• PL 3 (Fabianinkatu 33)

    00014

    Suomi

19942019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1994 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Complex interrelations between academic competences and students' approaches to learning - mixed-methods study

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 22 syyskuuta 2019, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Graduates' evaluations of usefulness of university education, and early career success - a longitudinal study of the transition to working life

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 19 toukokuuta 2019, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 44, 4, s. 581-595 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher educators’ approaches to teaching and connections with their perceptions of the closeness of their research and teaching

Cao, Y., Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S. & Toom, A., lokakuuta 2019, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 85, s. 125-136 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Using individual study profiles of first-year students in two different disciplines to predict graduation time

Hailikari, T., Sund, R., Haarala-Muhonen, A. & Lindblom-Ylänne, S., 1 kesäkuuta 2019, julkaisussa : Studies in Higher Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Eurooppalainen identiteetti ja korkeakoulut

Niinistö-Sivuranta, S. & Lindblom-Ylänne, S., joulukuuta 2018, julkaisussa : Maanpuolustus. 2018, 126, s. 30-33 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Päin tulevaa työtä

Lindblom-Ylänne, S., 2 maaliskuuta 2018, julkaisussa : Yliopisto : Helsingin yliopiston tiedelehti. 66, 2, s. 6 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Teacher educators' approaches to teaching and the nexus with self-efficacy and burnout: examples from two teachers' universities in China

Cao, Y., Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S. & Toom, A., 2018, julkaisussa : Journal of Education for Teaching. 44, 4, s. 479-495 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

What Constitutes the Surface Approach to Learning in the Light of New Empirical Evidence?

Lindblom-Ylänne, S., Parpala, A. M. & Postareff, L., 6 joulukuuta 2018, julkaisussa : Studies in Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Challenges in Argumentation and Paraphrasing Among Beginning Students in Educational Sciences

Hyytinen, H., Löfström, E. & Lindblom-Ylänne, S., 2017, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 4, s. 411-429 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploration of individual study paths of successful first-year students: an interview study

Lindblom-Ylänne, S., Haarala-Muhonen, A., Postareff, L. & Hailikari, T., lokakuuta 2017, julkaisussa : European Journal of Psychology of Education. 32, 4, s. 687-701 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How do the different study profiles of first-year students predict their study success, study progress and the completion of degrees?

Haarala-Muhonen, A., Ruohoniemi, M., Parpala, A., Komulainen, E. & Lindblom-Ylanne, S., joulukuuta 2017, julkaisussa : Higher Education. 74, 6, s. 949-962 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Medical students’ reflections on emotions concerning breaking bad news

Toivonen, A. K., Lindblom-Ylänne, S., Louhiala, P. J. & Pyörälä, E., 2017, julkaisussa : Patient Education and Counseling. 100 , 10, s. 1903-1909 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opiskelijaa ei saa päästää syrjään

Lindblom-Ylänne, S., 20 lokakuuta 2017, julkaisussa : Yliopisto : Helsingin yliopiston tiedelehti.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Psykoterapeuttikoulutuksia tutkimalla vaikuttavampaa opetusta ja hoitoa?

Heinonen, E., Selinheimo, S., Pesonen, A-K., Paunio, T., Lipsanen, J., Melartin, T., Lahti, J., Lindblom-Ylänne, S. & Lindfors, O., lokakuuta 2017, julkaisussa : Duodecim. 133, 19, s. 1790-1797 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Students' transition into higher education from an international perspective: Editorial

Coertjens, L., Brahm, T., Trautwein, C. & Lindblom-Ylanne, S., maaliskuuta 2017, julkaisussa : Higher Education. 73, 3, s. 357-369 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

The complex relationship between emotions, approaches to learning, study success and study progress during the transition to university

Postareff, L., Mattsson, M., Lindblom-Ylanne, S. & Hailikari, T., maaliskuuta 2017, julkaisussa : Higher Education. 73, 3, s. 441-457 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Engagement in learning: a comparison between Asian and European international university students

Sakurai, Y., Parpala, A., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2 tammikuuta 2016, julkaisussa : Compare. 46, 1, s. 24-47 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

On the measurement of procrastination: comparing two scales in six European countries

Svartdal, F., Pfuhl, G., Nordby, K., Foschi, G., Klingsieck, K. B., Rozental, A., Carlbring, P., Lindblom-Ylänne, S. & Rebkowska, K., 31 elokuuta 2016, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 7, 11 Sivumäärä, 1307.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Understanding individual differences in approaches to learning across courses: A mixed method approach

Coertjens, L., Vanthournout, G., Lindblom-Ylänne, S. & Postareff, L., lokakuuta 2016, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 51, s. 69-80 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

University students' self- and co-regulation of learning and processes of understanding: A person-oriented approach

Raisanen, M., Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., huhtikuuta 2016, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 47, s. 281-288 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Work experience in relation to study pace and thesis grade: investigating the mediating role of student learning

Tuononen, T., Parpala, A., Mattsson, M. & Lindblom-Ylanne, S., heinäkuuta 2016, julkaisussa : Higher Education. 72, 1, s. 41-58 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yliopisto-opintojen aikainen työssäkäynti: ajanhallinta- ja itsesäätelytaitojen merkitys opintojen etenemiselle

Tuononen, T., Parpala, A., Haarala-Muhonen, A. & Lindblom-Ylänne, S., joulukuuta 2016, julkaisussa : Tiedepolitiikka. 41, 4, s. 53-60 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015
Open access
Tiedosto

Factors contributing to changes in a deep approach to learning in different learning environments

Postareff, L., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2015, julkaisussa : Learning environments research.. 18, 3, s. 315-333 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Problematising the equivalence of the test results of performance-based critical thinking tests for undergraduate students

Hyytinen, H., Nissinen, K., Ursin, J., Toom, A. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2015, julkaisussa : Studies in Educational Evaluation. 44, s. 1-8 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Added Value of a PhD in Medicine - PhD Students’ Perceptions of Acquired Competences

Anttila, H., Lindblom-Ylänne, S., Lonka, K. & Pyhältö, K., 2015, julkaisussa : International Journal of Higher Education. 4, 2, s. 172-180 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

What triggers emotions in university teaching?

Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., kesäkuuta 2015, julkaisussa : Ammattikasvatuksen aikakauskirja. 17, 2, s. 83-96 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2014

Are Chinese university students more likely to exhibit a Surface approach to learning than other international students in Finland?

Sakurai, Y., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2014, julkaisussa : Journal of Research in International Education. 13, 2, s. 135-148 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Explaining university students’ strong commitment to understand through individual and contextual elements

Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S. & Parpala, A., 2014, julkaisussa : Frontline Learning Research. 2, 1, s. 31-49 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How do tutors intervene when conflicts on knowledge arise in tutorial groups?

Aarnio, M., Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J. & Pyörälä, E., 2014, julkaisussa : Advances in Health Sciences Education. 19, 3, s. 329-345 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The complex relationship between students’ critical thinking and epistemological beliefs in the context of problem solving

Hyytinen, H., Holma, K., Toom, A., Shavelson, R. J. & Lindblom-Ylänne, S., 2014, julkaisussa : Frontline Learning Research. 2, 4, s. 1-24 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The development of approaches to learning and perceptions of the teaching-learning environment during Bachelor level studies and their relation to study success

Asikainen, H., Parpala, A., Lindblom-Ylänne, S., Vanthournout, G. & Coertjens, L., 2014, julkaisussa : Higher Education Studies . 4, 4, s. 24-36 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Yliopistopedagogiikan opinnot Helsingin yliopistossa

Nevgi, A., Lahtinen, A-M. & Lindblom-Ylänne, S., toukokuuta 2014, julkaisussa : Yliopistopedagogiikka. 21, 1, s. 14-17 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2013

Dealing with conflicts on knowledge in tutorial groups

Aarnio, M., Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J. & Pyörälä, E., 2013, julkaisussa : Advances in Health Sciences Education. 18, 2, s. 215-230 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Successful law students as models for beginner students?

Haarala-Muhonen, A., Lindblom-Ylänne, S. & Ruohoniemi, M., 2013, julkaisussa : Innovations in Education and Teaching International (Print). 50, 3, s. 261-271 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The relationship between student learning process, study success and the nature of assessment: A qualitative study

Asikainen, H., Parpala, A., Virtanen, V. & Lindblom-Ylänne, S., 2013, julkaisussa : Studies in Educational Evaluation. 39, 4, s. 211-217 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The role of individual interest and future goals during the first years of university studies

Mikkonen, J., Ruohoniemi, M. & Lindblom-Ylanne, S., 1 helmikuuta 2013, julkaisussa : Studies in Higher Education. 38, 1, s. 71-86 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Understanding the variation in bioscience students' conceptions of learning in the 21st century

Asikainen, H., Virtanen, V., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2013, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 62, s. 36-42 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

Academics’ conceptions of assessment and their assessment practices

Postareff, L., Virtanen, V., Katajavuori, N. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : Studies in Educational Evaluation. 38, 3-4, s. 84-92 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors affecting bioscience students’ academic achievement

Rytkönen, H., Parpala, A., Lindblom-Ylänne, S., Virtanen, V. & Postareff, L., 2012, julkaisussa : Instructional Science. 40, 2, s. 241-256 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Factors affecting international doctoral students’ academic engagement, satisfaction, and dropping out

Sakurai, Y., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : International Journal for Researcher Development. 3, 2, s. 99-117 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From reflection to action? Barriers and bridges between higher education teachers' thoughts and actions

Mälkki, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : Studies in Higher Education. 37, 1, s. 33-50 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Personal epistemology of university students: Individual profiles

Kaartinen-Koutaniemi, M. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, julkaisussa : Education Research International. 2012, Article ID 807645, s. 1-8 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Using a research instrument for developing quality at the university

Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., marraskuuta 2012, julkaisussa : Quality in Higher Education. 18, 3, s. 313-328 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Emotions and confidence within teaching in higher education

Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2011, julkaisussa : Studies in Higher Education. 36, 7, s. 799-813 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu