• PL 3 (Fabianinkatu 33)

    00014

    Suomi

19942019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1994 2019

2019

Complex interrelations between academic competences and students' approaches to learning - mixed-methods study

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 22 syyskuuta 2019, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Graduates' evaluations of usefulness of university education, and early career success - a longitudinal study of the transition to working life

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 19 toukokuuta 2019, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 44, 4, s. 581-595 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Research on academic emotions requires a rich variety of research methods

Lindblom-Ylanne, S., 3 lokakuuta 2019, julkaisussa : Studies in Higher Education. 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Teacher educators’ approaches to teaching and connections with their perceptions of the closeness of their research and teaching

Cao, Y., Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S. & Toom, A., lokakuuta 2019, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 85, s. 125-136 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Using individual study profiles of first-year students in two different disciplines to predict graduation time

Hailikari, T., Sund, R., Haarala-Muhonen, A. & Lindblom-Ylänne, S., 1 kesäkuuta 2019, julkaisussa : Studies in Higher Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Eurooppalainen identiteetti ja korkeakoulut

Niinistö-Sivuranta, S. & Lindblom-Ylänne, S., joulukuuta 2018, julkaisussa : Maanpuolustus. 2018, 126, s. 30-33 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Päin tulevaa työtä

Lindblom-Ylänne, S., 2 maaliskuuta 2018, julkaisussa : Yliopisto : Helsingin yliopiston tiedelehti. 66, 2, s. 6 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Teacher educators' approaches to teaching and the nexus with self-efficacy and burnout: examples from two teachers' universities in China

Cao, Y., Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S. & Toom, A., 2018, julkaisussa : Journal of Education for Teaching. 44, 4, s. 479-495 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The importance of evidence-based development of teaching and learning at university

Lindblom-Ylänne, S. & Kola, J., 2018, Places of Engagement : Reflections on Higher Education in 2040 - a Global Approch. Heijnen, A. & van der Vaart, R. (toim.). Amsterdam: Amsterdam University Press, s. 76-81 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

What Constitutes the Surface Approach to Learning in the Light of New Empirical Evidence?

Lindblom-Ylänne, S., Parpala, A. M. & Postareff, L., 6 joulukuuta 2018, julkaisussa : Studies in Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Challenges in Argumentation and Paraphrasing Among Beginning Students in Educational Sciences

Hyytinen, H., Löfström, E. & Lindblom-Ylänne, S., 2017, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 4, s. 411-429 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploration of individual study paths of successful first-year students: an interview study

Lindblom-Ylänne, S., Haarala-Muhonen, A., Postareff, L. & Hailikari, T., lokakuuta 2017, julkaisussa : European Journal of Psychology of Education. 32, 4, s. 687-701 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Higher Education Transitions: Theory and Research

Kyndt, E. (toim.), Donche, V. (toim.), Trigwell, K. (toim.) & Lindblom-Ylänne, S. (toim.), huhtikuuta 2017, Abingdon, Oxon: Routledge - Taylor & Francis Group. 322 Sivumäärä (New Perspectives on Learning and Instruction)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Higher education transitions - Theory and research: Preface

Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). London: Routledge - Taylor & Francis Group, s. xvii-xviii 2 Sivumäärä (New perspectives on learning and instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

How do the different study profiles of first-year students predict their study success, study progress and the completion of degrees?

Haarala-Muhonen, A., Ruohoniemi, M., Parpala, A., Komulainen, E. & Lindblom-Ylanne, S., joulukuuta 2017, julkaisussa : Higher Education. 74, 6, s. 949-962 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Medical students’ reflections on emotions concerning breaking bad news

Toivonen, A. K., Lindblom-Ylänne, S., Louhiala, P. J. & Pyörälä, E., 2017, julkaisussa : Patient Education and Counseling. 100 , 10, s. 1903-1909 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opiskelijaa ei saa päästää syrjään

Lindblom-Ylänne, S., 20 lokakuuta 2017, julkaisussa : Yliopisto : Helsingin yliopiston tiedelehti.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Psykoterapeuttikoulutuksia tutkimalla vaikuttavampaa opetusta ja hoitoa?

Heinonen, E., Selinheimo, S., Pesonen, A-K., Paunio, T., Lipsanen, J., Melartin, T., Lahti, J., Lindblom-Ylänne, S. & Lindfors, O., lokakuuta 2017, julkaisussa : Duodecim. 133, 19, s. 1790-1797 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Students' transition into higher education from an international perspective: Editorial

Coertjens, L., Brahm, T., Trautwein, C. & Lindblom-Ylanne, S., maaliskuuta 2017, julkaisussa : Higher Education. 73, 3, s. 357-369 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

The complex relationship between emotions, approaches to learning, study success and study progress during the transition to university

Postareff, L., Mattsson, M., Lindblom-Ylanne, S. & Hailikari, T., maaliskuuta 2017, julkaisussa : Higher Education. 73, 3, s. 441-457 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The importance of evidence-based enhancement of the quality of learning and teaching in research-intensive universities

Lindblom-Ylänne, S. & Breslow, L., elokuuta 2017, Strengthening teaching and learning in research universities: Strategies and initiatives for institutional change. Stensaker, B., Bilbow, G. T., Breslow, L. & van der Vaart, R. (toim.). Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, s. 187-213 27 Sivumäärä 8

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The transition from university to working life. An exploration of graduates' perceptions of their academic competences

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., huhtikuuta 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 238-253 16 Sivumäärä (New Perspectives on Learning and Instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiede ja teksti: Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen

Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A., 2017, 1 toim. Helsinki: Gaudeamus. 220 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Tiede ja Teksti: Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen

Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A., elokuuta 2017, 3., uudistettu painos toim. Helsinki: Gaudeamus. 250 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Understanding higher education transitions: Why theory, research and practice matter

Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S., huhtikuuta 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). London: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 306-319 14 Sivumäärä (New perspectives on learning and instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Aktiverande föreläsningsundervisning

Nevgi, A., Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & MIckwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 243-259 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Engagement in learning: a comparison between Asian and European international university students

Sakurai, Y., Parpala, A., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2 tammikuuta 2016, julkaisussa : Compare. 46, 1, s. 24-47 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Handledning av vetenskapliga arbetsprocesser

Vehviläinen, S., Pyhältö, K., Lindblom-Ylänne, S., Löfström, E., Nevgi, A. & Koutaniemi, M., 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 338-376 39 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Introduktion till universitetspedagogik

Nevgi, A. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 22-34 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Oivallus: psykologiaa lukiolaisille 1

Päivänsalo, T-M., Lindblom-Ylänne, S. & Niemelä, R., 2016, Helsinki: Otava. 190 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Oivallus: psykologiaa lukiolaisille 2

Päivänsalo, T-M., Lindblom-Ylänne, S., Niemelä, R. & Anttila, R., lokakuuta 2016, Helsinki: Otava. 188 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

On the measurement of procrastination: comparing two scales in six European countries

Svartdal, F., Pfuhl, G., Nordby, K., Foschi, G., Klingsieck, K. B., Rozental, A., Carlbring, P., Lindblom-Ylänne, S. & Rebkowska, K., 31 elokuuta 2016, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 7, 11 Sivumäärä, 1307.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Problembaserat lärande och case-metoden

Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J., Iivanainen, A. & Nevgi, A-M. S., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 268-286 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Teorier om lärande

Nevgi, A. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 200-242 43 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Teori och praktik vid utvärdering av lärandet

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Hailikari, T. & Wager, M., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 164-198 35 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Tieteellisen ajattelun ja tietokäsitysten tutkiminen

Lindblom-Ylänne, S. & Koutaniemi, M., syyskuuta 2016, Ajattelun kehitys aikuisuudessa - kohti moninäkökulmaisuutta. Kallio, E. (toim.). Jyväskylä: Finnish Educational Research Association, s. 109-134 26 Sivumäärä 5. (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 71).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Understanding individual differences in approaches to learning across courses: A mixed method approach

Coertjens, L., Vanthournout, G., Lindblom-Ylänne, S. & Postareff, L., lokakuuta 2016, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 51, s. 69-80 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

University students' self- and co-regulation of learning and processes of understanding: A person-oriented approach

Raisanen, M., Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., huhtikuuta 2016, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 47, s. 281-288 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Work experience in relation to study pace and thesis grade: investigating the mediating role of student learning

Tuononen, T., Parpala, A., Mattsson, M. & Lindblom-Ylanne, S., heinäkuuta 2016, julkaisussa : Higher Education. 72, 1, s. 41-58 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yliopisto-opintojen aikainen työssäkäynti: ajanhallinta- ja itsesäätelytaitojen merkitys opintojen etenemiselle

Tuononen, T., Parpala, A., Haarala-Muhonen, A. & Lindblom-Ylänne, S., joulukuuta 2016, julkaisussa : Tiedepolitiikka. 41, 4, s. 53-60 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015
Open access
Tiedosto

Factors contributing to changes in a deep approach to learning in different learning environments

Postareff, L., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2015, julkaisussa : Learning environments research.. 18, 3, s. 315-333 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Methodological challenges in measuring change in students’ learning processes

Lindblom-Ylänne, S., Parpala, A. & Postareff, L., 2015, World Education Research Yearbook 2015. Hill, L. D. & Levine, F. J. (toim.). New York: Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppiminen on monen tekijän summa

Lindblom-Ylänne, S., Hailikari, T. & Postareff, L., tammikuuta 2015, Laatua!: Oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä. Ruuska, H., Löytönen, M. & Rutanen, A. (toim.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat, s. 47-56 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Problematising the equivalence of the test results of performance-based critical thinking tests for undergraduate students

Hyytinen, H., Nissinen, K., Ursin, J., Toom, A. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2015, julkaisussa : Studies in Educational Evaluation. 44, s. 1-8 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu