Valokuva: Minna Lakkala
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Suomi

1986 …2020
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1986 2019

2019

Assessing the Development of Collaborative Knowledge Work Competence: Scales for Higher Education Course Contexts

Muukkonen, H., Lakkala, M., Lahti-Nuuttila, P., Ilomäki, L., Karlgren, K. & Toom, A., 15 elokuuta 2019, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access

Developing a reflection tool for self- and co-evaluation of socio-epistemic practices in collaboration

Lakkala, M., Toom, A., Kallunki, V., Salmela-Aro, K. & Männistö, T., marraskuuta 2019, s. 179-180. 2 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiabstrakti

Open access

Identifying vocational student teachers’ competence using an ePortfolio

Korhonen, A-M., Lakkala, M. & Veermans, M., lokakuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Workplace Innovation. 5, 1, s. 41-60 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Improving Group Work Practices in Teaching Life Sciences: Trialogical Learning

Tammeorg, P., Mykkänen, A., Rantamäki, T., Lakkala, M. & Muukkonen, H., kesäkuuta 2019, julkaisussa : Research in Science Education. 49, 3, s. 809-828 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

Team teaching implementation in engineering education: teacher perceptions and experiences

Vesikivi, P., Lakkala, M., Holvikivi, J. & Muukkonen, H., 4 heinäkuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Engineering Education. 44, 4, s. 519–534 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The impact of project-based learning curriculum on first-year retention, study experiences, and knowledge work competence

Vesikivi, P., Lakkala, M., Holvikivi, J. & Muukkonen, H., 17 lokakuuta 2019, julkaisussa : Research Papers in Education. 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Työkaluja ja menetelmiä globaalien kompetenssien oppimisen tukemiseen

Lakkala, M., Salmela-Aro, K., Kallunki, V., Männistö, T., Pulkkinen, S-A., Fagerholm, F., Dexter, P., Harjula, V-M., Tervaniemi, M. & Toom, A., maaliskuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitPosteri

Open access

Virtuaalisuus haastaa opettajan ja opiskelijan

Ilomäki, L. & Lakkala, M., 21 maaliskuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitMuu konferenssimateriaali

Open access
Tiedosto
2018

Digital technology and practices for school improvement: innovative digital school model

Ilomäki, L. & Lakkala, M., 28 joulukuuta 2018, julkaisussa : Research and Practice in Technology Enhanced Learning.. 13, 32 Sivumäärä, 25.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Evaluating the pedagogical quality of international summer courses in a university program

Lakkala, M., Ilomäki, L., Mikkonen, P., Muukkonen, H. & Toom, A., 2018, julkaisussa : International Journal of Research Studies in Education. 7, 2, s. 89-104 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Projektikurssilta työelämätaitoja maataloustieteiden opiskelijoille

Kymäläinen, H-R., Kokkonen, T. J., Muukkonen-van der Meer, H-M., Mäkelä, P. S. A., Seppänen, M. M. & Lakkala, M. H., 5 heinäkuuta 2018, Maataloustieteen päivät 2018: Suomen Maataloustieteellisen Seuran tiedote nro 35. Suomen maataloustieteellinen seura, 7 Sivumäärä (Suomen Maataloustieteellisen Seuran tiedote; nro 35).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access

Research-based evaluation of customer project courses in agricultural sciences

Kymäläinen, H-R., Kokkonen, T., Muukkonen, H., Mäkelä, P., Seppänen, M. & Lakkala, M., heinäkuuta 2018, EDULEARN18 Proceedings: 10th International Conference on Education and New Learning Technologies July 2nd-4th, 2018 — Palma, Spain. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). Spain: IATED Academy, s. 1505-1514 10 Sivumäärä (EDULEARN Proceedings; nro 18).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Yhteisöllinen oppiminen ja digitaaliset oppimisympäristöt

Lakkala, M., kesäkuuta 2018, julkaisussa : #valtiolla - Valtionhallinnon kehittämisen ajankohtaislehti : Hyvä asian­tuntija valtiolla. 2018, 1, s. 24-26 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2017

Aiempien maataloustieteiden opintojen merkitys projektityön toteuttamisessa

Mäkelä, P. S. A., Kymäläinen, H-R., Lakkala, M. H. & Muukkonen, H., 22 joulukuuta 2017, julkaisussa : Yliopistopedagogiikka. 24, 2, s. 43-46 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access

Assessment of competences in knowledge work and object-bound collaboration during higher education courses

Muukkonen, H., Lakkala, M., Toom, A. & Ilomäki, L., 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 288-305 18 Sivumäärä (New Perspectives on Learning and Instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teacher learning within a multinational project in an upper secondary school

Ilomäki, L., Lakkala, M., Toom, A. & Muukkonen, H., 2017, julkaisussa : Education Research International. 2017, 13 Sivumäärä, 1614262.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

Digital competence – an emergent boundary concept for policy and educational research

Ilomäki, L., Paavola, S., Lakkala, M. & Kantosalo, A., toukokuuta 2016, julkaisussa : Education and Information Technologies. 21, 3, s. 655-679 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Introducing collaborative practices to undergraduate studies

Holvikivi, J., Lakkala, M. & Muukkonen, H., 2016, Stakeholders and information technology in education: SaITE 2016. Brinda, T., Mavengere, N., Haukijärvi, I., Lewin, C. & Passey, D. (toim.). Cham: Springer , s. 47-55 9 Sivumäärä (IFIP Advances in Information and Communication Technology; nro 493).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Opas projektityöskentelyyn

Kymäläinen, H-R., Lakkala, M. H., Carver, E. & Kamppari, K., 2016, Helsinki: Helsingin yliopisto. 78 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Open access

Teacher collaboration in IT project courses: resistance and success

Vesikivi, P., Holvikivi, J., Lakkala, M. & Lukkarinen, S., 2016, Proceedings of SEFI 2016 Annual Conference: Engineering Education on Top of the World: Industry University Cooperation. European Society for Engineering Education, SEFI , 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2015

A case study of developing ICT-supported pedagogy through a collegial practice transfer process

Lakkala, M. & Ilomäki, L., 1 joulukuuta 2015, julkaisussa : Computers & Education. 90, s. 1-12 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Adoption of a new project-based learning (PBL) curriculum in Information Technology

Vesikivi, P., Holvikivi, J., Lakkala, M. & Hjort, P., 2015, Proceedings of the SEFI 2015 Annual Conference. [Brussels]: European Society for Engineering Education, SEFI , 8 Sivumäärä 56474

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Creation of a collaborative study community in engineering studies

Lukkarinen, S., Holvikivi, J., Hjort, P., Mäkelä, M. & Lakkala, M., 2015, Proceedings of the 19th International Conference on Engineering Education: New Technologies and Innovation in Education for Global Business. Aleksić-Maslać, K. (toim.). Zagreb: MATE Ltd., s. 597-603 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Pedagogical scenario: Energy in Ecosystem (Upper Secondary School; Biology, Chemistry and Physics)

Kannisto, S., Kukko, A., Lakkala, M. & Savolainen, T., 27 maaliskuuta 2015, Re-use Library Archive. Promoting Knowledge Work Practices in Education project, 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Pedagogical scenario: Sensor Technology course (Higher Education, Information and Communication Technology)

Lukkarinen, S. & Lakkala, M., 22 maaliskuuta 2015, Re-use Library Archive. Promoting Knowledge Work Practices in Education project, 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Pedagoginen perusta kielenoppimisessa

Lehtonen, T., Lakkala, M., Eloranta, J. & Rasila, M., 2015, Tila haltuun! Suositukset virtuaalisen suomen opiskelun toteuttamiseen. Lappalainen, Y., Poikolainen, M. & Trapp, H. (toim.). Turku: Turun yliopiston Brahea-keskus, s. 20-37 18 Sivumäärä (Turun yliopiston Brahea-keskuksen julkaisuja; nro 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Re-designing university courses to support collaborative knowledge creation practices

Lakkala, M., Toom, A., Ilomäki, L. & Muukkonen, H., lokakuuta 2015, julkaisussa : Australasian Journal of Educational Technology (Online Edition). 31, 5, s. 521-536 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tulevaisuudennäkymiä

Lappalainen, Y., Rakkolainen, I., Korkalainen, T., Okkonen, J., Mäkilä, T., Pääkylä, J., Lehtonen, T. & Lakkala, M., 2015, Tila haltuun! Suositukset virtuaalisen suomen opiskelun toteuttamiseen. Lappalainen, Y., Poikolainen, M. & Trapp, H. (toim.). Turku: Turun yliopiston Brahea-keskus, s. 98-111 14 Sivumäärä (Turun yliopiston Brahea-keskuksen julkaisuja; nro 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Using a Modelling Language for Supporting University Students’ Orienting Activity when Studying Research Methods

Kosonen, K., Ilomäki, L. & Lakkala, M., 2015, julkaisussa : Journal of Interactive Media in Education. 2015, 1, s. 1-15 15 Sivumäärä, 8.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Verkko-oppimista − vai opetuksen ja oppimisen kehittämistä verkkoteknologian avulla?

Lakkala, M., 2015, 25 vuottaa interaktiivista tekniikkaa koulutuksessa: Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa -juhlajulkaisu - ITK 25 vuotta. Viteli, J., Sinko, M. & Hirsimäki, A. (toim.). Hämeenlinna: Hämeen kesäyliopisto, s. 53-63 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Virtuaalimaailmojen ja pelien käyttömahdollisuuksia opetuksessa

Lakkala, M., Vauhkonen, T., Poikolainen, M., Lehtonen, T., Tapainen, T., Trapp, H., Kamppari, H. & Itähaarla, A., 2015, Tila haltuun! Suositukset virtuaalisen suomen opiskelun toteuttamiseen. Lappalainen, Y., Poikolainen, M. & Trapp, H. (toim.). Turku: Turun yliopiston Brahea-keskus, s. 86–97 12 Sivumäärä (Turun yliopiston Brahea-keskuksen julkaisuja; nro 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto
2014

Enrollment of higher education students in professional knowledge and practices

Damșa, C., Muukkonen, H., Ludvigsen, S., Nerland, M., Lakkala, M., Toom, A., Kosonen, K. O. A., Ilomäki, L., Markauskaite, L., Goodyear, P. & Bachfischer, A., 2014, Learning and becoming in practice: The International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2014 Proceedings . Polman, J. L., Kyza, E. A., O'Neill, D. K., Tabak, I., Penuel, W. R., Jurow, A. S., O'Connor, K., Lee, T. & D'Amico, L. (toim.). Boulder, CO: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 3. s. 1283-1292 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Knowledge work practices in education - two cases of transforming pedagogical practices

Karlgren, K., Ilomäki, L., Lakkala, M., Meragia, E., Muukkonen, H. & Toom, A., 2014, Proceedings of the ICED (The International Consortium for Educational Development) 2014 Conference: Educational Development in a Changing World, 16-18 June 2014, Stockholm; Sweden. Stockhom: ICED International Consortium for Educational Development, 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access
Tiedosto

Presentation av kunskap i e-läromedel

Paavola, S., Ilomäki, L. & Lakkala, M., 2013, Med kvalitet i fokus - e-läromedlen i undervisning och lärande. Ilomäki, L. (toim.). Helsinki: Utbildningsstyrelsen, s. 44-53 10 Sivumäärä (Guider och handböcker; nro 2013:6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Stöd medvetet lärande, självreglering och metakognition

Lakkala, M. & Veermans, M., 2013, Med kvalitet i fokus - e-läromedlen i undervisning och lärande. Ilomäki, L. (toim.). Helsingfors: Utbildningsstyrelsen, s. 67-72 6 Sivumäärä (Guider och handböcker; nro 2013:6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Stöd målinriktad och resultatrik kollaboration

Veermans, M. & Lakkala, M., 2013, Med kvalitet i fokus - e-läromedlen i undervisning och lärande. Ilomäki, L. (toim.). Helsinfors: Utbildningsstyrelsen, s. 60-63 3 Sivumäärä (Guider och handböcker; nro 2013:6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Undersökande lärande

Lakkala, M., 2013, Med kvalitet i fokus - e-läromedlen i undervisning och lärande. Ilomäki, L. (toim.). Helsinki: Utbildningsstyrelsen, s. 92-98 7 Sivumäärä (Guider och handböcker; nro 2013:6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2012

A Product Development Course as a Pedagogical Setting for Multidisciplinary Professional Learning

Kosonen, K., Muukkonen, H., Lakkala, M. & Paavola, S., 2012, Collaborative Knowledge Creation: Practices, Tools, Concepts. Moen, A., Mørch, A. I. & Paavola, S. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 185-202 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Innovatiivinen, kehittyvä koulu -malli auttaa tietotekniikan pedagogisessa käytössä

Ilomäki, L. & Lakkala, M., 2012, julkaisussa : SeOppi. 2012, 2, s. 18 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen