19942019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1994 2019

Abi psykologia

Karrasch, M., Lindblom-Ylänne, S., Niemelä, R., Päivänsalo, T-M. & Tynjälä, P., 2008, Helsinki: Otava. 141 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Academics’ conceptions of assessment and their assessment practices

Postareff, L., Virtanen, V., Katajavuori, N. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : Studies in Educational Evaluation. 38, 3-4, s. 84-92 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Adjusting law teaching to social change: a historical perspective to legal education

Pihlajamäki, H. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, julkaisussa : Retfærd : nordisk juridisk tidsskrift. 26, 2, s. 5-19 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A follow-up study of the effect of pedagogical training on teaching in higher education

Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A., 2008, julkaisussa : Higher Education. 56, 1, s. 29-43 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Aikaansaamattomuuden psykologiaa

Inkinen, M., Mikkonen, J., Heikkilä, A., Tukiainen, M. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : Psykologia. 47, 3, s. 172-181 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Aiotko opiskelijaksi?

Lindblom-Ylänne, S., Lonka, K. & Slotte, V., 2001, Helsinki: Edita Publishing. 160 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Aktiverande föreläsningsundervisning

Nevgi, A., Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & MIckwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 243-259 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Aktivoiva luento-opetus

Nevgi, A., Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2009, Yliopisto-opettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). Helsinki: WSOYpro, s. 237-253 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ammatillinen kehittyminen

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A. & Kaivola, T., 2003, Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja. Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. (toim.). 2.p. 2003 - 3.p.2004 toim. Helsinki: WSOY, s. 468-478 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Are Chinese university students more likely to exhibit a Surface approach to learning than other international students in Finland?

Sakurai, Y., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2014, julkaisussa : Journal of Research in International Education. 13, 2, s. 135-148 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Broadening an understanding of the phenomenon of dissonance

Lindblom-Ylänne, S., 2003, julkaisussa : Studies in Higher Education. 28, 1, s. 63-77 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Can a collaborative network environment enhance essay-writing processes?

Lindblom-Ylänne, S. & Pihlajamäki, H., 2003, julkaisussa : British Journal of Educational Technology. 34, 1, s. 17-30 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Challenges for teaching interaction skills for law students

Pohjonen, S. & Lindblom-Ylänne, S., 2002, julkaisussa : Law Teacher. 36, 3, s. 294-306 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Challenges in analysing change in students' approaches to learning

Lindblom-Ylänne, S., Parpala, A. & Postareff, L., 2013, Learning patterns in higher education: Dimensions and research perspectives. Gijbels, D., Donche, V., Richardson, J. & Vermunt, J. (toim.). New York, US: Routledge, s. 232-248 17 Sivumäärä (New Perspectives on Learning and Instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Challenges in Argumentation and Paraphrasing Among Beginning Students in Educational Sciences

Hyytinen, H., Löfström, E. & Lindblom-Ylänne, S., 2017, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 4, s. 411-429 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Challenges in enhancing a student-centred approach to teaching

Lindblom-Ylänne, S., 2007, Improving student learning through teaching: proceedings of the 2006 14th International Symposium Improving Student Learning / edited by Chris Rust. Rust, C. (toim.). Oxford: Oxford Centre for Staff and Learning Development, s. 9-10 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Challenges in enhancing quality of teaching in mass education

Lindblom-Ylänne, S. & Postareff, L., 2010, The Challenges and Experience in the post-massification Era: Sino-Finnish Symposium Proceeding. Beijing, s. 114-127 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Challenges in exploring knowledge and knowing of university students

Hyytinen, H., Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2019, (Hyväksytty/In press) Development of Adult Thinking: Interdisciplinary Perspectives on Cognitive Development and Adult Learning. Kallio, E. K. (toim.). Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Cognitive conflict in tutorial groups

Aarnio, M., Pyörälä, E. & Lindblom-Ylänne, S., 30 elokuuta 2011.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitys

Complex interrelations between academic competences and students' approaches to learning - mixed-methods study

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 22 syyskuuta 2019, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Consonance and dissonance in descriptions of teaching of university teachers

Postareff, L., Katajavuori, N., Lindblom-Ylänne, S. & Trigwell, K., 2008, julkaisussa : Studies in Higher Education. 33, 1, s. 49-61 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Dealing with conflicts on knowledge in tutorial groups

Aarnio, M., Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J. & Pyörälä, E., 2013, julkaisussa : Advances in Health Sciences Education. 18, 2, s. 215-230 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Dissonant study orchestrations of high-achieving university students

Lindblom-Ylänne, S. & Lonka, K., 2000, julkaisussa : European Journal of Psychology of Education. 15, 1, s. 19-32 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Emotions and confidence within teaching in higher education

Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2011, julkaisussa : Studies in Higher Education. 36, 7, s. 799-813 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Engagement in learning: a comparison between Asian and European international university students

Sakurai, Y., Parpala, A., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2 tammikuuta 2016, julkaisussa : Compare. 46, 1, s. 24-47 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing the quality of teaching in higher education in Finland: the case of the University of Helsinki

Lindblom-Ylänne, S., 2006, julkaisussa : New directions for higher education.. 2006, 133, s. 63-71 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Epistemologies, conceptions of learning, and study practices in medicine and psychology

Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., 1996, julkaisussa : Higher Education. 31, 1, s. 5-24 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Eurooppalainen identiteetti ja korkeakoulut

Niinistö-Sivuranta, S. & Lindblom-Ylänne, S., joulukuuta 2018, julkaisussa : Maanpuolustus. 2018, 126, s. 30-33 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Explaining university students’ strong commitment to understand through individual and contextual elements

Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S. & Parpala, A., 2014, julkaisussa : Frontline Learning Research. 2, 1, s. 31-49 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploration of individual study paths of successful first-year students: an interview study

Lindblom-Ylänne, S., Haarala-Muhonen, A., Postareff, L. & Hailikari, T., lokakuuta 2017, julkaisussa : European Journal of Psychology of Education. 32, 4, s. 687-701 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors affecting bioscience students’ academic achievement

Rytkönen, H., Parpala, A., Lindblom-Ylänne, S., Virtanen, V. & Postareff, L., 2012, julkaisussa : Instructional Science. 40, 2, s. 241-256 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors affecting international doctoral students’ academic engagement, satisfaction, and dropping out

Sakurai, Y., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : International Journal for Researcher Development. 3, 2, s. 99-117 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors affecting the study pace of first-year law students - in search of study counselling tools

Haarala-Muhonen, A., Ruohoniemi, M. & Lindblom-Ylänne, S., 2011, julkaisussa : Studies in Higher Education. 36, 8, s. 911-922 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors contributing to changes in a deep approach to learning in different learning environments

Postareff, L., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2015, julkaisussa : Learning environments research.. 18, 3, s. 315-333 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Faculty development in research-intensive universities: the role of academics' conceptions on the relationship between research and teaching

Elen, J., Lindblom-Ylänne, S. & Clement, M., 2007, julkaisussa : International Journal for Academic Development. 12, 2, s. 123-139 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Farmaseuttisen asiantuntijuuden kehittyminen: Tietokäsitykset ja oppiminen

Katajavuori, N., Hirvonen, J. & Lindblom-Ylänne, S., 2002, julkaisussa : Dosis. 18, 2, s. 111-115 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Farmaseuttisen asiantuntijuuden kehittyminen II: Turussa järjestettävä farmasian muuntokoulutus esimerkkinä koulutuksen uudistamisesta

Katajavuori, N., Pietilä, K., Lindblom-Ylänne, S. & Hirvonen, J., 2002, julkaisussa : Dosis. 18, 2, s. 116-124 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From reflection to action? Barriers and bridges between higher education teachers' thoughts and actions

Mälkki, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : Studies in Higher Education. 37, 1, s. 33-50 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Galenos: Johdanto lääketieteen opintoihin

Hiltunen, E. (toim.), Holmberg, P. (toim.), Jyväsjärvi, E. J. (toim.), Kaikkonen, M. (toim.), Lindblom-Ylänne, S. (toim.), Nienstedt, W. (toim.) & Wähälä, K. (toim.), 2010, Helsinki: WSOYpro. 568 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Galenos: människokroppen möter omgivningen

Hiltunen, E. (toim.), Holmberg, P. (toim.), Jyväsjärvi, E. (toim.), Kaikkonen, M. (toim.), Lindblom-Ylänne, S. (toim.), Nienstedt, W. (toim.) & Wähälä, K. (toim.), 2007, 4. reviderade uppl toim. Helsingfors: WSOY Oppimateriaalit. 651 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Galenos: människokroppen möter omgivningen

Hiltunen, E. (toim.), Holmberg, P. (toim.), Kaikkonen, M. (toim.), Lindblom-Ylänne, S. (toim.), Nienstedt, W. (toim.) & Wähälä, K. (toim.), 2005, 3. reviderade uppl toim. Helsinki: WSOY. 622 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Galenos: ihmiselimistö kohtaa ympäristön

Hiltunen, E. (toim.), Holmberg, P. (toim.), Kaikkonen, M. (toim.), Lindblom-Ylänne, S. (toim.), Nienstedt, W. (toim.) & Wähälä, K. (toim.), 2005, 6. uud. p., 6.-7. p. 2006 toim. Helsinki: WSOY. 626 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Galenos: Introduktion till medicinska studier

Hiltunen, E. (toim.), Holmberg, P. (toim.), Jyväsjärvi, E. J. (toim.), Kaikkonen, M. (toim.), Lindblom-Ylänne, S. (toim.), Nienstedt, W. (toim.) & Wähälä, K. (toim.), 2010, Helsingfors: WSOYpro. 564 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Galenos: ihmiselimistö kohtaa ympäristön

Hiltunen, E. (toim.), Holmberg, P. (toim.), Jyväsjärvi, E. (toim.), Kaikkonen, M. (toim.), Lindblom-Ylänne, S. A. (toim.), Nienstedt, W. (toim.), Wähälä, K. (toim.) & Holmberg, P. J. E. (toim.), 2007, 8. uud. p toim. Helsinki: WSOY Oppimateriaalit. 651 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Graduates' evaluations of usefulness of university education, and early career success - a longitudinal study of the transition to working life

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 19 toukokuuta 2019, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 44, 4, s. 581-595 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto