Pirjo Harjanne

Kielididaktiikan dosentti, Helsingin yliopiston Opettajien akatemian jäsen, Vastuullinen tutkija

1991 …2019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Ansioluettelo

Pirjo HARJANNE (Ph.D., MA) is Adjunct Professor of and University Lecturer in Foreign Language Education and Principal Investigator, Department of Teacher Education, University of Helsinki. She is a member of Teachers' Academy, University of Helsinki (Dec, 2014->). She has the qualifications necessary for a professorship in foreign language education according to the expert opinions at Jyväskylä University, 2011 and Turku University, 2014. She is a subject teacher education specialist with several responsibilities in the Department’s developmental work. Her specialities include foreign language teaching, studying and learning, communicative language teaching and practice, oral proficiency, language and intercultural communication, subject teachers’ research seminars, as well as subject-didactical and methodological lectures.

 She has contributed to international projects (e.g., WebCEF, HELST, CEFcult. MASTS) as Coordinator and Partner and to national ICT-focused projects (e.g., Kielet). She is currently Director and Principal Investigator of the national and international KIELO Project, focusing on FL teaching, studying and learning in classrooms. She has attended national and international scientific conferences regularly to present her research. She planned and coordinated a student exchange programme between Helsinki University and Utrecht University. She is also an active in-service teacher educator.

Recently, she has worked as an invited researcher at Stockholm University, Department of Language Education, 2013-2014. She has visited Sweden, Belgium and the Czech Republic within Teacher or Researcher Exchange Programmes.

Her publications (over 60) cover foreign language teaching, studying and learning (TSL), communicative language teaching and practice, oral language proficiency, study strategies, transdisciplinary affordances, a subject teacher’s path to becoming a researcher, research methodology, methodological reality, social media, and future teaching prospects. She has focused increasingly on combining theory and practice in teacher education and in her own teaching.

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • vieraiden kielten didaktinen opetus-opiskelu-oppimisprosessi, vieraiden kielten opettajankoulutus, kulttuurienvälinen viestinnällinen kielitaito, viestinnällinen kieltenopetus

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 1991 2019

Finnish Foreign Language Teachers’ Views on Teaching and Study Reality in Their Classes: The KIELO Project’s Rationale and Results

Harjanne, P., Reunamo, J. & Tella, S., syyskuuta 2015, julkaisussa : Journal of Language Teaching and Reseach. 6, 5 , s. 913-923 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Intercultural communicative competence, and its assessment: The CEFcult Helsinki higher education scenario

Harjanne, P. & Tella, S., 2012, Koulu ja oppiaineiden monet kulttuurit: Ainedidaktinen symposiumi Turussa 11.2.2011. Yli-Panula, E., Merenluoto, K. & Virta, A. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 41-54 14 Sivumäärä (Ainedidaktisia tutkimuksia / Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja; nro 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Between theory and practice – foreign language teacher students’ cognition of oral proficiency and grammar teaching in Sweden

Nilsson, T., Harjanne, P. & Rosell Steuer, P., tammikuuta 2019, julkaisussa : Apples : Journal of Applied Language Studies. 13, 1, s. 113–131 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Foreign-language teaching and studying in Chilean and Finnish classrooms as seen by teachers

Harjanne, P., Díaz Larenas, C. & Tella, S., 29 joulukuuta 2017, julkaisussa : Journal of language and cultural education. 5, 3, s. 1–21 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Projektit 2001 2015

Palkinnot

Opettajien akatemian jäsen/Member of Teachers' Academy

Pirjo Harjanne (Vastaanottaja), 1 tammikuuta 2015

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Aktiviteetit 1988 2019

Institutionen för språkdidaktik (ISD)

Pirjo Harjanne (Vieraileva tutkija)
elokuuta 2013heinäkuuta 2014

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Possibilities and challenges of L2 teaching, studying and learning

Pirjo Harjanne (Puhuja)
16 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Groupe Scolaire Benabdallah

Pirjo Harjanne (Vieraileva opettaja)
13 lokakuuta 201920 lokakuuta 2019

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Stockholms universitet

Pirjo Harjanne (Vieraileva tutkija)
24 syyskuuta 201826 syyskuuta 2018

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon