Valokuva: Niclas Sandström
  • Yliopistonkatu 3

    00014 Helsingin yliopisto

    Suomi

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20022021
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2002 2019

2019

From Needs to Deeds: Where is pedagogy in a university campus change process?

Sandström, C. N. & Nevgi, A-M. S., 18 tammikuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Journal of Corporate Real Estate.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Participatory service design and community involvement in designing future-ready sustainable learning landscapes

Sandström, C. N., Nevgi, A-M. S. & Nenonen, S., 2019, (Hyväksytty/In press) Proceedings of the Sustainable Built Environment SBE 2019 conference, "Clean Planet, Happy People & Shared Prosperity - Emerging Concepts for Sustainable Built Environment 2019 conference, Helsinki.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Smart campus landscapes: tools and methods for agile campus development

Sandström, C. N. & Nevgi, A-M. S., 2019, (Hyväksytty/In press) "Constructing Smart Cities", Proceedings of CIB 2019 World Conference, Hong Kong.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Sustainable Education Design - A Manual

Sandström, N. & Nenonen, S., huhtikuuta 2018, Tampere: Tampere University of Technology. 242 Sivumäärä (Tampere University of Technology. Laboratory of Civil Engineering. Construction Management and Economics. Report ; nro 24)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

2017

Tulevaisuuden yliopisto - käänteinen oppiminen keikauttaa kampuksen

Sandström, N. & Nevgi, A., 22 joulukuuta 2017, julkaisussa : Yliopistopedagogiikka. 24, 2, s. 47-51 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
2016

Does Physical Environment Contribute to Basic Psychological Needs? A Self-Determination Theory Perspective on Learning in the Chemistry Laboratory

Sjöblom, K., Mälkki, K., Sandström, N. & Lonka, K., 10 helmikuuta 2016, julkaisussa : Frontline Learning Research. 4, 1, s. 17-­39 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How is it sustainable? Identifying key indicators for sustainable educational design

Sandström, N., Hytti, V., Nenonen, S. & Lonka, K., 2016, INTED2016 - 10th International Technology, Education and Development Conference, 7-9 March, 2016, Valencia (Spain): Conference proceedings. Chova, L. G., Martínez, A. L. & Torres, I. C. (toim.). Valencia: IATED Academy, s. 4217-4219 3 Sivumäärä (INTED proceedings).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kaaos on mahdollisuus rakentaa uusi järjestys

Halonen, N., Lammassaari, H., Nissinen, T. & Sandström, N., 2016, julkaisussa : Rexi . 2016, 3, s. 23-25 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Tiimien johtaminen

Halonen, N., Lammassaari, H., Nissinen, T. & Sandström, N., joulukuuta 2016, julkaisussa : Rexi . 2016, 4, s. 26-29 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Usability and Affordances for Inquiry-Based Learning in a Blended Learning Environment

Sandström, N., Eriksson, R., Lonka, K. & Nenonen, S., kesäkuuta 2016, julkaisussa : Facilities. 34, 7/8, s. 433 - 449 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Ilmiölähtöisesti kohti innostavaa oppimista

Lonka, K., Hietajärvi, L., Hohti, R., Nuorteva, M., Rainio, A. P., Sandström, N., Vaara, L. & Westling, S. K., 2015, Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia. Cantell, H. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 49-76 28 Sivumäärä (Opetus 2000).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Kohti uusia oppimisympäristöjä – käsikirja muutokseen

Vaara, L., Sandström, N. & Nenonen, S., 2015, Oppiva kampus: How to co-create campus?. Nenonen, S., Kärnä, S., Junnonen, J-M., Tähtinen, S. & Sandström, N. (toim.). Tampere: Suomen Yliopistokiinteistöt, s. 246-255 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Oppiva kampus - how to co-create campus?

Nenonen, S. (toim.), Kärnä, S. (toim.), Junnonen, J-M. (toim.), Tähtinen, S. (toim.) & Sandström, N. (toim.), 2015, Tampere: Suomen Yliopistokiinteistöt. 407 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroAmmatillinen

Promoting meaningful learning

Lonka, K., Vaara, L. & Sandström, N., 2015, Oppiva kampus - how to co-create campus?. Nenonen, S., Kärnä, S., Junnonen, J-M., Tähtinen, S. & Sandström, N. (toim.). Tampere: Suomen Yliopistokiinteistöt, s. 304-319 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Vuorovaikutteisuutta tukeva teknologia: kokemuksia välineistä ja vuorovaikutuksesta

Mikkonen, I., Lundström, A., Nenonen, S. & Sandström, N., 2015, Oppiva kampus - How to co-create campus?. Nenonen, S., Kärnä, S., Junnonen, J-M., Tähtinen, S. & Sandström, N. (toim.). Tampere: Suomen Yliopistokiinteistöt, s. 338-349 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2014

How to measure PhD. students’ conceptions of academic writing – and are they related to well-being?

Lonka, K., Chow, A., Keskinen, J., Hakkarainen, K., Sandström, N. & Pyhältö, K., 2014, julkaisussa : Journal of Writing Research. 5, 3, s. 245-269 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Experience of Laboratory Learning – How Do Chemistry Students Perceive Their Learning Environment?

Sandström, N., Ketonen, E. & Lonka, K., marraskuuta 2014, julkaisussa : The European Journal of Social & Behavioural Sciences . 11, 4, s. 1612-1625 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Semiotics of Drink and Drinking. Paul Manning (2012): Review

Sandström, N., elokuuta 2014, julkaisussa : Sociolinguistic Studies. 8, 2, s. 337-341 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access

Usable and affording physical and virtual learning environments

Sandström, N., Eriksson, R., Lonka, K. & Nenonen, S., toukokuuta 2014, Proceedings of CIB Facilities Management Conference 2014: Using facilities in an open world creating value for all stakeholders: Joint CIB W070, W111 & W118 Conference, Technical University of Denmark, Copenhagen, 21-24 May 2014. Jensen, P. A. (toim.). [Lyngby]: Polyteknisk Forlag, s. 381-392 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Uudet oppimisympäristöt kemian laitoksella

Sandström, N., maaliskuuta 2014, julkaisussa : Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews. 2014, s. 46-47 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2013

Affektiivisen derivaation semiotiikkaa: diminutiivi ja kulttuurinen kieliopillistuminen.

Sandström, N., 2013, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Synteesi : taiteidenvälisen tutkimuksen aikakauslehti.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Meanings of Difficulty: On the Properties of a Self-Fulfilling Prophecy.

Sandström, N., 2013, In Forsell, P. & Littlefield, R. (eds.), Transcending Signs: Essays around Eero Tarasti’s Existential Semiotics. Berlin and New York: Mouton de Gruyter.. De Gruyter Mouton, 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The role of physical, social and mental space in chemistry students’ learning

Sandström, N., Sjöblom, K., Mälkki, K. & Lonka, K., marraskuuta 2013, julkaisussa : The European Journal of Social & Behavioural Sciences . 6, s. 1134-1139 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tulevaisuuden opettajankoulutus - millaiseen kouluun ja miten?

Lonka, K., Hietajärvi, L., Makkonen, J., Sandström, N. & Vaara, L., 13 marraskuuta 2013, Uusi oppiminen. Helsinki: Eduskunta, s. 93-111 19 Sivumäärä (Eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan julkaisu; nro 8/2013).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Vaikeuspuheen semiotiikkaa.

Sandström, N., 2013, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Synteesi : taiteidenvälisen tutkimuksen aikakauslehti.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

Redundant Marking: More or Less Complex? The 4-M Model Applied to the Case of Nominal Plural Formation in Cape Verdean

Bartens, A. & Sandström, N., 2008, Language Complexity: Typology, Contact, Change. Karlsson, F., Miestamo, M. & Sinnemäki, K. (toim.). Amsterdam: John Benjamins, 305‒320. . John Benjamins Publishing Company, 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Italian diminutives in the light of the Natural Semantic Metalanguage

Bartens, A. & Sandström, N., 2007, SILF 2005. Actes du XXIXème Colloque International de Linguistique Fonctionnelle, Helsinki 2005. Härmä, J., Havu, E., Helkkula, M., Larjavaara, M., Lehtinen, M. & Tuomarla, U. (toim.) : Publications du Département des langues romanes de l’Université de Helsinki 18. Helsinki: Département des langues romanes de l’Université de Helsinki. Publications du Département des Langues Romanes, Université de Helsinki, s. 31-36 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2006

Semantic primes in atlantic iberoromance-based creoles: superstrate continuity or innovation?

Bartens, A. & Sandström, N., 2006, julkaisussa : Estudios de sociolinguistica. 7, 1, s. 31-54 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Towards a description of Spanish and Italian diminutives within the Natural Semantic Metalanguage framework

Bartens, A. & Sandström, N., 2006, Semantic Primes and Universal Grammar. Empirical evidence from the Romance languages. Peeters, B. (toim.) Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins, 331-360. John Benjamins Publishing Company, 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

UPJ ja paini Daseinin konfliktissa

Sandström, N., 2006, julkaisussa : Synteesi : taiteidenvälisen tutkimuksen aikakauslehti. 25, 1, s. 78-84 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2005

Novas notas sobre a construção com ser focalizador

Bartens, A. & Sandström, N., 2005, Secção de Lingüística, Departamento de Estudos Portugueses e de Estudos Românicos (orgs.), Estudos em Homenagem ao Professor Doutor Mário Vilela. Vol. I. O Porto: Faculdade de Letras da Universidade do Porto. s. 105‒119

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2002

Podocyte-associated molecules in puromycin aminonucleoside nephrosis of the rat

Luimula, P., Sandström, N., D., N. & Holthöfer, H., 2002, julkaisussa : Laboratory Investigation. 82, 6, s. 713-718 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu