Ei valokuvaa: Seija Karppinen
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Suomi

20052019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Yliopistonlehtori, Filosofian tohtori, Käsityön pedagogiikan dosentti. Opetusalana muun muassa luokanopettajan opintosuunnan tekstiilikäsityön didaktiikka. Lisäksi aikuiskasvatukseen suuntautuvan tutkimusseminaarin vetäjä.

Kahden väitöskirjantekijän ohjaaja.

Opetuksessani korostan tieteiden ja taiteiden välistä lähestymistapaa, integroivaa opetusta sekä kokonaisvaltaista ja yhteistoiminnallista oppimista.

Kehitän opetustani tutkimalla sitä mitä opetan. Lisäksi tutkimusintresseihin kuuluu teknologia painotteiset oppimisympäristöt sekä käsityön filosofia (etenkin Hannah Arendtin filosofia).

 

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • Käsityön didaktiikka
  • käsityötiede, muotoilun tutkimus, tulevaisuuksientutkimus

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 2005 2019

Interdisciplinary craft designing and invention pedagogy in teacher education: student teachers creating smart textiles

Julkaisun otsikon käännös: Integroiva käsityön suunnittelu ja keksimispedagogiikka opettajankoulutuksessa: opiskelijat suunnittelevat älytekstiilejäKarppinen, S., Kallunki, V. & Komulainen, K., tammikuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 29, 1, s. 57-74 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Integrated Approach to Teaching Visual Art in After-School Activity Classes

Blagoeva, N. V., Karppinen, S. & Kairavuori, S., helmikuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Art & Design Education. 38, 1, s. 224-239 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

ImproStory: Social Improvisation and Storytelling in Arts and Skills Subjects in Teacher Education

Julkaisun otsikon käännös: ImproStory menetelmä taito- ja taideaineiden opetuksessa opettajankoulutuksessaKarppinen, S., Poutiainen, A., Kairavuori, S., Rusanen, S. & Komulainen, K., 22 huhtikuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Education and the Arts. 19, 9, s. 1-24 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The Crafts in Interdisciplinary Curriculum in School

Karppinen, S., 2018, Makers, Crafters, Educators: Working for Cultural Change. Garber, E., Hochtritt, L. & Sharma, M. (toim.). New York: Routledge, s. 119-122 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Toward making sense of self through emotional experiences in craft-art

Ojala, M., Karppinen, S. & Syrjäläinen, E., syyskuuta 2018, julkaisussa : Craft Research. 9 , 2, s. 201-227 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit 2012 2019

Aktiviteetit 1998 2019

HEI ICI Program 2020-2024 and STEEM Project

Seija Karppinen (Puhuja)
29 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Teacher Education and Educational System in Finland

Seija Karppinen (Puhuja)
4 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A (Lehti)

Seija Karppinen (Arvioitsija (reviewer))
1 marraskuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

University of Nairobi

Seija Karppinen (Vieraileva tutkija)
2 helmikuuta 201910 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Finnish Teacher Education, Basic Education, and The National Core Curriculum for Basic Education

Seija Karppinen (Puhuja)
7 marraskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys