19942019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1994 2019

1994

Lääketieteen aineistokoe laajentaa valintakokeessa mitattavia taitoja ja valmiuksia

Lindblom-Ylänne, S., Ailus, K., Lonka, K. & Perheentupa, J., 1994, julkaisussa : Suomen lääkärilehti. 49, 5, s. 467-470 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The effect of study strategies on learning from text

Lonka, K., Lindblom-Ylänne, S. & Maury, S., 1994, julkaisussa : Learning and Instruction. 4, 3, s. 253-271 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

1996

Epistemologies, conceptions of learning, and study practices in medicine and psychology

Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., 1996, julkaisussa : Higher Education. 31, 1, s. 5-24 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opetuksen laadun arviointi

Lindblom-Ylänne, S. & Lonka, K., 1996, julkaisussa : Dosis. 12, 2, s. 69-74 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Selecting students for medical school: What predicts success during basic science studies? A cognitive approach

Lindblom-Ylänne, S., Lonka, K. & Leskinen, E., 1996, julkaisussa : Higher Education. 31, 4, s. 507-527 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

1997

Spontaneous study strategies and the quality of knowledge construction

Lahtinen, V., Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., 1997, julkaisussa : British Journal of Educational Psychology. 67, 1, s. 13-24 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

1999

Individual ways of interacting with the learning environment — are they related to study success?

Lindblom-Ylänne, S. & Lonka, K., 1999, julkaisussa : Learning and Instruction. 9, 1, s. 1-18 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

On the predictive value of entry-level skills for successful studying in medical school

Lindblom-Ylänne, S., Lonka, K. & Leskinen, E., 1999, julkaisussa : Higher Education. 37, 3, s. 239-258 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Variation in medical students’ approaches to diagnosis: A basis for initiating conceptual change among teachers and students

Lindblom-Ylänne, S. & Meyer, J. H. F., 1999, julkaisussa : Medical Education. 33, 5, s. 334-341 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2000

Dissonant study orchestrations of high-achieving university students

Lindblom-Ylänne, S. & Lonka, K., 2000, julkaisussa : European Journal of Psychology of Education. 15, 1, s. 19-32 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Interaction between learning environment and expert learning

Lindblom-Ylänne, S. & Lonka, K., 2000, julkaisussa : Lifelong Learning in Europe. 5, 2, s. 90-97 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2001

Aiotko opiskelijaksi?

Lindblom-Ylänne, S., Lonka, K. & Slotte, V., 2001, Helsinki: Edita Publishing. 160 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Langdellin ja Deweyn ongelmat: oikeustieteen opetuksen uudet haasteet

Pihlajamäki, H. & Lindblom-Ylänne, S., 2001, julkaisussa : Oikeus. 30, 2, s. 169-183 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Students’ perceptions of assessment practices in a traditional medical curriculum

Lindblom-Ylänne, S. & Lonka, K., 2001, julkaisussa : Advances in Health Sciences Education. 6, 2, s. 121-140 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Study-strategy use in learning from text. Does gender make any difference?

Slotte, V., Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2001, julkaisussa : Instructional Science. 29, 3, s. 255-272 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tieteellisen kirjoittamisen ihanuus ja kurjuus

Lindblom-Ylänne, S., 2001, Matkalla maisteriksi: Graduntekijän selviytymisopas. Haapala, J. (toim.). Helsinki: Helsingin Yliopiston ylioppilaskunta, s. 31-33 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Vuorovaikutustaidot - menestyvän juristin salaisuus?

Lindblom-Ylänne, S. & Pohjonen, S., 2001, julkaisussa : Oikeus. 30, 2, s. 192-201 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yliopisto-oppimisen tutkimus: metodologisia pohdintoja

Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2001, julkaisussa : Psykologia. 36, 1-2, s. 36-48 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2002

Challenges for teaching interaction skills for law students

Pohjonen, S. & Lindblom-Ylänne, S., 2002, julkaisussa : Law Teacher. 36, 3, s. 294-306 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Farmaseuttisen asiantuntijuuden kehittyminen: Tietokäsitykset ja oppiminen

Katajavuori, N., Hirvonen, J. & Lindblom-Ylänne, S., 2002, julkaisussa : Dosis. 18, 2, s. 111-115 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Farmaseuttisen asiantuntijuuden kehittyminen II: Turussa järjestettävä farmasian muuntokoulutus esimerkkinä koulutuksen uudistamisesta

Katajavuori, N., Pietilä, K., Lindblom-Ylänne, S. & Hirvonen, J., 2002, julkaisussa : Dosis. 18, 2, s. 116-124 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Myths behind patient counselling: A patient counselling study of non-prescription medicines in Finland

Katajavuori, N., Valtonen, S., Pietilä, K., Pekkonen, O., Lindblom-Ylänne, S. & Airaksinen, M., 2002, julkaisussa : Journal of Social and Administrative Pharmacy. 19, 4, s. 129-136 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2003

Adjusting law teaching to social change: a historical perspective to legal education

Pihlajamäki, H. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, julkaisussa : Retfærd : nordisk juridisk tidsskrift. 26, 2, s. 5-19 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ammatillinen kehittyminen

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A. & Kaivola, T., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p.2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 468-478 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Broadening an understanding of the phenomenon of dissonance

Lindblom-Ylänne, S., 2003, julkaisussa : Studies in Higher Education. 28, 1, s. 63-77 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Can a collaborative network environment enhance essay-writing processes?

Lindblom-Ylänne, S. & Pihlajamäki, H., 2003, julkaisussa : British Journal of Educational Technology. 34, 1, s. 17-30 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Johdanto yliopistopedagogiikkaan

Nevgi, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p.2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 14-28 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Kirjoittaminen on prosessi

Lindblom-Ylänne, S., 2003, Opiskelun ohjaus yliopistossa. Eriksson, I. & Mikkonen, J. (toim.). Helsinki: Edita Publishing, s. 159-162 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kohti virtuaalisia oppimisympäristöjä

Nevgi, A., Kurhila, J. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 376-402 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Massa- ja ryhmäopetuksen haasteet

Lindblom-Ylänne, S., Repo-Kaarento, S. & Nevgi, A., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 203-234 32 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Opetuksen suunnittelun työkalut

Nevgi, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 236-252 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Opiskelu yliopistossa

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A. & Kaivola, T., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 116-137 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Oppimisen arviointi - laadukkaan opetuksen perusta

Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 253-267 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Oppimisen psykologia ja ylioppilastutkinto

Lindblom-Ylänne, S., 2003, Oppi osaamiseksi - tieto tulokseksi: Ylioppilastutkinnon 150-vuotisjuhlaseminaari. Lahtinen, A. & Houtsonen, L. (toim.). Helsinki, s. 34-39 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppimis- ja tietokäsityksistä opetustapaan

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A. & Kaivola, T., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 67-81 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Oppimisnäkemykset antavat perustan opetukselle

Nevgi, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 82-116 35 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Oppimisympäristöt

Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 54-66 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Success in the examination of procedural law

Lindblom-Ylänne, S. & Niemi-Kiesiläinen, J., 2003, julkaisussa : Retfærd : nordisk juridisk tidsskrift. 26, 2, s. 59-70 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Taitavaksi kirjoittajaksi

Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 296-313 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Tentistä tenttiin - oppimisen arviointikäytäntöjen kehittäminen

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A. & Kaivola, T., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 268-294 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

The Development of Excellence in Pharmaceutical Knowledge: New Curriculum for the B.Sc. (Pharmacy) Studies

Katajavuori, N., Hirvonen, J. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, julkaisussa : Pharmacy Education. 3, 3, s. 149-160 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Undervisning i juridik

Niemi-Kiesiläinen, J. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, julkaisussa : Retfærd : nordisk juridisk tidsskrift. 26, 2, s. 1-4 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Uudistukset ja niiden omaksuminen yliopisto-opetuksessa

Kaivola, T., Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 29-51 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

What makes a student group successful? Student-student and student-teacher interaction in a problem-based learning environment

Lindblom-Ylänne, S., Pihlajamäki, H. & Kotkas, T., 2003, julkaisussa : Learning environments research.. 6, 1, s. 59-76 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Vuorovaikutustaitojen oppiminen

Lindblom-Ylänne, S., 2003, Opiskelun ohjaus yliopistossa. Eriksson, I. & Mikkonen, J. (toim.). Helsinki: Edita Publishing, s. 120-127 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja

Lindblom-Ylänne, S. (toim.) & Nevgi, A. (toim.), 2003, 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY. 505 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Yliopisto-opetusta verkossa

Nevgi, A., Lindblom-Ylänne, S. & Kurhila, J., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p. 2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 403-425 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2004

Opettaja- vai opiskelijakeskeistä opetusta? Tieteenalan, opetustilanteen ja yliopistopedagogisen koulutuksen vaikutus opettajan lähestymistapaan

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A. & Postareff, L., 2004, Learning research challenges the domain specific approaches in teaching : a symposium for research on teaching and learning, Turku 14.5.2004. Merenluoto, K. & Mikkilä-Erdmann, M. (toim.). Turku: University of Turku, Department of Teacher Education, s. 17-29 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opiskelijoiden käsityksiä apteekkityössä tarvittavista tiedoista ja taidoista

Kuosa, T., Katajavuori, N. & Lindblom-Ylänne, S., 2004, julkaisussa : Dosis. 20, 3, s. 181-190 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

PS : Lukion Psykologia 1

Lindblom-Ylänne, S., Niemelä, R., Päivänsalo, T-M. & Tynjälä, P., 2004, 1st toim. Helsinki: Otava. 164 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen