Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2006 2019

2019
Open access
Tiedosto

Medical specialty choice and well-being at work: Physician's personality as a moderator

Mullola, S., Hakulinen, C., Gimeno Ruiz de Porras, D., Presseau, J., Jokela, M., Vänskä, J., Paunio, T. M. & Elovainio, M., 4 toukokuuta 2019, julkaisussa : Archives of Environmental and Occupational Health. 74, 3, s. 115-129 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Ylioppilastutkinnon, tavoiteorientaatioiden ja muiden motivaatiotekijöiden yhteys luokanopettajakoulutukseen hakeneiden menestymiseen VAKAVA-valintakokeessa

Metsäpelto, R-L., Viljaranta, J., Tuominen, H., Aunola, K., Poikkeus, A-M. & Mullola, S., 2019, julkaisussa : Kasvatus. 50, 2, s. 136-148 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Personality traits and career choices among physicians in Finland: employment sector, clinical patient contact, specialty and change of specialty

Mullola, S., Hakulinen, C., Presseau, J., Gimeno Ruiz de Porras, D., Jokela, M., Hintsa, T. & Elovainio, M., 27 maaliskuuta 2018, julkaisussa : BMC Medical Education. 18, 12 Sivumäärä, 52.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Perfectionism and depressive symptoms: The effects of psychological detachment from work

Gluschkoff, K., Elovainio, M., Hintsanen, M., Mullola, S., Pulkki-Raback, L., Keltikangas-Jarvinen, L. & Hintsa, T., 1 lokakuuta 2017, julkaisussa : Personality and Individual Differences. 116, s. 186-190 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Healthy Learning Mind - a school-based mindfulness and relaxation program: a study protocol for a cluster randomized controlled trial

Volanen, S-M., Lassander, M., Hankonen, N., Santalahti, P., Hintsanen, M., Simonsen, N., Raevuori, A., Mullola, S., Vahlberg, T., But, A. & Suominen, S., 11 heinäkuuta 2016, julkaisussa : BMC Psychology. 4, 35, 10 Sivumäärä, 35.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access

Work stress, poor recovery and burnout in teachers

Gluschkoff, K., Elovainio, M., Kinnunen, U., Mullola, S., Hintsanen, M., Keltikangas-Järvinen, L. & Hintsa, T., 2016, julkaisussa : Occupational Medicine. 66, 7, s. 564-570 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Adulthood temperament and educational attainment: A population-based cohort study.

Mullola, S., Hintsanen, M., Elovainio, M., Pulkki-Råback, L., Lipsanen, J., Josefsson, K., Lehtimäki, T., Raitakari, O. T. & Keltikangas-Järvinen, L., 2015, julkaisussa : Learning and Instruction. 40, s. 39-53 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A Person-Oriented Approach to Diary Data: Children's Temperamental Negative Emotionality Increases Susceptibility to Emotion Transmission in Father-Child Dyads

Aunola, K., Tolvanen, A., Kiuru, N., Kaila, S., Mullola, S. & Nurmi, J-E., 25 helmikuuta 2015, julkaisussa : Journal for Person-Oriented Research. 1, 1-2, s. 72-86 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Children's Temperament and Academic Skill Development During First Grade: Teachers' Interaction Styles as Mediators

Viljaranta, J., Aunola, K., Mullola, S., Virkkala, J., Hirvonen, R., Pakarinen, E. & Nurmi, J-E., 2015, julkaisussa : Child Development. 86, 4, s. 1191-1209 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Educational attainment and health transitions over the life-course: testing the potential mechanisms

Elovainio, M. J., Rosenström, T. H., Hakulinen, C., Pulkki-Råback, L. M., Mullola, S. J., Jokela, M. M., Josefsson, K. H., Raitakari, O. T. & Keltikangas-Järvinen, A. L., 29 syyskuuta 2015, julkaisussa : Journal of Public Health. 2015, s. 1-9 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Parenting Styles and Children’s Emotional Development during the First Grade: The Moderating Role of Child Temperament

Zarra-Nezhad, M., Aunola, K., Kiuru, N., Mullola, S. & Moazami-Goodarzi, A., 2015, julkaisussa : Journal of Psychology & Psychotherapy. 5, 5, 12 Sivumäärä, 206.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Temperament and Motivation

Mullola, S., Hintsanen, M. & Keltikangas-Järvinen, L., 17 helmikuuta 2015, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences . Wright, J. D. (toim.). Second Edition toim. Amsterdam: Elsevier Scientific Publ. Co, Vuosikerta Volume 24. s. 184-190 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

Associations Between Teacher-Rated Versus Self-Rated Student Temperament and School Achievement

Mullola, S., Hintsanen, M., Jokela, M., Lipsanen, J., Alatupa, S., Ravaja, N. & Keltikangas-Jarvinen, L., 4 maaliskuuta 2014, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 58, 2, s. 147-172 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Maailman paras koulu?

Keltikangas-Järvinen, L. & Mullola, S., 2014, Helsinki: WSOY. 168 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Temperament-Conscious Humanistic Pedagogy

Leino, M. & Mullola, S., 28 toukokuuta 2014, julkaisussa : Psychology. 5, 7, s. 753-761 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2013

Disruptive behavior in childhood and socioeconomic position in adulthood: a prospective study over 27 years

Alatupa, S., Pulkki-Raback, L., Hintsanen, M., Elovainio, M., Mullola, S. & Keltikangas-Jarvinen, L., huhtikuuta 2013, julkaisussa : International Journal of Public Health . 58, 2, s. 247-256 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Temperamentti - oppimisen yksilöllinen instrumentti

Mullola, S., 2013, Musiikkipedagogin käsikirja: Vuorovaikutus ja kohtaaminen musiikinopetuksessa. Jordan-Kilkki, P., Kauppinen, E. & Viitasalo-Korolainen, E. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 58-86 29 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat / Opetushallitus; nro 2012:12).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

Gender differences in teachers' perceptions of students' temperament, educational competence and teachability

Mullola, S., Ravaja, N., Lipsanen, J., Alatupa, S., Hintsanen, M., Jokela, M. & Keltikangas-Järvinen, L., 2012, julkaisussa : British Journal of Educational Psychology. 82, 2, s. 185-206 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Same Temperament, Different Appreciation: Temperament's Influence on School Achievement Depends on Student's and Teacher's Gender and Teaher's Age

Mullola, S., Jokela, M., Hintsanen, M., Alatupa, S., Ravaja, N. & Keltikangas-Järvinen, L., 2012, Psychology of Gender Differences. McGeown, S. P. (toim.). New York: Nova Science Publishers, s. 77-105 29 Sivumäärä (Psychology Research Progress).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teachability and School Achievement: Is Student Temperament Associated with School Grades?

Mullola, S., 2012, Helsinki: University of Helsinki. 90 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Temperament and character predict body-mass index: A population-based prospective cohort study

Hintsanen, M., Jokela, M., Cloninger, C. R., Pulkki-Raback, L., Hintsa, T., Elovainio, M., Josefsson, K., Rosenstrom, T., Mullola, S., Raitakari, O. T. & Keltikangas-Jarvinen, L., marraskuuta 2012, julkaisussa : Journal of Psychosomatic Research. 73, 5, s. 391-397 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Childhood disruptive behaviour and school performance across comprehensive school: A prospective cohort study

Alatupa, S., Pulkki-Råback, L., Hintsanen, M., Mullola, S., Lipsanen, J. & Keltikangas-Järvinen, L., 26 syyskuuta 2011, julkaisussa : Psychology. 2, 6, s. 542-551 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Innate temperament explains too much from a student's school achievement?

Keltikangas-Järvinen, L. & Mullola, S., 2011, Navigating in Educational Contexts: Identities and Cultures in Dialogue. Lauriala, A., Rajala, R., Ruokamo, H. & Ylitapio-Mäntylä, O. (toim.). Rotterdam: Sense Publishers, s. 31-40 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Teacher-perceived temperament and educational competence as predictors of school grades

Mullola, S., Ravaja, N., Lipsanen, J., Hirstio-Snellman, P., Alatupa, S. & Keltikangas-Järvinen, L., 2010, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 20, 3, s. 209-214 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2006

Toward Excellence: Some Theoretical Perspectives for Understanding the Social and Emotional Needs of Gifted and Talented Adolescents

Mullola, S., 2006, Connect with Giftedness: Proceedings of the Society for the Advancement of Gifted Education (SAGE), 2006 Annual Conference. s. 46-58 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu