Valokuva Päivi Kousa
  • Siltavuorenpenger 5 A

    00014 University of Helsinki

    Suomi

  • PL 55 (A. I. Virtasen aukio 1)

    00014

    Suomi

20112020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Koulutustiedot

  • FT, Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto
  • FM (kemian ja biologian opettaja), Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto  
  • Estenomi AMK, Laurea
  • Farmaseutti, Helsingin yliopisto

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Tutkimus:

  • Postdoc -tutkimus tekoälyyn ja oppimiseen liittyvistä eettisistä haasteista (AI in learning -hanke) 2019-

Koordinointi:

  • AI in Learning (Co-creation ja Co-innovation), 2019-2021 
    https://blogs.helsinki.fi/ai-in-learning/

Opetus:

  • Ainedidaktiikka (BG, terveystieto), LO monimuoto-opetus (ympäristöoppi), Kasvatustieteellinen tiedekunta, 2020-2021

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • erityispedagogiikka
  • 116 Kemia

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

  • 10 Artikkeli
  • 2 Kirjan luku tai artikkeli
  • 1 Väitöskirja
  • 1 Pro gradu

A Case Study of Students’ and Teachers’ Perceptions in a Finnish High School during the COVID Pandemic

Niemi, H. M. & Kousa, P., 1 syyskuuta 2020, julkaisussa : International journal of technology in education and science.. 4, 4, s. 352-369 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Diversity and science teacher education: supporting practices for better student achievement

Kousa, P., 22 toukokuuta 2019, Helsinki: University of Helsinki. 36 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Inquiry as a context-based practice – a case study of pre-service teachers’ beliefs and implementation of inquiry in context-based science teaching

Herranen, J., Kousa, P., Fooladi, E. & Aksela, M., 20 elokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Science Education. 41, 14, s. 1977-1998 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The needs for successful chemistry teaching in diverse classes: teachers' beliefs and practices

Kousa, P. M. & Aksela, M. K., 2 huhtikuuta 2019, julkaisussa : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 7, 1, s. 79-100 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Learning to Teach at Heterogeneous and Diverse Chemistry Classes: Methods for University Chemistry Teacher Training Courses

Tolsdorf, Y., Kousa, P., Markic, S. & Aksela, M., lokakuuta 2018, julkaisussa : Eurasia journal of mathematics science and technology education. 14, 10, 14 Sivumäärä, em1593.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Projektit

LUMA SUOMI -development program

Aksela, M., Haatainen, O. M., Herranen, J., Kousa, P. & Halonen, J.

01/09/2015 → …

Projekti: Tutkimusprojekti

AI in Learning. Changing work, changing expertise (AI Learn)

Kousa, P.

01/10/201831/03/2019

Projekti: Muu projekti

Relevance of the university-industry-school collaboration for prospective teachers

Aksela, M., Ferck Savec, V. & Kousa, P.

01/09/201631/08/2018

Projekti: Tutkimusprojekti

Supporting low-achieving students in chemistry

Aksela, M. & Kousa, P.

01/01/201622/05/2019

Projekti: Tutkimusprojekti

Aktiviteetit

  • 17 Tyypit: Muut aktiviteetit - Muu opetustyö
  • 11 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
  • 4 Suullinen esitys
  • 4 Akateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Kasvatustieteellisen tiedekunnan digitori

Päivi Kousa (Puhuja: esitelmän pitäjä), & Hannele Niemi (Puhuja: esitelmän pitäjä)

23 syyskuuta 2020

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Ethical issues of AI in learning in school contexts

Päivi Kousa (Puhuja), & Hannele Niemi (Puhuja)

14 toukokuuta 2020

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

LINKS – Learning through innovation and networking in STEM

Päivi Kousa (Puhuja: esitelmän pitäjä)

3 kesäkuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Beijing Normal University

Päivi Kousa (Vieraileva tutkija)

25 toukokuuta 201929 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon