Valokuva Sara Sintonen

Sara Sintonen

Title of Adjunct Professor, University Lecturer

  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Suomi

19982020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

2020

Approaching the renewed Finnish basic education curriculum as a potential and an option for aesthetics

Komulainen, K. P., Sintonen, S., Kairavuori, S. & Ojala, A., maaliskuuta 2020, julkaisussa : Educare. 2020, 1, s. 34-52 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

From an experimental paper to a playful screen: How the essence of materiality modulates the process of creation

Sintonen, S., 3 helmikuuta 2020, julkaisussa : British Journal of Educational Technology. 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Häpeä osana suomalaista kasvatuskulttuuria. Välähdyksiä 1950-luvulta 2020-luvulle

Flemming, L. & Sintonen, S., kesäkuuta 2020, julkaisussa : Journal of Early Childhood Education Research. 9, 2

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Paperileija olemisen mietiskelynä: Yrjö Hirnin suomalaisen leikkitutkimuksen perusteoksessa leikki ja taide suhteutuvat elämään oppimismatkana

Sintonen, S., kesäkuuta 2020, julkaisussa : Aikuiskasvatus. 40, 2, s. 147-151 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Pedagogisen Haltijan kuiskaus -materiaalin soveltaminen varhaiskasvatuksessa J. A. Hollon kasvatusajattelun luentana

Sintonen, S., Nordström, A., Sairanen, H. & Kumpulainen, K., kesäkuuta 2020, julkaisussa : Ainedidaktiikka. 4, 2, s. 44-62 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teachers should pay more attention to the essence of materiality.

Sintonen, S., toukokuuta 2020, BERA - British Educational Research Association .

Tutkimustuotos: Muu julkaisu

Varhaiskasvatus puhuttaa: havaintoja Twitterissä jaetuista näkemyksistä

Sintonen, S. & Onnismaa, E-L., helmikuuta 2020, julkaisussa : Yhteiskuntapolitiikka. 85, 1, s. 73-80 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

“Do you mean besides researching and studying?” Finnish teacher educators’ views on their professional development

Maaranen, K., Kynäslahti, H., Byman, R., Sintonen, S. & Jyrhämä, R., 2020, julkaisussa : Professional Development in Education. 46, 1, s. 35-48 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

”Et ne tietää, et toi on hyvä ihminen”. Varhaiskasvatuksen opettajuus J. A. Hollon hengessä

Sintonen, S., kesäkuuta 2020, julkaisussa : Kasvatus. 51, 2

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2019

Finnish Teachers Making Sense of and Promoting Multiliteracies in Early Years Education

Sairanen, H., Kangas, J. & Sintonen, S., 2019, Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and Beyond. Kumpulainen, K. & Sefton-Green, J. (toim.). London: Routledge, s. 42-60 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Monilukutaito ei arvota: paperin ja näytön maailmoissa

Sintonen, S., marraskuuta 2019, Ytimessä - Kirja kaiken oppimisen keskiöön. Niinistö, E-M., Aerila, J-A., Sario, S. & Kauppinen, M. (toim.). Turku: Turun yliopisto

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Monilukutaito taiteen ja luovuuden hengessä

Sintonen, S., joulukuuta 2019, Sukkasäkkisoittimia ja spontaania kurarumbaa – Luovaa toimintaa varhaiskasvatuksessa. Huhtinen-Hildén, L. & Lamppu, M. (toim.). Helsinki: Metropolia Ammattikorkeakoulu, s. 40-45 6 Sivumäärä (Metropolia Ammattikorkeakoulun julkaisuja. Taito-sarja; nro 37).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Teacher Education Matters: Finnish Teacher Educators’ Concerns, Beliefs, and Values

Maaranen, K., Kynäslahti, H., Byman, R., Jyrhämä, R. & Sintonen, S., 2019, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 42, 2, s. 211-227 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The effect of writing modality on recollection in children and adolescents

Frangou, S-M., Wikgren, J., Sintonen, S., Kairaluoma, L. & Vasari, P., 28 lokakuuta 2019, julkaisussa : Research in Learning Technology. 27, 13 Sivumäärä, 2239.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Äänitaide - oppimateriaali

Sintonen, S., Erfving, E. & Puha, J., huhtikuuta 2019

Tutkimustuotos: Ei-tekstimuotoinenVerkkosivu(sto)Ammatillinen

Open access

“Pysty vaa kännykäst suoraa”: Yläluokkalaisten novellilukeminen pikaviestipalvelussa

Grünthal, S. E. M. & Sintonen, S. T., 2 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Media & viestintä : kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen lehti. 42, 1, s. 76-94 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

A qualitative analysis of the digital literacy of arts education teachers in Chinese junior high and high schools

Zhao, P., Kynäslahti, H. & Sintonen, S., maaliskuuta 2018, julkaisussa : Journal of Librarianship and Information Science. 50, 1, s. 77-87 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Bångstyriga bitar: Inlärning av multilitteracitet med glädje

Kumpulainen, K., Sintonen, S., Vartiainen, J., Sairanen, H., Nordström, A., Byman, J. S. & Renlund, J. A., 20 marraskuuta 2018, Helsingfors: Helsingfors universitet. 60 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Open access

Children’s produced graphical instructions in music as a multiliteracy act

Sintonen, S., joulukuuta 2018, julkaisussa : Musiikkikasvatus. 21, 2, s. 54-64 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Digikyvykkyyden yhteiskehittäminen korkeakouluissa

Vesterinen, O., Sintonen, S., Kynäslahti, H. & Ohashi, Y., 4 lokakuuta 2018, julkaisussa : AMK-lehti = UAS journal : journal of Finnish universities of applied sciences. 2018, 3

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Kolumni: Hyräilemisen hyvästä

Sintonen, S., joulukuuta 2018, julkaisussa : Niin & näin : filosofinen aikakauslehti. 25, 4 (99), s. 76-79 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Kurittomat Palaset: Monilukutaitoa Opitaan Ilolla

Kumpulainen, K., Sintonen, S., Vartiainen, J., Sairanen, H., Nordström, A., Byman, J. S. & Renlund, J. A., 20 marraskuuta 2018, Helsinki: Helsingin yliopisto, kasvatustieteellinen tiedekunta. 60 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Open access

Lintu lensi oksalle, lauloi niitä näitä: Monilukutaito mediakasvatuksessa

Sintonen, S., 2018, Mediametkaa! Osa 10, Mediakasvatuksen parhaat käytännöt. Puska, M. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Ljudkonst tillsammans med barn

Sintonen, S. & Erfving, E., 2018, Helsinki: Playful Learning Center. 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Open access

Luokanopettajaopiskelijoiden digikulttuurinen loikka äänitaiteeseen, blogikirjoitus

Sintonen, S., 7 toukokuuta 2018, Helsinki : Helsingin yliopisto.

Tutkimustuotos: Muu julkaisu

Open access

Mediakasvatus varhaisvuosina: mukaan dynaamiseen esittämisen virtaan?

Sintonen, S., 2018, Mediakasvatuksen käsikirja. Willman, V. (toim.). Kuopio: UNIpress, s. 81-97 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Monilukutaitoa monitaiteisesti: Tapaustutkimus peruskoulun yhdeksäsluokkalaisten musiikkia ja tanssia yhdistävästä työskentelystä

Karjalainen-Väkevä, M. P. & Sintonen, S., 2018, julkaisussa : Ainedidaktiikka. 2, 1, s. 39-58 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Nuorten käsitykset digitalisaation tärkeydestä

Byman, R., Korhonen, T., Sintonen, S., Vesterinen, O. & Kynäslahti, H., 2018, Opin polut ja pientareet: Nuorisobarometri 2017. Pekkarinen, E. & Myllyniemi, S. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura, s. 149-159 11 Sivumäärä (Julkaisuja / Nuorisotutkimusseura. Kenttä; nro 200)(Verkkojulkaisuja / Nuorisotutkimusseura; nro 129)(NUORAn julkaisuja / Opetusministeriö; nro 58).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sound Art with Children

Sintonen, S. & Erfving, E., 2018, Helsinki: Playful Learning Center. 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Open access

Tarinamaailma

Erfving, E., Sintonen, S. & Puha, J., tammikuuta 2018

Tutkimustuotos: Ei-tekstimuotoinenVerkkosivu(sto)Ammatillinen

Young children’s imaginative play and dynamic literacy practices in the digital age

Sintonen, S., Kumpulainen, K. & Vartiainen, J., marraskuuta 2018, Mobile Technologies in Children's Language and Literacy: Innovative Pedagogy in Preschool and Primary Education. Oakley, G. (toim.). Bingley, UK: Emerald, s. 15-28 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Äänitaidetta lasten kanssa

Sintonen, S. & Erfving, E., huhtikuuta 2018, Helsinki: Playful Learning Center. 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Open access
2017

[Kaksi reseptiä säveltämisen ohjaukseen]: Äänikollaasi kännyköillä ; Look for sounds

Sintonen, S., 2017, Reseptejä säveltämisen ohjaukseen. Hartikainen, S. (toim.). Helsinki: Helsinki Metropolia, University of Applied Sciences , s. 60-63 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Blogikirjoitus: Yhteiskehittely toimintamuotona

Sintonen, S., 29 marraskuuta 2017, Helsinki : Metropolia Ammattikorkeakoulu.

Tutkimustuotos: Muu julkaisu

Luovan tuottamisen arviointi musiikissa sekä äidinkielessä ja kirjallisuudessa

Kauppinen, M., Sintonen, S., Harmanen, M. & Kauppinen, E., 2017, Arviointia toteuttamassa: Näkökulmia monipuoliseen oppimisen arviointiin. Kauppinen, E. & Vitikka, E. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 127-139 13 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat / Opetushallitus; nro 2017:4).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Monilukutaito moninaisuutena, toimintana ja osallisuutena

Sintonen, S. & Kumpulainen, K., joulukuuta 2017, Mitä tarkoittaa?: Mediataide monilukutaidon lähteenä. Ruuskanen, R. (toim.). Helsinki: AV-arkki {], s. 6-12 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Peer teaching and learning: A case of two five-year-olds as Minecraft creators

Sintonen, S., Kentz, M-B. & Lipponen, L., 1 joulukuuta 2017, Young & creative: Digital Technologies Empowering Children in Everyday Life. Eleá, I. & Mikos, L. (toim.). Göteborg: NORDICOM, s. 173-184 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Vertaisoppiminen digitaalisessa toimintaympäristössä. Tapaustutkimus kahden viisivuotiaan Minecraft -luomisesta

Kentz, M-B., Sintonen, S. & Lipponen, L., tammikuuta 2017, julkaisussa : Kasvatus & Aika. 11, 1, s. 54–68 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

A Coming Into Being: Learning Multimodal Literacy in Pre-School Through Digital Production

Sintonen, S. & Kentz, M-B., marraskuuta 2016, julkaisussa : IMAG. 1, 3, s. 268-280 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Activity Cards for Keen Ears

Sintonen, S. & Erfving, E., tammikuuta 2016, Helsinki: University of Helsinki, Department of Teacher Education. 38 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaYleistajuinen

Arts Education. Instruments of Expression and Communication.

Kairavuori, S. & Sintonen, S., 2016, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (toim.). Second revised education toim. Rotterdam: Sense publishers, s. 211-225 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Herkkien korvien tehtäväkortit 2: Pedagoginen materiaali

Sintonen, S. & Erfving, E., huhtikuuta 2016, Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos. 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaYleistajuinen

Lapset digitaalisen osallisuuden kynnyksellä

Sintonen, S., tammikuuta 2016, Osallistava koulu, aktiivinen maailmankansalaisuus: Näkökulmia osallisuuteen ja globaalikasvatukseen kouluyhteisössä. Ervamaa, E. & Muurinen, H. (toim.). Helsinki: Plan Suomi, 5 Sivumäärä 8

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliYleistajuinen

Lasten oma pelisuunnittelu osaksi opetusta: esiopetukseen suunnatun pedagogisen tuotteen kehittämisen lähtökohtia

Sintonen, S., joulukuuta 2016, julkaisussa : Pelitutkimuksen vuosikirja: suomalaisen pelitutkimuksen julkaisu. 2016, s. 52-60 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Monilukutaitoa audiovisuaalisessa kulttuurissa

Sintonen, S. T., syyskuuta 2016, (Hyväksytty/In press) Monilukutaito perusopetuksen opetussuunnitelmissa. Opetushallitus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Tilannetaju ja tahdikkuus oppilaiden yhteisöllisessä digitaalisessa työskentelyssä

Bilund, M-L., Muinonen, M. J. & Sintonen, S., maaliskuuta 2016, julkaisussa : Media & viestintä : kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen lehti. 39, 1, s. 55-72 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2015

Herkkien korvien tehtäväkortit: Pedagoginen materiaali

Sintonen, S. & Erfving, E., elokuuta 2015, Helsinki: University of Helsinki, Department of Teacher Education. 32 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaYleistajuinen

Open access

Manifesto by the Playful Learning Center: Playing with learning

Sefton-Green, J., Kumpulainen, K., Lipponen, L., Sintonen, S., Rajala, A. & Hilppö, J., 4 joulukuuta 2015, Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos. 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen