Valokuva: Minna Törmänen

Minna Törmänen

Yliopistonlehtori, kasvatustieteet, Erityispedagogiikan dosentti, kasvatustieteen tohtori

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20012019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2001 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Multi-factorial approach to early numeracy - the effects of cognitive skills, language factors and kindergarten attendance on early numeracy performance of South African first graders

Aunio, P., Korhonen, J., Ragpot, L., Törmänen, M., Mononen, R. & Henning, E., 2019, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 97, s. 65-76 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

Biological treatment in ankylosing spondylitis in the Nordic countries during 2010-2016: a collaboration between five biological registries

DANBIO Registry, SRQ ARTIS Registry, ROB-FIN Registry, NOR-DMARD Registry & ICEBIO Registry, 2 marraskuuta 2018, julkaisussa : Scandinavian Journal of Rheumatology. 47, 6, s. 465-474 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Developmental outcomes of children in classes for special educational needs: Results from a longitudinal study

Törmänen, M. & Roebers, C. M., huhtikuuta 2018, julkaisussa : Journal of Research in Special Educational Needs. 18, 2, s. 83-93 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opportunities and challenges for real-world studies on chronic inflammatory joint diseases through data enrichment and collaboration between national registers: the Nordic example

Chatzidionysiou, K., Hetland, M. L., Frisell, T., Di Giuseppe, D., Hellgren, K., Glintborg, B., Nordström, D., Aaltonen, K., Törmänen, M. R. K., Kristianslund, E. K., Kvien, T. K., Provan, S. A., Guðbjörnsson, B., Dreyer, L., Kristensen, L. E., Jørgensen, T. S., Jacobsson, L. & Askling, J., 15 maaliskuuta 2018, julkaisussa : RMD open. 4, 1 , 8 Sivumäärä, e000655.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

Early Numeracy Performance of South African School Beginners

Aunio, P., Mononen, R., Ragpot, L. & Törmänen, M., 2016, julkaisussa : South African Journal of Childhood Education. 6, 1, s. 1-8 8 Sivumäärä, a496.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2015

ThinkMath-verkkopalvelu - tietoa ja harjoitusmateriaalia lasten matemaattisten ja ajattelun taitojen tukemiseen

Aunio, P., Hotulainen, R., Mononen, R., Tapola, A. & Törmänen, M., 2015, julkaisussa : Kielikukko : jäsenlehti . 34, 4, s. 31-33 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

2014

CCLM Summer School - A Retrospection

Törmänen, M. (toim.), 2014, julkaisussa : CCLM Newsletter . 2014, 8, s. 4-5 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Savant-lahjakkuus ja yleisen älykkyyden käsite

Törmänen, M., Kontu, E. K., Pirttimaa, R. A., Nislin, M. & Ullgren, I-M., 2013, julkaisussa : NMI-bulletin. 23, 1, s. 23-33 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Lectio Praecursoria: Suomessa ja Ruotsissa tehdyssä oppimisvaikeustutkimuksessa kuntoutettiin menestyksekkäästi eri-ikäisiä oppilaita

Törmänen, M. R. K., 2010, julkaisussa : Didacta Varia. 2010, 15(2), s. 74-78 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Lukivaikeuksia voidaan hoitaa auditiivisen ja visuaalisen aistitiedon yhdistämisellä.

Törmänen, M., 2010, julkaisussa : Kielikukko : jäsenlehti . 3

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Lukivaikeuksia voidaan kuntouttaa tietokoneohjelmalla.

Törmänen, M., 2010, julkaisussa : Dysfasia : puheen- ja kielenkehityksen erityislehti. 3

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Inclusive special education: the role of special education teachers in Finland

Takala, M., Pirttimaa, R. A. & Törmänen, M., 2009, julkaisussa : British Journal of Special Education. 36, 3, s. 162-172 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Perusopetuksen marginaaliryhmä – vaikeimmin kehitysvammaisten oppilaiden opetus Suomessa.

Kontu, E., Jarimo, O., Törmänen, M., & Vänskä, K-M. , 2009, julkaisussa : Kasvatus. 2, s. 177-180 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

Learning disabilities and the auditory and visual matching computer program

Törmänen, M. R. K., Takala, M. & Sajaniemi, N., 2008, julkaisussa : Support for learning : British journal of learning support.. 23, 2, s. 80-88 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Learning Disabilities and the Auditory and Visual Matching Computer Program. Support for Learning, 23(2), 80-88.

Törmänen, M., Takala, M. & Sajaniemi, N. K., 2008, julkaisussa : Support for learning : British journal of learning support.. 23, 2, s. 80-88 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2001

Nonverbaalisten auditiivisten ja visuaalisten signaalien yhdistäminen lukemis- ja kirjoitusvaikeuden sekä dysfasian diagnoosissa ja kuntoutuksessa.

Karma, K. & Törmänen, M. , 2001, julkaisussa : NMI-bulletin. 11, 1

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu