Pirjo Harjanne

Kielididaktiikan dosentti, Helsingin yliopiston Opettajien akatemian jäsen, Vastuullinen tutkija

1991 …2019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1991 2019

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2012

Intercultural communicative competence, and its assessment: The CEFcult Helsinki higher education scenario

Harjanne, P. & Tella, S., 2012, Koulu ja oppiaineiden monet kulttuurit: Ainedidaktinen symposiumi Turussa 11.2.2011. Yli-Panula, E., Merenluoto, K. & Virta, A. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 41-54 14 Sivumäärä (Ainedidaktisia tutkimuksia / Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja; nro 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Kieliluokkien todellisuus kieltenopettajan näkökulmasta: KIELO-hankkeen alustavia tutkimustuloksia

Harjanne, P. & Tella, S., 2011, Näkökulmia tutkimusperustaiseen opetukseen. Tainio, L., Juuti, K., Kallioniemi, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Uitto, A. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 97-113 17 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja / Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 1).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Online CEF-based assessment of oral proficiency for intercultural professional communication

Beaven, A., Harjanne, P. & Baten, L., 2011, Training materials Background to CEFcult. Heverlee: CEFcult, s. 1-19 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2009

Investigating methodological reality in Finnish foreign language classrooms: revisiting the KIELO Project's rationale and research

Harjanne, P. & Tella, S., 2009, Language education and lifelong learning. Kantelinen, R. & Pollari, P. (toim.). Joensuu: University of Joensuu, s. 135-153 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The didactic model as the educational rationale for the WebCEF project

Tella, S. & Harjanne, P., 2009, WebCEF: collaborative evaluation of oral language skills through the web. Bijnens, H. (toim.). Heverlee: AVNet - K.U.Leuven, s. 27-49 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The MindBook of the Didactic Model.

Harjanne, P. & Tella, S., 2009, The didactic model as the educational rationale for the WebCEF project. In H. Bijnens (Ed.), WebCEF: Collaborative evaluation of oral language skills through the web (pp. 27–49).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2008

Communicative oral practice in the foreign language classroom - methodological challenges

Harjanne, P., 2008, Facing the future: developing teacher education. J. L. . . (toim.). Helsinki: Palmenia ,s. 111-129 19 Sivumäärä ([Palmenia-sarja]; Vuosikerta 54).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Foreign language didactics, foreign language teaching and transdisciplinary affordances

Harjanne, P. & Tella, S., 2007, Foreign languages and multicultural perspectives in the European context. Koskensalo, A., Smeds, J., Kaikkonen, P. & Kohonen, V. (toim.). Berlin: Lit Verlag, s. 197-225 29 Sivumäärä (Dichtung - Wahrheit - Sprache; Vuosikerta Band 9-10).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2004

Viestinnällinen suullinen harjoittelu

Harjanne, P., 2004, Avauksia opsiin. Opetushallitus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2000

Hyvä kielenoppija

Harjanne, P., 2000, Kom med! 3, Opettajan materiaali. WSOY

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Opiskelun itsearviointi

Harjanne, P., 2000, Kom med! 3, Opettajan materiaali. WSOY

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Vieraan kielen sanojen oppimisesta

Harjanne, P., 2000, Kom med! 3, Opettajan materiaali. WSOY

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Yhteistoiminnallinen oppiminen

Harjanne, P., 2000, Kom med! 3, Opettajan materiaali. WSOY

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

1997

Yhteistoiminnallisen oppimisen työtavoista

Harjanne, P., 1997, Mot nya mål 2, Opettajan materiaali. WSOY

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

1994

Oppimisnäkemyksistä sovelluksiin peruskoulun yläasteella ja lukiossa

Harjanne, P., 1994, Näkökohtia kielenopetukseen. Opetushallitus, 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen