• PL 3 (Fabianinkatu 33)

    00014

    Suomi

1994 …2020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

TUTKIMUSALUEET

Tutkimukseni kohteena ovat yliopisto-oppiminen ja -opettaminen sekä arviointi ja laatu. Erityisesti olen keskittynyt yliopisto-oppimisen tutkimiseen psykologisesta ja kasvatuspsykologisesta näkökulmasta. Viime vuosina olen tutkinut opiskelijoiden yksilöllisiä opintopolkuja sekä opintojen etenemiseen ja opintomenestykseen vaikuttavia tekijöitä, kuten opiskelijoiden hyvinvointia ja stressiä, opintojen kuormittavuutta, minäpystyvyyttä, oppimisen lähestymistapoja, kiinnostusta ja motivaatiota, itsesäätelyn ja ajanhallinnan taitoja sekä akateemisia tunteita ja prokrastinaatiota.

Tieteenalat

  • 515 Psykologia
  • 516 Kasvatustieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

Challenges in exploring individual's conceptions of knowledge and knowing: Examples of research on university students

Hyytinen, H., Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2020, Development of Adult Thinking: Interdisciplinary Perspectives on Cognitive Development and Adult Learning. Kallio, E. K. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge, s. 177-190 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Integrating epistemic knowledge and logical reasoning skills in adult cognitive development

Seppälä, H., Lindblom-Ylänne, S. & Kallio, E. K., 2020, Development of Adult Thinking: Interdisciplinary Perspectives on Cognitive Development and Adult Learning. Kallio, E. K. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge, s. 33-46 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Complex interrelations between academic competences and students' approaches to learning - mixed-methods study

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 22 syyskuuta 2019, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Graduates' evaluations of usefulness of university education, and early career success - a longitudinal study of the transition to working life

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 19 toukokuuta 2019, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 44, 4, s. 581-595 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Research on academic emotions requires a rich variety of research methods

Lindblom-Ylanne, S., 2019, julkaisussa : Studies in Higher Education. 44, 10, s. 1803-1805 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Projektit

Palkinnot

Best Publication Award

Liisa Postareff (Vastaanottaja) & Sari Lindblom-Ylänne (Vastaanottaja), 2016

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Eino Kaila Award

Sari Lindblom (Vastaanottaja), 2004

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Aktiviteetit

The importance of the Scholarship of Teaching and Learning (SOTL)-model in enhancing quality at university

Sari Lindblom (Pääpuhuja)
26 syyskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

The role of the teacher in tomorrow’s world

Sari Lindblom (Pääpuhuja)
26 syyskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Maanpuolustuskorkeakoulu (Ulkoinen yksikkö)

Sari Lindblom (Hallituksen jäsen)
1 tammikuuta 201912 joulukuuta 2020

Aktiviteetti: JäsenyystyypitJäsenyys tai muu rooli kansallisessa/kansainvälisessä komiteassa, toimikunnassa tai hallituksessa

Opetussuunitelmatyön tulevaisuuden haasteet

Sari Lindblom (Kutsuttu puhuja)
11 marraskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Higher education in Finland and at the University of Helsinki

Sari Lindblom (Pääpuhuja)
8 syyskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä