Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

TUTKIMUSALUEET

Tutkimukseni kohteena ovat yliopisto-oppiminen ja -opettaminen sekä arviointi ja laatu. Erityisesti olen keskittynyt yliopisto-oppimisen tutkimiseen psykologisesta ja kasvatuspsykologisesta näkökulmasta. Viime vuosina olen tutkinut opiskelijoiden yksilöllisiä opintopolkuja sekä opintojen etenemiseen ja opintomenestykseen vaikuttavia tekijöitä, kuten opiskelijoiden hyvinvointia ja stressiä, opintojen kuormittavuutta, minäpystyvyyttä, oppimisen lähestymistapoja, kiinnostusta ja motivaatiota, itsesäätelyn ja ajanhallinnan taitoja sekä akateemisia tunteita ja prokrastinaatiota.

Keywords

  • 515 Psykologia
  • 516 Kasvatustieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 1994 2019

Complex interrelations between academic competences and students’ approaches to learning – A mixed-methods study

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Journal of Further and Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Graduates' evaluations of usefulness of university education, and early career success - a longitudinal study of the transition to working life

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 19 toukokuuta 2019, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 44, 4, s. 581-595 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access
Tiedosto

Using individual study profiles of first-year students in two different disciplines to predict graduation time

Hailikari, T., Sund, R., Haarala-Muhonen, A. & Lindblom-Ylänne, S., toukokuuta 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Studies in Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Eurooppalainen identiteetti ja korkeakoulut

Niinistö-Sivuranta, S. & Lindblom-Ylänne, S., joulukuuta 2018, julkaisussa : Maanpuolustus. 2018, 126, s. 30-33 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Projektit 2005 2017

Palkinnot

Best Publication Award

Liisa Postareff (Vastaanottaja) & Sari Lindblom (Vastaanottaja), 2016

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Eino Kaila Award

Sari Lindblom (Vastaanottaja), 2004

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Aktiviteetit 1991 2019

Maanpuolustuskorkeakoulu (Ulkoinen yksikkö)

Sari Lindblom (Hallituksen jäsen)
1 tammikuuta 201912 joulukuuta 2020

Aktiviteetti: JäsenyystyypitJäsenyys tai muu rooli kansallisessa/kansainvälisessä komiteassa, toimikunnassa tai hallituksessa

High Impact Learning in Finnish Universities

Sari Lindblom (Puhuja)
1 lokakuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Factors explaining study progress and success in Bachelor and Master programmes

Sari Lindblom (Puhuja)
29 elokuuta 201831 elokuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

How can teachers improve student learning - Teacher development and research on teaching and learning

Sari Lindblom (Puhuja)
31 toukokuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Les fondations du programme d'études en Finlande

Sari Lindblom (Puhuja)
20 syyskuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä