Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2001 2019

  • 48 Artikkeli
  • 31 Kirjan luku tai artikkeli
  • 20 Konferenssiartikkeli
  • 3 Kokoomateos tai erikoisnumero
Suodatin
Artikkeli
2019

The roles of material prototyping in collaborative design process at an elementary school

Yrjönsuuri, V., Kangas, K., Hakkarainen, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 heinäkuuta 2019, julkaisussa : Design and Technology Education. 24, 2, s. 141-162 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Validating Entrepreneurial Intentions Questionnaire to Assess the Impact of Entrepreneurship Education

Asghar, M. Z., Gul, F., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Tasdemir, M. Z., 2019, julkaisussa : Eğitim ve bilim. 44, 197, s. 383-399 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

A Multi-Method Case Study of Textile Craft-Design Applications – Usability and Effects on the Design Process

Riikonen, S. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 lokakuuta 2018, julkaisussa : Art, Design and Communication in Higher Education. 17, 2, s. 217-236 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Hands on Design: Comparing the use of sketching and gesturing in collaborative designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, julkaisussa : Journal of Design Research. 16, 1, s. 24-46 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Line by line, part by part: collaborative sketching for designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 28, 2, s. 471-494 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Long-Term Teacher Orchestration of Technology-mediated Collaborative Inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 62, 3, s. 407-432 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Preschoolers' Peer Collaboration on a Designing Task

Yliverronen, V., Marjanen, P. & Seitamaa-Hakkarainen, P., joulukuuta 2018, julkaisussa : The journal of design and technology education. 23, 2, s. 106-128 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Why our brains love arts and crafts: Implications of creative practices on psychophysical well-being

Huotilainen, M., Rankanen, M., Groth, C., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Mäkelä, M., 2018, julkaisussa : FORMakademisk. 11, 2, s. 1-17 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Pedagogical Infrastructures of Design Studio Learning

Seitamaa-Hakkarainen, P., Härkki, T., Lahti, H. & Hakkarainen, K., 24 toukokuuta 2017, julkaisussa : Journal of textile design, research and practice. 4 (2016), 2, s. 155-181 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Towards design hybridity: Negotiating traditions through contemporary craft making in Finland

Kouhia, A. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 syyskuuta 2017, julkaisussa : Craft Research. 8, 2, s. 169-192 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

An Analysis of the Relationship between the Components of Entrepreneurship Education and the Antecedents of Theory of Planned Behavior

Asghar, M. Z., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Nada, N., 2016, julkaisussa : Pakistan journal of commerce and social sciences . 10, 1, s. 45-68 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How can neuroscience help understand design and craft activity? The promise of cognitive neuroscience in design studies

Seitamaa-Hakkarainen, P., Huotilainen, M., Mäkelä, M., Groth, C. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2016, julkaisussa : FORMakademisk. 9, 1, s. 1-16 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Learning craft skills: exploring preschoolers’ craft-making process

Yliverronen, V. & Seitamaa-Hakkarainen, S. P., 23 kesäkuuta 2016, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 23, 2, s. 1-15 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Material knowledge in collaborative designing and making - A case of wearable sea creatures: A case of wearable sea creatures

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2016, julkaisussa : FORMakademisk. 9, 1, s. 1-21 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Material mediation and embodied actions in collaborative design process

Lahti, H., Kangas, K., Koponen, V. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2016, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 23, 1, s. 15-29 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Textile teacher students’ collaborative design processes in a design studio setting

Lahti, H., Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K., Härkki, T. & Hakkarainen, K., 1 huhtikuuta 2016, julkaisussa : Art, Design and Communication in Higher Education. 15, 1, s. 35-54 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Functions and Benefits of the ePortfolio in Craft Education at the Primary Level

Saarinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., marraskuuta 2016, julkaisussa : Design and Technology Education. 21, 3, s. 29-40 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2015

Interaction and Embodiment in Craft Teaching

Koskinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2015, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 22, 1, s. 59-72 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tactile augmentation: A multimethod for capturing experiential knowledge

Groth, C., Mäkelä, M. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2015, julkaisussa : Craft Research. 6, 1, s. 57–81 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

Constraining an open-ended design task by interpreting sources of inspiration

Laamanen, T-K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., tammikuuta 2014, julkaisussa : Art, Design and Communication in Higher Education. 13, 2, s. 135-156 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Designing teaching—teaching designing: Teacher’s guidance in a virtual design studio

Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2014, julkaisussa : Journal of Learning Design. 7, 1, s. 10-26 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Interview Study of Professional Designers' Ideation Approaches

Laamanen, T-K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., kesäkuuta 2014, julkaisussa : The Design Journal. 17, 2, s. 194-217 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The quality of design in 9th grade pupils’ design-and-make assignments in craft education

Syrjäläinen, E. & Seitamaa-Hakkarainen, P., kesäkuuta 2014, julkaisussa : The journal of design and technology education. 19, 2, s. 30-39 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2013

Design expert’s participation in elementary students’ collaborative design process

Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2013, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 23 , 2, s. 161-178 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Design Thinking in Elementary Students’ Collaborative Lamp Designing Process

Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2013, julkaisussa : The journal of design and technology education. 18, 1, s. 30-43 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Figuring the world of designing: Expert participation in elementary classroom

Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2013, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 23 , 2, s. 425-442 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Making sense: What can we learn from experts of tactile knowledge?

Groth, C., Mäkelä, M. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2013, julkaisussa : FORMakademisk. 6 , 2, s. 1-12 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Materiality and Emotions in Making

Seitamaa-Hakkarainen, P., Laamanen, T-K., Viitala, J. & Mäkelä, M., 2013, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 20, 3, s. 5‒19 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Images of the Future of Craft and Design students – professional narratives of working practices in 2020

Soini-Salomaa, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 25 maaliskuuta 2013, julkaisussa : Art, Design and Communication in Higher Education. 11, 1, s. 17-32 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

Architecture Project: City Plan, Home and Users - Children as Architects

Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K., Raunio, A-M. & Viilo, M., 2012, julkaisussa : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 45, s. 21-31 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Collaborative Design Practices in Technology Mediated Learning

Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K., Raunio, A-M. & Hakkarainen, K., 2012, julkaisussa : The journal of design and technology education. 17, 1, s. 54-65 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2011

Supporting the technology-enhanced collaborative inquiry and design project: A teacher's reflections on practices

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2011, julkaisussa : Teachers and Teaching. 17, 1, s. 51-72 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Learning by collaborative designing: technology-enhanced knowledge practices

Seitamaa-Hakkarainen, P., Viilo, M. & Hakkarainen, K., 2010, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 20, 2, s. 109-136 28 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

Sources of inspiration and mental image in textile design process

Laamanen, T-K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2009, julkaisussa : Art, Design and Communication in Higher Education. 7, 2, s. 105-119 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

Aprendizaje por diseño colaborativo en educación optimizada tecnológicamente

Seitamaa-Hakkarainen, P., 2008, julkaisussa : Revista de Investigaciones UNAD = Research magazine UNAD Long. 7, 2, s. 13-38 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Käsityötiede: tuntematon tieteenala

Seitamaa-Hakkarainen, P., 2008, julkaisussa : Hiidenkivi : suomalainen kulttuurilehti. 15, 3, s. 14-15 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Learning by collaborative designing in technology enhanced learning

Seitamaa-Hakkarainen, P., 2008, julkaisussa : Revista de Investigaciones UNAD = Research magazine UNAD Long. 7, 2, s. 12-38 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Taitomarkkinointi: Yhteistyötä ja tutkimustietoa käsityöläisille

Seitamaa-Hakkarainen, P., 2008, julkaisussa : Taito : käsi- ja taideteollisuuslehti. 101, 2, s. 38-39 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Taitomarkkinointi - yhteistyötä ja tutkimustietoa käsityöläisille

Seitamaa-Hakkarainen, P., 25 kesäkuuta 2008, julkaisussa : Taito Group : yrityspalvelut : tutkimukset. 25.6.2008, s. 1-2 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Yhteistyötä ja tutkimustietoa käsityöläisille

Seitamaa-Hakkarainen, P., 2008, julkaisussa : Taito : käsi- ja taideteollisuuslehti. 101, 2, s. 38-39 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

2007

The Artifact Project - history, science and design inquiry in technology enhanced learning at elementary level

Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2007, julkaisussa : Research and Practice in Technology Enhanced Learning.. 2, 3, s. 213-237 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2006

Kaava, koti, käyttäjä – lapset arkkitehteinä

Iivonen, M., Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2006, julkaisussa : Tekstiiliopettaja. 2006, 2, s. 14-15 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

2005

Towards participatory design in craft and design education

Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2005, julkaisussa : CoDesign.. 1, 2, s. 103–117 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2004

Collaboration patterns in computer-supported collaborative designing

Lahti, H., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2004, julkaisussa : Design Studies. 25, 4, s. 351-371 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Visualization and sketching in the design process

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2004, julkaisussa : The Design Journal. 3, 1, s. 3 –14

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2001

Composition and construction in experts’ and novices’ weaving design

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2001, julkaisussa : Design Studies. 22, 1, s. 47-66

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Computer-support for collaborative designing

Seitamaa-Hakkarainen, P., Raunio, A-M., Raami, A., Muukkonen, H. & Hakkarainen, K., 2001, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 11 , 2, s. 181-202 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu