19942019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1994 2019

Artikkeli
Open access
Tiedosto

Academics’ conceptions of assessment and their assessment practices

Postareff, L., Virtanen, V., Katajavuori, N. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : Studies in Educational Evaluation. 38, 3-4, s. 84-92 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Adjusting law teaching to social change: a historical perspective to legal education

Pihlajamäki, H. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, julkaisussa : Retfærd : nordisk juridisk tidsskrift. 26, 2, s. 5-19 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A follow-up study of the effect of pedagogical training on teaching in higher education

Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A., 2008, julkaisussa : Higher Education. 56, 1, s. 29-43 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Are Chinese university students more likely to exhibit a Surface approach to learning than other international students in Finland?

Sakurai, Y., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2014, julkaisussa : Journal of Research in International Education. 13, 2, s. 135-148 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Broadening an understanding of the phenomenon of dissonance

Lindblom-Ylänne, S., 2003, julkaisussa : Studies in Higher Education. 28, 1, s. 63-77 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Can a collaborative network environment enhance essay-writing processes?

Lindblom-Ylänne, S. & Pihlajamäki, H., 2003, julkaisussa : British Journal of Educational Technology. 34, 1, s. 17-30 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Challenges for teaching interaction skills for law students

Pohjonen, S. & Lindblom-Ylänne, S., 2002, julkaisussa : Law Teacher. 36, 3, s. 294-306 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Challenges in Argumentation and Paraphrasing Among Beginning Students in Educational Sciences

Hyytinen, H., Löfström, E. & Lindblom-Ylänne, S., 2017, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 4, s. 411-429 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Complex interrelations between academic competences and students' approaches to learning - mixed-methods study

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 22 syyskuuta 2019, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Consonance and dissonance in descriptions of teaching of university teachers

Postareff, L., Katajavuori, N., Lindblom-Ylänne, S. & Trigwell, K., 2008, julkaisussa : Studies in Higher Education. 33, 1, s. 49-61 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Dealing with conflicts on knowledge in tutorial groups

Aarnio, M., Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J. & Pyörälä, E., 2013, julkaisussa : Advances in Health Sciences Education. 18, 2, s. 215-230 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Dissonant study orchestrations of high-achieving university students

Lindblom-Ylänne, S. & Lonka, K., 2000, julkaisussa : European Journal of Psychology of Education. 15, 1, s. 19-32 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Emotions and confidence within teaching in higher education

Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2011, julkaisussa : Studies in Higher Education. 36, 7, s. 799-813 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Engagement in learning: a comparison between Asian and European international university students

Sakurai, Y., Parpala, A., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2 tammikuuta 2016, julkaisussa : Compare. 46, 1, s. 24-47 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing the quality of teaching in higher education in Finland: the case of the University of Helsinki

Lindblom-Ylänne, S., 2006, julkaisussa : New directions for higher education.. 2006, 133, s. 63-71 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Epistemologies, conceptions of learning, and study practices in medicine and psychology

Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., 1996, julkaisussa : Higher Education. 31, 1, s. 5-24 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Eurooppalainen identiteetti ja korkeakoulut

Niinistö-Sivuranta, S. & Lindblom-Ylänne, S., joulukuuta 2018, julkaisussa : Maanpuolustus. 2018, 126, s. 30-33 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Explaining university students’ strong commitment to understand through individual and contextual elements

Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S. & Parpala, A., 2014, julkaisussa : Frontline Learning Research. 2, 1, s. 31-49 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploration of individual study paths of successful first-year students: an interview study

Lindblom-Ylänne, S., Haarala-Muhonen, A., Postareff, L. & Hailikari, T., lokakuuta 2017, julkaisussa : European Journal of Psychology of Education. 32, 4, s. 687-701 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors affecting bioscience students’ academic achievement

Rytkönen, H., Parpala, A., Lindblom-Ylänne, S., Virtanen, V. & Postareff, L., 2012, julkaisussa : Instructional Science. 40, 2, s. 241-256 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors affecting international doctoral students’ academic engagement, satisfaction, and dropping out

Sakurai, Y., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : International Journal for Researcher Development. 3, 2, s. 99-117 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors affecting the study pace of first-year law students - in search of study counselling tools

Haarala-Muhonen, A., Ruohoniemi, M. & Lindblom-Ylänne, S., 2011, julkaisussa : Studies in Higher Education. 36, 8, s. 911-922 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors contributing to changes in a deep approach to learning in different learning environments

Postareff, L., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2015, julkaisussa : Learning environments research.. 18, 3, s. 315-333 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Faculty development in research-intensive universities: the role of academics' conceptions on the relationship between research and teaching

Elen, J., Lindblom-Ylänne, S. & Clement, M., 2007, julkaisussa : International Journal for Academic Development. 12, 2, s. 123-139 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Farmaseuttisen asiantuntijuuden kehittyminen: Tietokäsitykset ja oppiminen

Katajavuori, N., Hirvonen, J. & Lindblom-Ylänne, S., 2002, julkaisussa : Dosis. 18, 2, s. 111-115 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Farmaseuttisen asiantuntijuuden kehittyminen II: Turussa järjestettävä farmasian muuntokoulutus esimerkkinä koulutuksen uudistamisesta

Katajavuori, N., Pietilä, K., Lindblom-Ylänne, S. & Hirvonen, J., 2002, julkaisussa : Dosis. 18, 2, s. 116-124 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From reflection to action? Barriers and bridges between higher education teachers' thoughts and actions

Mälkki, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : Studies in Higher Education. 37, 1, s. 33-50 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Graduates' evaluations of usefulness of university education, and early career success - a longitudinal study of the transition to working life

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 19 toukokuuta 2019, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 44, 4, s. 581-595 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How approaches to teaching are affected by discipline and teaching context

Lindblom-Ylänne, S., Trigwell, K., Nevgi, A. & Ashwin, P., 2006, julkaisussa : Studies in Higher Education. 31, 3, s. 285-298 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How do the different study profiles of first-year students predict their study success, study progress and the completion of degrees?

Haarala-Muhonen, A., Ruohoniemi, M., Parpala, A., Komulainen, E. & Lindblom-Ylanne, S., joulukuuta 2017, julkaisussa : Higher Education. 74, 6, s. 949-962 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How do tutors intervene when conflicts on knowledge arise in tutorial groups?

Aarnio, M., Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J. & Pyörälä, E., 2014, julkaisussa : Advances in Health Sciences Education. 19, 3, s. 329-345 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Individual ways of interacting with the learning environment — are they related to study success?

Lindblom-Ylänne, S. & Lonka, K., 1999, julkaisussa : Learning and Instruction. 9, 1, s. 1-18 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Interaction between learning environment and expert learning

Lindblom-Ylänne, S. & Lonka, K., 2000, julkaisussa : Lifelong Learning in Europe. 5, 2, s. 90-97 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

I study because I'm interested: university student's explanations for their disciplinary choices

Mikkonen, J., Heikkilä, A., Ruohoniemi, M. & Lindblom-Ylänne, S., 2009, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 53, 3, s. 229-244 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kiinnostaako psykologia? lukiolaisten motivaatio uudella ykköskurssilla

Mikkonen, J. & Lindblom-Ylänne, S., 2006, julkaisussa : Psykologian opettaja : PSOP ry:n jäsenlehti.. 2006, 2, s. 12-16 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Langdellin ja Deweyn ongelmat: oikeustieteen opetuksen uudet haasteet

Pihlajamäki, H. & Lindblom-Ylänne, S., 2001, julkaisussa : Oikeus. 30, 2, s. 169-183 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Lääketieteen aineistokoe laajentaa valintakokeessa mitattavia taitoja ja valmiuksia

Lindblom-Ylänne, S., Ailus, K., Lonka, K. & Perheentupa, J., 1994, julkaisussa : Suomen lääkärilehti. 49, 5, s. 467-470 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Medical students’ reflections on emotions concerning breaking bad news

Toivonen, A. K., Lindblom-Ylänne, S., Louhiala, P. J. & Pyörälä, E., 2017, julkaisussa : Patient Education and Counseling. 100 , 10, s. 1903-1909 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Motivating medical students to learn teamwork skills

Aarnio, M., Nieminen, J., Pyörälä, E. & Lindblom-Ylänne, S., 2010, julkaisussa : Medical Teacher. 32, 4, s. e199-e204 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Myths behind patient counselling: A patient counselling study of non-prescription medicines in Finland

Katajavuori, N., Valtonen, S., Pietilä, K., Pekkonen, O., Lindblom-Ylänne, S. & Airaksinen, M., 2002, julkaisussa : Journal of Social and Administrative Pharmacy. 19, 4, s. 129-136 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

On the measurement of procrastination: comparing two scales in six European countries

Svartdal, F., Pfuhl, G., Nordby, K., Foschi, G., Klingsieck, K. B., Rozental, A., Carlbring, P., Lindblom-Ylänne, S. & Rebkowska, K., 31 elokuuta 2016, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 7, 11 Sivumäärä, 1307.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

On the predictive value of entry-level skills for successful studying in medical school

Lindblom-Ylänne, S., Lonka, K. & Leskinen, E., 1999, julkaisussa : Higher Education. 37, 3, s. 239-258 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opiskelijaa ei saa päästää syrjään

Lindblom-Ylänne, S., 20 lokakuuta 2017, julkaisussa : Yliopisto : Helsingin yliopiston tiedelehti.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Opiskelijoiden käsityksiä apteekkityössä tarvittavista tiedoista ja taidoista

Kuosa, T., Katajavuori, N. & Lindblom-Ylänne, S., 2004, julkaisussa : Dosis. 20, 3, s. 181-190 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppimisen ja oppimisympäristöjen tutkimus osana yliopiston palautejärjestelmää - OPPI-kyselyn taustasta ja sovelluksista

Parpala, A., Lindblom-Ylänne, S. & Myllylä, J., 2008, julkaisussa : Peda-Forum. 15, 1, s. 4-7 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Personal epistemology of psychology, theology and pharmacy students: a comparative study

Kaartinen-Koutaniemi, M. & Lindblom-Ylänne, S., 2008, julkaisussa : Studies in Higher Education. 33, 2, s. 179-191 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu