., Nissinen, V., Puhakka, E., Pulkkinen, J., Rautopuro, J., Sirén, M., Vainikainen, M-P. & Vettenranta, J., 3 joulukuuta 2019, Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö. 152 Sivumäärä (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; nro 2019:40)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access

Selvitys kielten oppimisen ja koulunkäynnin tuesta perusopetuksessa

Hilden, R., Lintuvuori, M., Hahl, K., Ketonen, R., Samulin, T., Lindgren, E. & Hotulainen, R., 4 marraskuuta 2019, Helsinki: Helsingin yliopisto, Opetus- ja kulttuuriministeriö. 61 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2018

Alueelliset erot

Lintuvuori, M. & Vainikainen, M-P., 27 syyskuuta 2018, Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään: tasa-arvon toteutuminen ja kehittämistarpeet. Helsinki: Valtioneuvoston kanslia, s. 67-74 8 Sivumäärä (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nro 55/2018).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Opetuksen toteutuspaikka yläkoulussa – erilaiset opetusryhmät ja osaaminen

Hienonen, N. & Lintuvuori, M., 27 syyskuuta 2018, Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään: tasa-arvon toteutuminen ja kehittämistarpeet. Helsinki: Valtioneuvoston kanslia, s. 75-81 7 Sivumäärä (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nro 55/2018).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestelyt

Lintuvuori, M., Thuneberg, H. & Vainikainen, M-P., 27 syyskuuta 2018, Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään: tasa-arvon toteutuminen ja kehittämistarpeet. Helsinki: Valtioneuvoston kanslia, s. 102-120 19 Sivumäärä (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nro 55/2018).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään

Lintuvuori, M., 22 marraskuuta 2018, julkaisussa : eErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2018, 2, s. 51-52 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään: tasa-arvon toteutuminen ja kehittämistarpeet

Vainikainen, M-P., Lintuvuori, M., Paananen, M., Eskelinen, M., Kirjavainen, T., Hienonen, N., Jahnukainen, M., Thuneberg, H., Asikainen, M., Suhonen, E., Alijoki, A., Sajaniemi, N., Reunamo, J., Keskinen, H-L. & Hotulainen, R., 27 syyskuuta 2018, Helsinki: Valtioneuvoston kanslia. 126 Sivumäärä (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nro 55/2018)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Selvitys oppimisen ja koulunkäynnin tuesta

Lintuvuori, M., 24 marraskuuta 2018, julkaisussa : Erityiskasvatus. 61, 4, s. 7-10 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Tehostettua ja erityistä tukea saavien oppilaiden sijoittuminen toisen asteen opintoihin

Jahnukainen, M., Vainikainen, M-P., Lintuvuori, M., Asikainen, M., Keskinen, H-L. & Hotulainen, R., 27 syyskuuta 2018, Mari-Pauliina Vainikainen, Meri Lintuvuori, Maiju Paananen, Mervi Eskelinen, Tanja Kirjavainen, Ninja Hienonen, Markku Jahnukainen, Helena Thuneberg, Mikko Asikainen, Eira Suhonen, Alisa Alijoki, Nina Sajaniemi, Jyrki Reunamo, Hanna- Leena Keskinen & Risto Hotulainen : Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään: tasa-arvon toteutuminen ja kehittämistarpeet. Helsinki: Valtioneuvoston kanslia, s. 87-93 7 Sivumäärä (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nro 55/2018).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Open access
Tiedosto

Valtionosuudet ja tehostetun ja erityisen tuen tarjonta

Kirjavainen, T. & Lintuvuori, M., 27 syyskuuta 2018, Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään: tasa-arvon toteutuminen ja kehittämistarpeet. Helsinki: Valtioneuvoston kanslia, s. 94-101 8 Sivumäärä (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nro 55/2018).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
2017

Erityisten nimeäminen ja käsitteet perusopetuksessa - lyhyt historia ja nykytila

Ahtiainen, R., Lintuvuori, M., Hienonen, N., Jahnukainen, M. & Hautamäki, J., 2017, Toiveet ja todellisuus: Kasvatus osallisuutta ja oppimista rakentamassa. Toom, A., Rautiainen, M. & Tähtinen, J. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 119-142 24 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 75).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

Oppimisen ja koulunkäynnin tuen vaihtelu kunnissa - Alueellinen tasa-arvo perusopetuksessa

Lintuvuori, M., Jahnukainen, M. & Hautamäki, J., 2017, julkaisussa : Kasvatus. 48, 4, s. 320–335 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Perusopetuksen tuen tarjonnan muutokset 1970–2016 – erityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen

Lintuvuori, M., Hautamäki, J. & Jahnukainen, M., 20 joulukuuta 2017, julkaisussa : Kasvatus & Aika. 11, 4, s. 4-21 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2015

Oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestäminen virallisen tilastotiedon ja empiirisen tutkimusaineiston kuvaamana

Lintuvuori, M., 2015, Erityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen. Jahnukainen, M., Kontu, E., Thuneberg, H. & Vainikainen, M-P. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 43-76 34 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 67).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2014

Conceptual Change in Adopting the Nationwide Special Education Strategy in Finland

Julkaisun otsikon käännös: Conceptual Change in Adopting the Nationwide Special Education Strategy in FinlandThuneberg, H., Hautamäki, J., Ahtiainen, R., Lintuvuori, M., Vainikainen, M-P. & Hilasvuori, T., 2014, julkaisussa : Journal of Educational Change. 15, 1, s. 37-56 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Osaava-ohjelma 2010-2013: Selvityksen loppuraportti

Lintuvuori, M., Ahtiainen, R., Hienonen, N., Vainikainen, M-P. & Hautamäki, J., 2014, Helsinki: Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus. 99 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2013

Education is special for all – the Finnish support model

Thuneberg, H., Vainikainen, M-P., Ahtiainen, R., Lintuvuori, M., Salo, K. & Hautamäki, J., 2013, julkaisussa : Gemeinsam Leben. 21, 2, s. 67-78 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2012

Erityisopetuksen kasvurakenne: sukupuolisuhteen muutokset vuosina 2001–2010

Hautamäki, J. & Lintuvuori, M., 4 joulukuuta 2012, Rajankäyntejä: Tutkimuksia normaaliuden, erilaisuuden ja poikkeavuuden tulkinnoista ja määrittelyistä: Juhlakirja Joel Kivirauman täyttäessä 60 vuotta. Silvennoinen, H. & Pihlaja, P. (toim.). Turku: Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos, s. 413-423 11 Sivumäärä (Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan julkaisuja. A; nro 214).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Tehostettua ja erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden opetuksen kehittäminen 2007–2011: Kehittävän arvioinnin loppuraportti

Ahtiainen, R., Beirad, M., Hautamäki, J., Hilasvuori, T., Lintuvuori, M., Thuneberg, H., Vainikainen, M-P. & Österlund, I., 2012, Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, koulutus- ja tiedepolitiikan osasto. 74 Sivumäärä (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; nro 2012:5)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

2006

Tarkkaavaisuutta mittaamassa - ACT-testin yhteys työmuistiin ja koulumenestykseen

Lintuvuori, M., 2006, 53 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteKandidaatintutkielmaOpinnäytteet