Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Aunio’s research work has one broad main focus: the development and learning of mathematical skills, as well as the difficulties associated with them. This includes research into the development of assessment and intervention tools. The target groups are children and adolescents aged 5-16 years.

Keywords

  • 516 Kasvatustieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 1999 2019

Forskningsbaserade kartläggnings- och interventionsmaterial i matematik för elever i Svenskfinland: Literatur review

Ekstam, U., Hellstrand, H., Korhonen, J. & Aunio, P., 2019, julkaisussa : NMI-bulletin. 29, Specialnummer, s. 59-79 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Multi-factorial approach to early numeracy - the effects of cognitive skills, language factors and kindergarten attendance on early numeracy performance of South African first graders

Aunio, P., Korhonen, J., Ragpot, L., Törmänen, M., Mononen, R. & Henning, E., 2019, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 97, s. 65-76 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Number Race - computer-assisted intervention for mathematically low-performing first graders

Hellstrand, H., Korhonen, J., Linnanmäki, K. & Aunio, P., 20 toukokuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Special Needs Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Behavioral executive functions among adolescents with mathematics difficulties

Holm, M. E., Aunio, P., Björn, P. M., Klenberg, L., Korhonen, J. & Hannula, M. S., 2018, julkaisussa : Journal of Learning Disabilities. 51, 6, s. 578-588 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Crossing the bridge to elementary school: The development of children's working memory components in relation to teacher-student relationships and academic achievement

Vandenbroucke, L., Verschueren, K., Desoete, A., Aunio, P., Ghesquiere, P. & Baeyens, D., 2018, julkaisussa : Early Childhood Research Quarterly. 42, s. 1-10 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit 1997 2019

Palkinnot

Proposal for Nomination for the best PhD thesis for Association for Finnish Education

Pirjo Aunio (Vastaanottaja), 1 kesäkuuta 2007

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

The best PHD thesis in Faculty of Behavioral Sciences

Pirjo Aunio (Vastaanottaja), 1 toukokuuta 2007

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Aktiviteetit 2000 2017

European Early Childhood Education Research Journal (Lehti)

Pirjo Aunio (Arvioitsija (reviewer))
1 marraskuuta 201730 marraskuuta 2017

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Poster presentation: ) Early Mathematical Skills in South Africa and Finland.

Riikka Mononen (Puhuja), Johan Korhonen (Puhuja), Lara Ragpot (Puhuja), Pirjo Aunio (Puhuja)
30 elokuuta 2017

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Educational Psychology (Lehti)

Pirjo Aunio (Arvioitsija (reviewer))
1 huhtikuuta 201731 maaliskuuta 2018

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Early Childhood Research Quarterly (Lehti)

Pirjo Aunio (Arvioitsija (reviewer))
1 toukokuuta 2017toukokuuta 2017

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi