Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2001 2019

  • 48 Artikkeli
  • 31 Kirjan luku tai artikkeli
  • 20 Konferenssiartikkeli
  • 3 Kokoomateos tai erikoisnumero
Suodatin
Konferenssiartikkeli
2018

Bringing Practices of Co-Design and Making to Basic Education

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2018, Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018. Kay, J. & Luckin, R. (toim.). London, UK: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 1. s. 248-255 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Idea Generation and the Shared Epistemic Object of Knowledge in an Artifact-Mediated Co-Invention Project

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., elokuuta 2018, 22nd Annual Knowledge Building Summer Institute: Knowledge Building: A Place for Everyone in a Knowledge Society: KBSI 2018 Proceedings. Toronto, Ontario, Canada: Knowlege Building International, s. 65-73 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliAmmatillinen

Open access

The student-produced electronic portfolio in craft education

Saarinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P., Hakkarainen, K., R., L. (toim.) & J., K. (toim.), 2018, julkaisussa : Proceedings : International Conference of the Learning Sciences. 3, 2018-June, s. 1417-1418 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

Physiological measurements of drawing and forming activities

Leinikka, M., Huotilainen, M., Seitamaa-Hakkarainen, P., Groth, C., Rankanen, M. & Mäkelä, M., kesäkuuta 2016, Proceedings of DRS2016: Design + Research + Society - Future-Focused Thinking. Lloyd, P. & Bohemia, E. (toim.). London: Design Research Society, Vuosikerta Volume 7. s. 2941- 2958 18 Sivumäärä (Proceedings of DRS; Vuosikerta 2016).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2014

An automatic open-source analysis method for video and audio recordings of co-design processes

Toivanen, M., Huotilainen, M., Chi, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., kesäkuuta 2014, Proceedings of DRS 2014: Design's Big Debates: Design Research Society Biennial International Conference, 16-19 June 2014, Umeå, Sweden. Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. & Valtonen, A. (toim.). Umeå: Design Research Society, Umeå Institute of Design, Umeå University, s. 921-931 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tactile augmentation: reaching for tacit knowledge

Groth, C., Mäkelä, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Kosonen, K., kesäkuuta 2014, Proceedings of DRS 2014: Design's Big Debates: Design Research Society Biennial International Conference, 16-19 June 2014, Umeå, Sweden. Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. & Valtonen, A. (toim.). Umeå: Design Research Society, Umeå Institute of Design, Umeå University, s. 1638-1655 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The promise of cognitive neuroscience in design studies

Seitamaa-Hakkarainen, P., Huotilainen, M., Mäkelä, M., Groth, C. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2014, Proceedings of DRS 2014: Design's Big Debates: Design Research Society Biennial International Conference, 16-19 June 2014, Umeå, Sweden. Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. & Valtonen, A. (toim.). Umeå: Design Research Society, Umeå Institute of Design, Umeå University, s. 834-846 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tracing design work through contextual activity sampling

Laamanen, T-K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2014, Design, User Experience, and Usability: Theories, Methods, and Tools for Designing the User Experience: Third International Conference, DUXU 2014 Held as Part of HCI International 2014 Heraklion, Crete, Greece, June 22-27, 2014 Proceedings, Part I. Marcus, A. (toim.). Heidelberg: Springer, Vuosikerta Part 1. s. 142-152 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; nro 8517).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Craft education: authentic design constraints, embodied thinking, and craft making

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Kangas, K., 14 toukokuuta 2013, Proceedings of the 2nd International Conference for Design Education Researchers: 14-17 May 2013, Oslo, Norway: Volume 3. Reitan, J. B., Lloyd, P., Bohemia, E., Nielsen, L. M., Digranes, I. & Lutnæs, E. (toim.). Oslo: ABM-media, Vuosikerta Volume 3. s. 1369-1383 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Designing teaching—teaching designing: teacher’s guidance in a virtual design studio

Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 14 toukokuuta 2013, Proceedings of the 2nd International Conference for Design Education Researchers: 14-17 May 2013, Oslo, Norway: Volume 2. Reitan, J. B., Lloyd, P., Bohemia, E., Nielsen, L. M., Digranes, I. & Lutnæs, E. (toim.). Oslo: ABM-media, Vuosikerta Volume 2. s. 1013-1029 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

Peer Collaboration and Mediation in Elementary Students’ Lamp Designing Process.

Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2012, The Future of Learning: ICLS 2012 Conference Proceedings, Volume 1 - Full Papers: Proceedings of the 10th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2012). van Alst, J., Thompson, K., Jacobson, M. J. & Reimann, P. (toim.). Sydney, NSW, AUSTRALIA: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 1. s. 267 – 274 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Teacher's Balance between Structure and Flexibility in the Technology-Enhanced Collaborative Inquiry Setting

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2012, The Future of Learning: Proceedings of the 10th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2012) - Volume 2, Short Papers, Symposia, and Abstracts: Proceedings of the 10th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2012. van Alst, J., Thompson, K., Jacobson, M. J. & Reimann, P. (toim.). Sydney: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Vol 2. s. 346-350 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Design Based Learning in Craft Education: Authentic problems and materialization of design thinking

Seitamaa-Hakkarainen, P., 2011, Design Learning and Well-being: 4th International Journal of Intercultural Arts Education. Ruismäki, H. & Ruokonen, I. (toim.). Helsinki: University of Helsinki, s. 3-14 12 Sivumäärä (Research Report / University of Helsinki, Faculty of Behavioural Sciences, Department of Teacher Education ; nro 331).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing the Social and Cognitive Benefits of Digital Tools and Media

Lafierre, T., Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P., Hakkarainen, K., Oshima, J., Scardamalia, M., Bereiter, C., Chen, B., Chuy, M., Resendes, M., van Aalst, J., Chan, C., Bielaczyc, K., Hong, H-Y. & Zhang, J., heinäkuuta 2011, Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice: CSCL2011 Conference Proceedings Volume III - Community Events Proceedings. Spada, H., Stahl, G., Miyake, N. & Law, N. (toim.). ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 3. s. 1112-1119 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Expert Participation in Elementary Students’ Collaborative Design Process

Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2011, Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice: CSCL2011 Conference Proceedings Volume II — Short Papers & Posters. Spada, H., Stahl, G., Miyake, N. & Law, N. (toim.). ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 2. s. 851-855 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Strengthening the Conceptual Foundations of Knowledge Building Theory and Pedagogy

Bielaczyc, K., Hakkarainen, K., Ritella, G., Seitamaa-Hakkarainen, P., Stahl, G., Scardamalia, M. & Bereiter, C., heinäkuuta 2011, Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to Policy and Practice: CSCL2011 Conference Proceedings Volume III - Community Events Proceedings. Spada, H., Stahl, G., Miyake, N. & Law, N. (toim.). ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 3. s. 1089-1094 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Infusing design expertise in elementary students’ collaborative design process

Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K. & Hakkarainen, K., 2010, Proceedings of Summer Institute 2010.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Collaborative knowledge building with conceptual and material artifacts

Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2007, Cultură, dezvoltare, identitate: perspective actuale: 10 ani de la înfiinţarea secţiilor de Psihologie şi Sociologie la Universitatea din Oradea: sesiunea de comunicări ştiinţifice a Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, 26-27 octombrie 2007. Chipea, F., Cioară, I., Hatos, A., Marian, M. & Sas, C. (toim.). Bucureşti: Expert, s. 653-664 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2005

The Artifact Project: Knowledge building in a networked learning environment

Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K. & Hakkarainen, K., 2005, The relationship of Nordic handicraft studies to product development and technology: Proceedings from a NordFo conference in Rauma, September 20-26 2004. Kullas, S. & Pelkonen, M-L. (toim.). Vasa: NordFo, s. 87-113 27 Sivumäärä (Techne-serien)(Research in sloyd education and crafts science. B; nro 14).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

2002

Computer-support for participatory designing: A pilot study

Seitamaa-Hakkarainen, P., Lahti, H. I. E., Iivonen, M. & Hakkarainen, K., 2002, Computer-supported collaborative learning: Foundations for a CSCL community. Stahl, G. (toim.). Mahwah: Erlbaum

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu