Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2001 2019

  • 48 Artikkeli
  • 31 Kirjan luku tai artikkeli
  • 20 Konferenssiartikkeli
  • 3 Kokoomateos tai erikoisnumero
2019

Koulu keksivänä yhteisönä

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 26 tammikuuta 2019, Sähköistyvä koulu: Oppiminen ja oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä. Tossavainen, T. & Löytönen, M. (toim.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat ry, s. 79-97 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

The roles of material prototyping in collaborative design process at an elementary school

Yrjönsuuri, V., Kangas, K., Hakkarainen, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 heinäkuuta 2019, julkaisussa : Design and Technology Education. 24, 2, s. 141-162 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Validating Entrepreneurial Intentions Questionnaire to Assess the Impact of Entrepreneurship Education

Asghar, M. Z., Gul, F., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Tasdemir, M. Z., 2019, julkaisussa : Eğitim ve bilim. 44, 197, s. 383-399 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

A Multi-Method Case Study of Textile Craft-Design Applications – Usability and Effects on the Design Process

Riikonen, S. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 lokakuuta 2018, julkaisussa : Art, Design and Communication in Higher Education. 17, 2, s. 217-236 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Bringing Practices of Co-Design and Making to Basic Education

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2018, Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018. Kay, J. & Luckin, R. (toim.). London, UK: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 1. s. 248-255 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Collaborative Design Work in Technology Education

Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2018, Handbook of Technology Education. de Vries, M. J. (toim.). Cham: Springer International Publishing , s. 597-609 13 Sivumäärä (Springer International Handbooks of Education; nro 1).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Hands on Design: Comparing the use of sketching and gesturing in collaborative designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, julkaisussa : Journal of Design Research. 16, 1, s. 24-46 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Idea Generation and the Shared Epistemic Object of Knowledge in an Artifact-Mediated Co-Invention Project

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., elokuuta 2018, 22nd Annual Knowledge Building Summer Institute: Knowledge Building: A Place for Everyone in a Knowledge Society: KBSI 2018 Proceedings. Toronto, Ontario, Canada: Knowlege Building International, s. 65-73 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliAmmatillinen

Open access

Line by line, part by part: collaborative sketching for designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 28, 2, s. 471-494 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Long-Term Teacher Orchestration of Technology-mediated Collaborative Inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 62, 3, s. 407-432 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Preschoolers' Peer Collaboration on a Designing Task

Yliverronen, V., Marjanen, P. & Seitamaa-Hakkarainen, P., joulukuuta 2018, julkaisussa : The journal of design and technology education. 23, 2, s. 106-128 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ryhmän oppimismotivaatio ja sitoutuminen yhteisöllisessä keksintöprojektissa

Riikonen, S., Sormunen, K., Korhonen, T., Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 20 huhtikuuta 2018, Motivaatio ja oppiminen. Salmela-Aro, K. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 161-180 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

The student-produced electronic portfolio in craft education

Saarinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P., Hakkarainen, K., R., L. (toim.) & J., K. (toim.), 2018, julkaisussa : Proceedings : International Conference of the Learning Sciences. 3, 2018-June, s. 1417-1418 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Why our brains love arts and crafts: Implications of creative practices on psychophysical well-being

Huotilainen, M., Rankanen, M., Groth, C., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Mäkelä, M., 2018, julkaisussa : FORMakademisk. 11, 2, s. 1-17 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Balancing structure and flexibility: Teacher’s orchestration in collaborative long-term inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2017, Enquiry and project based learning: Students, schools and society. Leat, D. (toim.). London: Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Learning by Making

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2017, The SAGE encyclopedia of out-of-school learning. Peppler, K. (toim.). Thousand Oaks, California: Sage

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pedagogical Infrastructures of Design Studio Learning

Seitamaa-Hakkarainen, P., Härkki, T., Lahti, H. & Hakkarainen, K., 24 toukokuuta 2017, julkaisussa : Journal of textile design, research and practice. 4 (2016), 2, s. 155-181 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Towards design hybridity: Negotiating traditions through contemporary craft making in Finland

Kouhia, A. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 syyskuuta 2017, julkaisussa : Craft Research. 8, 2, s. 169-192 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

An Analysis of the Relationship between the Components of Entrepreneurship Education and the Antecedents of Theory of Planned Behavior

Asghar, M. Z., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Nada, N., 2016, julkaisussa : Pakistan journal of commerce and social sciences . 10, 1, s. 45-68 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Cognitive and Embodied Competences in Weaving Design

Seitamaa-Hakkarainen, P., 16 marraskuuta 2016, The Common Thread : The Warp and Weft of Thinking. Gliszczynski, V. V., Raabe, E. C. & Suhrbier, M. (toim.). Bielefeld: Kerber Verlag, s. 122-131 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

How can neuroscience help understand design and craft activity? The promise of cognitive neuroscience in design studies

Seitamaa-Hakkarainen, P., Huotilainen, M., Mäkelä, M., Groth, C. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2016, julkaisussa : FORMakademisk. 9, 1, s. 1-16 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Learning craft skills: exploring preschoolers’ craft-making process

Yliverronen, V. & Seitamaa-Hakkarainen, S. P., 23 kesäkuuta 2016, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 23, 2, s. 1-15 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Luovuuden reunaehtoja yksilön ja työyhteisön toiminnassa

Mäkelä, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Huotilainen, M., lokakuuta 2016, Mielen salat. Ylikangas, M. (toim.). Helsinki: Gaudeamus Helsinki University Press, s. 73-81 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Material knowledge in collaborative designing and making - A case of wearable sea creatures: A case of wearable sea creatures

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2016, julkaisussa : FORMakademisk. 9, 1, s. 1-21 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Material mediation and embodied actions in collaborative design process

Lahti, H., Kangas, K., Koponen, V. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2016, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 23, 1, s. 15-29 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Physiological measurements of drawing and forming activities

Leinikka, M., Huotilainen, M., Seitamaa-Hakkarainen, P., Groth, C., Rankanen, M. & Mäkelä, M., kesäkuuta 2016, Proceedings of DRS2016: Design + Research + Society - Future-Focused Thinking. Lloyd, P. & Bohemia, E. (toim.). London: Design Research Society, Vuosikerta Volume 7. s. 2941- 2958 18 Sivumäärä (Proceedings of DRS; Vuosikerta 2016).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Textile teacher students’ collaborative design processes in a design studio setting

Lahti, H., Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K., Härkki, T. & Hakkarainen, K., 1 huhtikuuta 2016, julkaisussa : Art, Design and Communication in Higher Education. 15, 1, s. 35-54 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Functions and Benefits of the ePortfolio in Craft Education at the Primary Level

Saarinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., marraskuuta 2016, julkaisussa : Design and Technology Education. 21, 3, s. 29-40 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2015

Interaction and Embodiment in Craft Teaching

Koskinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2015, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 22, 1, s. 59-72 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tactile augmentation: A multimethod for capturing experiential knowledge

Groth, C., Mäkelä, M. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2015, julkaisussa : Craft Research. 6, 1, s. 57–81 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

An automatic open-source analysis method for video and audio recordings of co-design processes

Toivanen, M., Huotilainen, M., Chi, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., kesäkuuta 2014, Proceedings of DRS 2014: Design's Big Debates: Design Research Society Biennial International Conference, 16-19 June 2014, Umeå, Sweden. Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. & Valtonen, A. (toim.). Umeå: Design Research Society, Umeå Institute of Design, Umeå University, s. 921-931 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Constraining an open-ended design task by interpreting sources of inspiration

Laamanen, T-K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., tammikuuta 2014, julkaisussa : Art, Design and Communication in Higher Education. 13, 2, s. 135-156 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Designing teaching—teaching designing: Teacher’s guidance in a virtual design studio

Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2014, julkaisussa : Journal of Learning Design. 7, 1, s. 10-26 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Internet ja sosiaalinen media käsityötieteen tutkimuksen lähteenä ja paikkana – aineistojen muodot ja analyysit

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Koskennurmi-Sivonen, R., 2014, Kättä pidempää: Otteita käsityön tutkimuksesta ja käsitteellistämisestä. Karppinen, S., Kouhia, A. & Syrjäläinen, E. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, s. 116-131 16 Sivumäärä (Kotitalous- ja käsityötieteiden julkaisuja; nro 33).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Interview Study of Professional Designers' Ideation Approaches

Laamanen, T-K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., kesäkuuta 2014, julkaisussa : The Design Journal. 17, 2, s. 194-217 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Näkökulmia kehittämistutkimukseen käsityötieteessä

Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2014, Kättä pidempää: Otteita käsityön tutkimuksesta ja käsitteellistämisestä. Karppinen, S., Kouhia, A. & Syrjäläinen, E. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, s. 89-101 13 Sivumäärä (Kotitalous- ja käsityötieteiden julkaisuja; nro 33).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Suunnittelutehtävät, inspiraationlähteet ja ideointi

Laamanen, T-K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2014, Suunnittelusta käsin: Käsityön tutkimuksen ja opetuksen vuoropuhelua. Nuutinen, A., Fernström, P., Kokko, S. & Lahti, H. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, s. 12-25 14 Sivumäärä (Kotitalous- ja käsityötieteiden julkaisuja; nro 36).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tactile augmentation: reaching for tacit knowledge

Groth, C., Mäkelä, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Kosonen, K., kesäkuuta 2014, Proceedings of DRS 2014: Design's Big Debates: Design Research Society Biennial International Conference, 16-19 June 2014, Umeå, Sweden. Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. & Valtonen, A. (toim.). Umeå: Design Research Society, Umeå Institute of Design, Umeå University, s. 1638-1655 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The promise of cognitive neuroscience in design studies

Seitamaa-Hakkarainen, P., Huotilainen, M., Mäkelä, M., Groth, C. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2014, Proceedings of DRS 2014: Design's Big Debates: Design Research Society Biennial International Conference, 16-19 June 2014, Umeå, Sweden. Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. & Valtonen, A. (toim.). Umeå: Design Research Society, Umeå Institute of Design, Umeå University, s. 834-846 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The quality of design in 9th grade pupils’ design-and-make assignments in craft education

Syrjäläinen, E. & Seitamaa-Hakkarainen, P., kesäkuuta 2014, julkaisussa : The journal of design and technology education. 19, 2, s. 30-39 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Tracing design work through contextual activity sampling

Laamanen, T-K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2014, Design, User Experience, and Usability: Theories, Methods, and Tools for Designing the User Experience: Third International Conference, DUXU 2014 Held as Part of HCI International 2014 Heraklion, Crete, Greece, June 22-27, 2014 Proceedings, Part I. Marcus, A. (toim.). Heidelberg: Springer, Vuosikerta Part 1. s. 142-152 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; nro 8517).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Craft education: authentic design constraints, embodied thinking, and craft making

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Kangas, K., 14 toukokuuta 2013, Proceedings of the 2nd International Conference for Design Education Researchers: 14-17 May 2013, Oslo, Norway: Volume 3. Reitan, J. B., Lloyd, P., Bohemia, E., Nielsen, L. M., Digranes, I. & Lutnæs, E. (toim.). Oslo: ABM-media, Vuosikerta Volume 3. s. 1369-1383 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Design expert’s participation in elementary students’ collaborative design process

Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2013, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 23 , 2, s. 161-178 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Designing teaching—teaching designing: teacher’s guidance in a virtual design studio

Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 14 toukokuuta 2013, Proceedings of the 2nd International Conference for Design Education Researchers: 14-17 May 2013, Oslo, Norway: Volume 2. Reitan, J. B., Lloyd, P., Bohemia, E., Nielsen, L. M., Digranes, I. & Lutnæs, E. (toim.). Oslo: ABM-media, Vuosikerta Volume 2. s. 1013-1029 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Design Thinking in Elementary Students’ Collaborative Lamp Designing Process

Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2013, julkaisussa : The journal of design and technology education. 18, 1, s. 30-43 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Figuring the world of designing: Expert participation in elementary classroom

Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2013, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 23 , 2, s. 425-442 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Interagency, collective creativity, and academic knowledge practices

Hakkarainen, K., Hytönen, K., Makkonen, J., Seitamaa-Hakkarainen, P. & White, H., 2013, Learning and collective creativity: Activity-theoretical and socio-cultural studies. Sannino, A. & Ellis, V. (toim.). New York: Routledge, s. 77-95 19 Sivumäärä (Routledge Research in Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Making sense: What can we learn from experts of tactile knowledge?

Groth, C., Mäkelä, M. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2013, julkaisussa : FORMakademisk. 6 , 2, s. 1-12 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Materiality and Emotions in Making

Seitamaa-Hakkarainen, P., Laamanen, T-K., Viitala, J. & Mäkelä, M., 2013, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 20, 3, s. 5‒19 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Oppimisen ohjaaminen teknologia-intensiivisessä oppimisympäristössä

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K. & Hakkarainen, K., 2013, Oppiminen ja pedagogiset käytännöt varhaiskasvatuksesta perusopetukseen. Pyhältö, K. & Vitikka, E. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 203-217 15 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat; nro 2013:9).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen